  • 41. Data: 2012-12-04 14:59:58
    Temat: Re: ostre zdjęcia
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 18:43, Mariusz [mr.] pisze:

    > Wiadomo, że bez planowania na chłodno można zapomnieć o efektach
    > przekraczających pewną granicę - nigdy sytuacja sama nie "zgra się" w
    > tylu elementach, co przy pewnym planowaniu.
    >
    > Z drugiej strony uważam, że z góry skazani na porażkę są jednak
    > także ci, którzy zaplanowanie zdjęcia (na zewnątrz: z pogodą i przyrodą
    > w kadrze) podnoszą do rangi absolutu, wedle zasady: zaplanowałem,
    > zrealizowałem, WorldPressPhoto wygrałem (...)

    Teraz mamy tak dużo fotografujących, że różnorodność
    skutków ich działań jest obezwładniająca. Nie chce mi
    się klasyfikować, bo musiałbym oceniać. A przecież
    mój punkt widzenia nie jest jakimś poziomem referencyjnym
    dla wszystkich. Najważniejsze, żeby zdjęcie się podobało
    autorowi, bo to znaczy, że osiągnął cel. A kiedy się
    cieszy, utrwala dobrą atmosferę w fotograficznym
    środowisku. Działanie pod wpływem impulsu też daje
    dobre efekty, to nie przeszkadza, że jednak rzadziej.

    Mnie się zdarzyło tego roku fotografować miejsce
    wyjątkowe, choć może mało widowiskowe, taką małą
    mogiłę leśną, oddaloną od najbliższej wsi o kilka
    kilometrów. Już dawno miejscowi zapomnieli, kto tam leży.
    Nazywają to miejsce mogiłą Kozaka i jeszcze o nią
    dbają. Nie wiadomo, kogo i kiedy tam pochowano, czy
    Kozak to nazwisko, czy też może narodowość, np.
    sołdata z lat 20-tych. Teraz to jest tylko punkt
    orientacyjny dla grzybiarzy i zbieraczy jagód.

    Zrobiłem kilkanaście zdjęć, w miarę udanych, choć
    słońce w lesie nie jest łatwe do ogarnięcia obiektywem.
    Przez te przymiarki zmęczyłem się tematem
    i rozejrzałem wokół. I wtedy zauważyłem, że słońce
    akurat ciekawie oświetla pobliską leśną drogę.
    Zrobiłem tej drodze jedno czy dwa zdjęcia i to właśnie
    ta droga podoba mi się teraz najbardziej. Aż tak,
    że nie mam ochoty tego pokazywać, żeby nie zepsuć
    sobie humoru czyimś odbiorem. Powiesiłem w dużym
    formacie na ścianie i jest mi z tym całkiem dobrze.
    Owszem, jest mi przyjemnie, kiedy goście na to patrzą,
    i czasem dobrze ocenią, nie powiem, że nie.
    Najbardziej cenię sobie uwagi tych, którzy tę
    okolicę dobrze znają. A i mogiłę Kozaka oglądają
    przy okazji. Czekam, może ktoś sobie przypomni,
    co to za Kozak tam leży.

    Tak to jest z tymi impulsami i z medytacją.
    Pozdrawiam,
    Jan

  • 42. Data: 2012-12-06 18:17:40
    Temat: Re: ostre zdj?cia
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-12-04 10:42, Janko Muzykant pisze:

    > Mamy jednakże nowe. Niekontrolowaną wymianę informacji, w szczególności
    > głupiej informacji. Precedensu nie było.

    Niby racja, choć z drugiej strony u nas zbyt wielu indywidualistów. Tu
    nie afryka że ludzie chcą papu i wolności. Tutaj każdy chce się
    realizować ;). Jeden chce kupić kajak, inny chce zachować możliwość
    jeżdżenia za darmo koleją na emeryturze mimo że żyje dla telewizora itd.
    Obraliśmy zbyt wiele odmiennych dróg by wyznaczyć sobie wspólny cel.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 43. Data: 2012-12-06 19:49:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-06 18:17, cichybartko pisze:
> [...]
    > jeżdżenia za darmo koleją na emeryturze mimo że żyje dla telewizora itd.
    > Obraliśmy zbyt wiele odmiennych dróg by wyznaczyć sobie wspólny cel.

    Na razie chcemy kajaka, jednakże w Grecji czy Portugalii coraz częściej
    chcą frytek...

    --
    pozdrawia Adam
    /ja, ja, ja! - lubię sobie czasami tak porecytować.../

  • 44. Data: 2012-12-10 10:22:52
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Sun, 02 Dec 2012 19:47:20 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Oj, następny próbujący znaleźć przyczynę wszystkich nieszczęść w cyrku
    > na Wiejskiej...

    "Zrozumieć Polskę: to nie kraj, to stan umysłu. Populacja 40mln
    geniuszy, którzy jakimś cudem od zarania dziejów wybierają do rządów
    samych debili."

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 45. Data: 2012-12-10 10:32:45
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, December 10, 2012 4:22:52 AM UTC-5, Grzegorz Góra wrote:

    > "Zrozumieć Polskę: to nie kraj, to stan umysłu. Populacja 40mln
    >
    > geniuszy, którzy jakimś cudem od zarania dziejów wybierają do rządów
    >
    > samych debili."

    Kraj jankow muzykantow.
    http://finanse.wp.pl/kat,104126,title,Polska-najgors
    zym-krajem-swiata,wid,15160223,wiadomosc.html?ticaid
    =1fad3

    Slon

  • 46. Data: 2012-12-10 10:36:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-10 10:22, Grzegorz Góra pisze:
    > "Zrozumieć Polskę: to nie kraj, to stan umysłu. Populacja 40mln
    > geniuszy, którzy jakimś cudem od zarania dziejów wybierają do rządów
    > samych debili."

    Nie, nie debili. Swoich przedstawicieli, na tyle zdolnych, że dają się
    wybrać w demokratycznych wyborach. Nie ufoludków, nie zniemczonych
    komunistycznych żydomasonów; ludzi stąd takich jak... ludzie stąd -
    ograniczonych wszechstronnie, tyle że z niewielką charyzmą do kariery
    politycznej.
    Ten ''stan umysłu'' najlepiej właśnie charakteryzuje to, co napisałeś:
    kogo by nie wybrano, zawsze w ogólnej opinii to złodzieje i debile. Bo
    za wszystko, co złe odpowiedzialny jest inny, a zwłaszcza wybrany, nigdy
    ja. To bardzo wygodne, można z czystym sumieniem położyć się i nic nie
    robić, bo przecież nie warto.

    --
    pozdrawia Adam
    /jak każdy, mam plany na tysiąc lat, tylko wydaje mi się, że się nie

  • 47. Data: 2012-12-10 10:50:34
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 10:36:33 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > za wszystko, co złe odpowiedzialny jest inny, a zwłaszcza wybrany, nigdy
    > ja. To bardzo wygodne, można z czystym sumieniem położyć się i nic nie

    Tego cytatu akurat nie traktuję wprost. Chodzi właśnie o to, w jaki
    sposób sami siebie postrzegamy. I jak postrzegamy Onych. My, rycerze bez
    skazy, znający recepty na wszystko. Po drugiej stronie "ta banda
    głupków".
    Zgadzam sie całkowicie z tym, co napisałeś. Łatwiej zwalać winę na
    Onych/Debili nie widząc w sobie stosu belek - to *jest* nasz poważny
    problem. Do tego obezwładniające lenistwo: "Zróbmy jakąś rewolucję! Ale
    jutro, dziś zmęczony jestem".

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 48. Data: 2012-12-10 10:54:57
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, December 10, 2012 4:36:33 AM UTC-5, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    >
    > za wszystko, co złe odpowiedzialny jest inny, a zwłaszcza wybrany, nigdy
    >
    > ja. To bardzo wygodne, można z czystym sumieniem położyć się i nic nie

    Wlasnie odezwal sie kretyn, ktory najczesciej tu pisal, ze nie warto, ze jemu
    wystarczy, ze nie potrzebne, itp.
    Kraj jankow muzykantow.
    http://www.youtube.com/watch?v=iu7EOU6fQG4

    Slon

  • 49. Data: 2012-12-10 17:09:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-10 10:54, Slon pisze:
    > Wlasnie odezwal sie kretyn, ktory najczesciej tu pisal, ze nie warto, ze jemu
    wystarczy, ze nie potrzebne, itp.

    Bo nie warto. Wciąż do masy krytycznej zbyt daleko. Może za dwa
    pokolenia, jak wyginą wszystkie sovieticusy.

    > http://www.youtube.com/watch?v=iu7EOU6fQG4

    Ładne. Które twoje? Pewno to z wąsem :)

    --
    pozdrawia Adam
    /boję się radonu bo nie ma zapachu, smaku i rozumu/

  • 50. Data: 2012-12-10 17:11:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-10 10:50, Grzegorz Góra pisze:
> [...]
    > Onych/Debili nie widząc w sobie stosu belek - to *jest* nasz poważny
    > problem. Do tego obezwładniające lenistwo: "Zróbmy jakąś rewolucję! Ale

    To akurat dobrze :)

    --
    pozdrawia Adam
    /pochowajcie mnie na Wawelu, może być w krypcie Wazów/