-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RD <r...@g...com1>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Date: Fri, 29 Nov 2013 17:38:40 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 93
Message-ID: <l7afui$9fq$1@node1.news.atman.pl>
References: <l7acgo$5t7$1@node1.news.atman.pl> <l7adq7$iba$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: sub220-46.elpos.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1385743122 9722 85.193.220.46 (29 Nov 2013 16:38:42 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Nov 2013 16:38:42 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.1
In-Reply-To: <l7adq7$iba$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2512755
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-11-29 17:02, Ergie pisze:
> Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:l7acgo$5t7$...@n...news.atman.pl...
>
>> Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to
>> znaczy - jaka jest różnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?
>
> Pewnie jak to w życiu - połowa ceny to marketing. Droższe marki mają
> większe wydatki na marketing więc i musza więcej kosztować.
To standard, ale czy za coś więcej. Bo tego właśnie dotyczy moje
pytanie. Jeśli za nic więcej, to łatwo zmienić podejście - jeśli nie ma
różnicy, to po co przepłacać. Zostawię to tym, którzy wydają swoje
pieniądze bez zastanowienia.
> Ale nie jest tak że płaci się tylko za logo. W niezależnych testach
> zwykle droższe marki wypadają lepiej niż tańsze, choć oczywiście
> zdarzają się wyjątki.
Chyba jednak duża przesada z Twojej strony. Płaci się też za testy. Na
podobnej zasadzie co marketing, działają niby niezależne testy. Poza
tym, nie da się (zwykle) porównać dwóch opon o tych samach rozmiarach na
tych samych testach. Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a
inna w innym rozmiarze taki. Zresztą, popatrz chociażby na opisy opon w
oponeo - mam na myśli te testy ADAC itp. Co mam porównywać? Testy w
rozmiarze 185/60/R14 - z 2009 roku?
Czy może 2011 195/65/R15? Czy tez może Sava 165/70/R14 - w 2012? Czy
2011 196/65/15? I tak dalej ... IMHO nierealne.
Poza tym, oczywiście chętniej testowane są marki lepsze, to i testów
będzie więcej właśnie tych marek.
Jako "dowód" na kolejny argument przeciwko droższym oponom dodam wynik
testu ADAC dla opon zimowych na 2013/2014 na podstawie artykułu:
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,ADAC-test-opon-zi
mowych-2012,wid,15013162,wiadomosc.html
"Wśród opon ocenionych jako ,,wystarczające" prym wiodą modele mniej
uznanych producentów: Barum Polaris 3, Sava Eskimo S3+ oraz Marschal
I'ZEN MW 15. To przedział cenowy od ok. 180 do 200 zł. Na dalszych
pozycjach znalazły się: GoodYear UltraGrip 8, Semperit Master-Grip,
Vredestein Snowtrac 3, Firestone Winterhawk 2 EVO, Dunlop SP
Winterrensponse oraz Hankook Winter icept RS W442. Jak łatwo zauważyć, w
tej grupie znalazły się zarówno opony renomowanych firm, za które trzeba
sporo zapłacić, jak i produkty tych mniej poważanych producentów.
Wyróżnić należy jednak opony Goodyeara, które najlepiej spośród całej
stawki radzą sobie na mokrej nawierzchni; niestety znacznie gorzej na
śniegu. "
Sava Eskimo S3+ w interesującym mnie rozmiarze - do dostania za 200-230zł.
GoodYear UltraGrip 8 w tym samym rozmiarze - 300-330zł
Jak odnieść powyższe ceny i modele opon (w tym marki) w stosunku do
tegorocznego testu ADAC?
> Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i
> zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić
> auto na styk moich możliwości finansowych i później kierować się ceną
> przy zakupie zimówek.
Akurat dobre i złe opony można założyć i do starego auta, i do nowego,
niezależnie od tego, czy kupiono je na styk możliwości, czy nie.
Rozumiem, że biorąc pod uwagę powyższy test ADAC i droższego o 100zł od
Savy - GoodYear'a - wybrałbyś GoodYear'a. Ale czy dobrze byś zrobił?
Chyba nie. A kilka akapitów niżej/wyżej mnie przekonujesz, żebym wierzył
testom (...).
> Na papierze kilka metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym to
> niewiele w praktyce czasem tego metra lub dwóch zabraknie. Utrata zniżek
> na ubezpieczenie to większa strata niż dołożenie 500zł na lepsze opony.
Wszystko ok, zgadzam się, też tak w życiu staram się postępować. Tylko
500zł więcej w przypadku, gdy dwie opony są do siebie podobne, to
głupota. Właśnie szukam dowodów na to, że jedna opona jest "o tyle"
lepsza od drugiej i warto do niej dopłacić. Bo, że dopłacić zawsze
można, to ja wiem... pytanie o sens.
> Nie patrz na etykiety tylko na testy.
Czyli jak wyżej już podałem informacje nt. testów - GoodYear Ultragrip
8 przegrywa w stosunku do Sava Eskimo S3+. Mam 100+ pln w kieszeni na
sztuce i zadowolenie, tak? :>
>> Na logikę - opony w tych klasach - wybrałbym najtańszą. Mam jednak
>> jakiś tam sentyment do Fuldy, ponieważ od lat sprawdzają się i na nich
>> jeżdżę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę
>> 40zł/szt., to robi różnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.
>
> Że co? 40zł/sztukę robi różnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące założyć
> kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie.
Tak, robi. Nie ma potrzeby, żebym wydawał 160zł więcej, niż muszę - "no
bo tak".
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.13 18:07 RD
- 29.11.13 18:28 RD
- 29.11.13 18:39 Ergie
- 29.11.13 18:53 Czesław Wiśniak
- 29.11.13 19:08 RD
- 29.11.13 19:47 Maciek
- 29.11.13 19:57 Artur Maśląg
- 29.11.13 20:18 J.F
- 29.11.13 20:26 J.F
- 29.11.13 20:42 RD
- 29.11.13 20:48 J.F
- 29.11.13 20:49 RD
- 29.11.13 20:58 Maciek
- 29.11.13 21:49 Artur Maśląg
- 29.11.13 22:19 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk