-
21. Data: 2011-08-30 14:49:09
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-08-30 00:21, *kamil* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabi
ja,artykul.html
>>
>> "Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
>> bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
>> sposób "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej
>> dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
>> obrotach. Samochody, które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej
>> dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"
>>
>> No to od jutra katuje auto.
>>
>
> Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mieście i max 3 w trasie.
Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
22. Data: 2011-08-30 15:29:09
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: to <t...@x...abc>
begin Mirek Ptak
> Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)
A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
(niemieckiej :>).
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
23. Data: 2011-08-30 15:32:52
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "to"
>> Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)
>
> A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
> (niemieckiej :>).
Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?
-
24. Data: 2011-08-30 15:33:39
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 -
>> 4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
>> jeździć? ;-)
>>
>
> Co to za diesel?
wolnossący mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min)
--
Pozdr.
Michał
-
25. Data: 2011-08-30 15:41:22
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "Michał Baszyński"
> wolnossący mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min)
Weź nie pisz tu takich zaawansowanych kodów dla profesjonalistów, bo się
Cavalino znów oburzy, że nie używasz zrozumiałego języka ;-)
-
26. Data: 2011-08-30 15:59:03
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 30-08-2011 15:32, Przemysław Czaja pisze:
>> A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
>> (niemieckiej :>).
> Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?
Po co męczyć sprzęgło?
Pozdrawiam
Paweł
-
27. Data: 2011-08-30 16:28:48
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: SW3 <s...@p...fm>
Dnia 30-08-2011 o 15:32:52 Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
> Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?
Może za miastem się nie zatrzymuje ;)
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
28. Data: 2011-08-30 16:59:31
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:j3h2fh$v8n$1@usenet.news.interia.pl...
> http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabi
ja,artykul.html
>
> "Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
> bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposób
> "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej dynamicznego
> kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody,
> które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej dotarte, przez co bardziej
> ekonomiczne i mniej awaryjne"
>
> No to od jutra katuje auto.
ale rozumiesz różnice między sportowym trybem życia i ćwiczeniami, a pracą w
kamieniołomach będąc popychanym przez strażnika z batem?
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
29. Data: 2011-08-30 17:59:27
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper wrote:
>>>
>> o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu -
>> tak się przejada unijne dotacje a coo)
>> to radzili jazdę dynamiczną, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak
>> słyszałem od uczestnika.
>>
> Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się
> dynamicznie do porządanej prędkości i utrzymywać ją możliwie długo, na
> obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu.
Sprawdzić czy nie V-tec, albo inne podobne ustrojstwo:P Czyli większość
wspólczesnych silników.
Shrek.
-
30. Data: 2011-08-30 17:59:41
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: "aro333" <a...@g...pl>
Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem w takim
1,9 TDI na sprawności turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie jestem
swieżo po zakupie diesla z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70
letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3 tysiach
mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg) standardowe notlaufy
(przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana
biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie zmiennej
geometrii lopatek w turbinie. Fakt, zmiana biegow i jazda na niskich
obrotach przy wysokim biegu daje naprawdę ciekawe spalanie . Ale to co sie
zaoszczędzi na tym to potem trzeba i tak wladowac w turbawkę. Mogę sie
mylić, to moj pierwszy diesel . Dziadek zaoszczędzil niestety ja za to
zaplacilem.
To samo tyczy sie chyba filtra cząstek stalych w nowszych dieslach, choć tu
mogę się mylić. Z jednej strony eko eko a z drugiej sprzęt ktory przy eko
powoduje awarie.