  • 21. Data: 2011-09-05 21:22:23
    Temat: Re: [onet] wałęsa
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Sep 2011 23:03:44 +0200, megrims napisał(a):

    > Na zdjęciu widać, że Rav4 ma uszkodzony przód. Auto znajduje się
    > na przeciwległym pasie ruchu. No to jak to było?
    >
    > Parkował po lewej stronie drogi i chciał przejechać na swój
    > pas a tu nagle szybkomknący "motur"? Nie zauważył go?

    Mógł stać na poboczu i próbować zrobić zawrotkę - tak milicyjna suka mojego
    ojca skosiła.

    --
    ___________ (R)

  • 22. Data: 2011-09-05 22:24:37
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-04 15:02, megrims pisze:
> [...]
    zy-potrzebna-dyskusja-o-motocyklach/

    > Przecież już wyrok wydano: winny kierowca RAVki.
    >
    > Pan W. zapierdalał na pewno szybciej niż mu było wolno, ten w
    > RAV'ce nie zauważył go, bo ten był 500m od niego i wyjechał.
    > I dzwonek. Mi tam tego gościa w RAV'ce szkoda. Idę o zakład,
    > że ta sprawa nie będzie obiektywna ani sprawiedliwa.

    Nie wiem czy to było czy nie, ale jakiś czas temu (około 10 dni)
    w Poznaniu na ul. Zamenhoff'a w jakiś pocztowóz wjechały dwa
    ścigacze. Mimo, że jechali podobno >160km/h to winę zwalono
    na kierowce bus'a. Motocykliści odłożyli słuchawki na miejscu.

    Kierowca busa kolizję przeżył, jednak zmarł po kilku dniach
    na zawał w szpitalu.

    Czyli jeśli wyjeżdżasz z podporządkowanej i wjedzie w Ciebie
    motorek, co będzie szedł z 200 km/h to i tak Ty będziesz
    winny. No to ja tu czegoś nie rozumiem. Trzeba z lornetką
    jeździć?

  • 23. Data: 2011-09-05 22:38:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 22:24:37 +0200, megrims napisał(a):
> [...]
    > motorek, co będzie szedł z 200 km/h to i tak Ty będziesz
    > winny. No to ja tu czegoś nie rozumiem. Trzeba z lornetką

    Jest w tym jeden niuans. Jak kiedys bedziesz wyjezdzal z podporzadkowanej,
    to odlicz sobie ile trwa taki manewr. 180km/h to tylko 50m/s.
    Nawet 200m to 4 sekundy.
    Owszem, czasem widocznosc jest krotsza, czasem wyjezdza traktor z dwiema
    przyczepami, ale czasem na prostej drodze trafiaja komus w przedni blotnik.
    To jaka byla odleglosc ?

    J.

  • 24. Data: 2011-09-05 22:58:09
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Twierdzisz, ze teraz tez sie tak da?

    Oczywiscie, a w czym problem ?

    sz.

  • 25. Data: 2011-09-06 04:10:43
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-05 22:38, J.F. pisze:

> [...]
    > przyczepami, ale czasem na prostej drodze trafiaja komus w przedni blotnik.

    Masz racje.

  • 26. Data: 2011-09-06 07:36:38
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

> [...]
    > przyczepami, ale czasem na prostej drodze trafiaja komus w przedni blotnik.

    Posiadanie przez motocykl jednego swiatla mocno utrudnia ocene
    odleglosci i predkosci.
    Nie wiadomo czasem, czy to samochod, ktory jest daleko, czy motocykl,
    ktory jest calkiem blisko. Do tego spora predkosc i buuuum gotowe.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 27. Data: 2011-09-06 08:42:26
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-05 22:38, J.F. pisze:
    > Jak kiedys bedziesz wyjezdzal z podporzadkowanej,
    > to odlicz sobie ile trwa taki manewr. 180km/h to tylko 50m/s.
    > Nawet 200m to 4 sekundy.

    Czy kierowca motoru, jadącego 180/h., nie mając prawa jechać szybciej
    niż 50 km/h., nie jest zatem winny wypadku w takiej sytuacji ?.

    Gdyby jechał zgodnie z przepisami, to kierowca z podporządkowanej, bez
    problemu zdarzył by zakończyć manewr i uzyskał szybkość marszową. tzn.
    50 km/h., zanim motor zbliżył by się do skrzyżowania z podporządkowaną.

    Całej sprawy po prostu by nie było.

    W przypadku Wałęsy podobnie.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 28. Data: 2011-09-06 09:00:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czy kierowca motoru, jadącego 180/h., nie mając prawa jechać szybciej niż
    > 50 km/h., nie jest zatem winny wypadku w takiej sytuacji ?.

    Z automatu nie.
    Co nie znaczy, że w konkretnym przypadku nie dałoby się udowodnić, że nie
    było szans go zobaczyć.

  • 29. Data: 2011-09-06 09:35:03
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-09-06 07:36, MarcinJM pisze:

> [...]
    > Nie wiadomo czasem, czy to samochod, ktory jest daleko, czy motocykl,
    > ktory jest calkiem blisko. Do tego spora predkosc i buuuum gotowe.

    I tu poruszyłeś b. ważną kwestię. Nie chcę rozwijać podwątku o światłach
    i ich sensowności/konieczności itp. Ale odkąd oprócz motocykli samochody
    tez muszą jeździć na światłach w mojej ocenie jest gorzej dla
    motocyklisty niż było przedtem. Wtedy wiedziałeś, że coś na światłach to
    motocykl - mogłeś się spodziewać szybszej jazdy. Teraz jest kiepsko...

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 30. Data: 2011-09-06 10:00:16
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-09-06 09:00, Cavallino pisze:

    > Z automatu nie.

    Dlaczego ?

    > Co nie znaczy, że w konkretnym przypadku nie dałoby się udowodnić, że
    > nie było szans go zobaczyć.

    Widział go, ale tak daleko iż oceniał, że zdąży wykonać manewr włączenia
    do ruchu bezpiecznie. Skąd miał wiedzieć że tamten zamiast 50, jedzie
    180 km/h. ?.