  • 21. Data: 2009-07-23 09:51:23
    Temat: Re: optymalna ogniskowa - WYNIKI ANKIETY!
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 23 Jul 2009 11:28:33 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote(a):
    > No i trzeba by zrobic wycieczke porownanwcza po miescie z kims kto
    > idzie z 28 :-)
    > 35 to czasem jednak w miescie za duzo.
    > Z drugiej strony sa detale do ktorych nie podejdziesz i 120 sie
    > przyda :-)

    Tylko nie wiem dlaczego wszyscy z góry założyli że wycieczka po mieście
    to tylko fotografia architektury. Mnie się od razu skojarzyło ze street
    photo, i wziąłbym jakieś dłuższe szkło.

    B.

  • 22. Data: 2009-07-23 10:42:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mater" <m...@m...pl> wrote:

    [...]
    > A oto szczegolowe wyniki ankiety:

    [...]
    > większa niż 85mm 8 6.72%

    [...]
    > większa niż 85mm 7 5.88%

    [...]
    > większa niż 85mm 5 4.20%

    A cóż to? Wielbiciele/klienci kompaktów-megazoomów 300-400-500-600-676 mm
    wyjechali na wakacje?

    [mr.]

  • 23. Data: 2009-07-23 10:49:15
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 01:39:09 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > moze jest posrednikiem w handlu nieruchomosciami ?

    Widzę że lubisz wskakiwać w środek wątku nie czytając
    kontekstu: "Jaki obiektyw zabierzesz na *wycieczkę*
    po mieście?"

    Henry

  • 24. Data: 2009-07-23 10:52:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 11:30:37 +0200, J.F. napisał(a):

    > Albo miec specjalny aparat z przesuwanym obiektywem.

    Mam - ale i tak pstryki z wycieczek robię cyfrą bo lżej, a złożenie to
    tylko kilka kliknięć.
    Zresztą jakbym robił zawodowo to też cyfrą - LF w fotografii
    architektury to przeszłość.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 25. Data: 2009-07-23 11:00:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 10:21:48 +0200, Agent napisał(a):

    > Bo np pół kościoła wyglada MZ bez sensu...

    E tam - akurat z kościołów to ja najczęściej fotografuję tylko
    wejście i ew. ściany. Zaś cały kościół staram się zamieścić
    na ujęciach miasta z jakiejś wieży czy coś - też widać bryłę
    kościoła a i przy okazji jego położenie (imho ważna rzecz
    żeby pokazać w jakiej okolicy on jest - w końcu rzadko się
    je budowało w przypadkowych miejscach).

    > ... a robienie tegoż kościoła "na 2 razy" wymaga już statywu i potem
    > siedzienia przed kompem i sklejania. Dla kilku super ujęć to może i warto
    > ale dla wiekszej liczby mnie sie po prosu nie chce.

    Akurat przy widoczkach nie ma problemu. No chyba że robisz poziom z
    ławkami na pierwszym planie. Ale to tylko czasami. Zresztą przy
    kościołach to czasami trzeba baaardzo szeroko (a właściwie wysoko).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 26. Data: 2009-07-23 11:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:h49ere$8o8$1@news.task.gda.pl...
    > [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    >A cóż to? Wielbiciele/klienci kompaktów-megazoomów
    >300-400-500-600-676 mm wyjechali na wakacje?

    Moze jest ich tylko 5% ? Albo tylko 5% stac ? :-)

    Albo nie odpowiadaja na glupie ankiety, tylko biora wszystkie szkla
    :-)

    J.

  • 27. Data: 2009-07-23 11:23:21
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:4uon3fzipxis.1ntypdd8cxytq.dlg@40tude.net...

    > Mam - ale i tak pstryki z wycieczek robię cyfrą bo lżej, a złożenie to
    > tylko kilka kliknięć.

    No jakoś mnie to nie przekonuje

  • 28. Data: 2009-07-23 13:38:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mariusz [mr.] napisał(a):
    > A cóż to? Wielbiciele/klienci kompaktów-megazoomów
    > 300-400-500-600-676 mm wyjechali na wakacje?

    Te kompakty nie mają ogniskowej. Mają tylko zooma ;-)
    A ankieta była o ogniskowych, nie o zoomach :-)

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2009-07-24 05:52:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartosz Mierzwiak wrote:

> [...]
    > mieście
    > to tylko fotografia architektury. Mnie się od razu skojarzyło ze

    35 mm do idealny obiektyw do SF choć wielu woli 50mm

  • 30. Data: 2009-07-24 05:53:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Henry(k) wrote:

    > Mam - ale i tak pstryki z wycieczek robię cyfrą bo lżej, a złożenie to
    > tylko kilka kliknięć.
    > Zresztą jakbym robił zawodowo to też cyfrą - LF w fotografii
    > architektury to przeszłość.

    nie masz odpowiednio majętnych zleceniodawców :)