eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [onet] ekodrajwing jest be...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 80

  • 21. Data: 2011-08-30 14:49:09
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-08-30 00:21, *kamil* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    >> http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabi
    ja,artykul.html
    >>
    >> "Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
    >> bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
    >> sposób "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej
    >> dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
    >> obrotach. Samochody, które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej
    >> dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"
    >>
    >> No to od jutra katuje auto.
    >>
    >
    > Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mieście i max 3 w trasie.

    Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 22. Data: 2011-08-30 15:29:09
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Mirek Ptak

    > Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)

    A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
    (niemieckiej :>).

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 23. Data: 2011-08-30 15:32:52
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>


    Użytkownik "to"

    >> Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieście 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)
    >
    > A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
    > (niemieckiej :>).

    Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?


  • 24. Data: 2011-08-30 15:33:39
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    >> dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 -
    >> 4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
    >> jeździć? ;-)
    >>
    >
    > Co to za diesel?

    wolnossący mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min)

    --
    Pozdr.
    Michał



  • 25. Data: 2011-08-30 15:41:22
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>


    Użytkownik "Michał Baszyński"

    > wolnossący mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min)

    Weź nie pisz tu takich zaawansowanych kodów dla profesjonalistów, bo się
    Cavalino znów oburzy, że nie używasz zrozumiałego języka ;-)


  • 26. Data: 2011-08-30 15:59:03
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 30-08-2011 15:32, Przemysław Czaja pisze:

    >> A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
    >> (niemieckiej :>).
    > Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?

    Po co męczyć sprzęgło?

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 27. Data: 2011-08-30 16:28:48
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 30-08-2011 o 15:32:52 Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?

    Może za miastem się nie zatrzymuje ;)

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
    /Bastiat


  • 28. Data: 2011-08-30 16:59:31
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:j3h2fh$v8n$1@usenet.news.interia.pl...
    > http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabi
    ja,artykul.html
    >
    > "Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
    > bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposób
    > "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej dynamicznego
    > kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody,
    > które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej dotarte, przez co bardziej
    > ekonomiczne i mniej awaryjne"
    >
    > No to od jutra katuje auto.


    ale rozumiesz różnice między sportowym trybem życia i ćwiczeniami, a pracą w
    kamieniołomach będąc popychanym przez strażnika z batem?


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka



  • 29. Data: 2011-08-30 17:59:27
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper wrote:
    >>>
    >> o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu -
    >> tak się przejada unijne dotacje a coo)
    >> to radzili jazdę dynamiczną, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak
    >> słyszałem od uczestnika.
    >>
    > Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się
    > dynamicznie do porządanej prędkości i utrzymywać ją możliwie długo, na
    > obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu.

    Sprawdzić czy nie V-tec, albo inne podobne ustrojstwo:P Czyli większość
    wspólczesnych silników.

    Shrek.


  • 30. Data: 2011-08-30 17:59:41
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: "aro333" <a...@g...pl>

    Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem w takim
    1,9 TDI na sprawności turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie jestem
    swieżo po zakupie diesla z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70
    letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3 tysiach
    mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg) standardowe notlaufy
    (przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana
    biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie zmiennej
    geometrii lopatek w turbinie. Fakt, zmiana biegow i jazda na niskich
    obrotach przy wysokim biegu daje naprawdę ciekawe spalanie . Ale to co sie
    zaoszczędzi na tym to potem trzeba i tak wladowac w turbawkę. Mogę sie
    mylić, to moj pierwszy diesel . Dziadek zaoszczędzil niestety ja za to
    zaplacilem.
    To samo tyczy sie chyba filtra cząstek stalych w nowszych dieslach, choć tu
    mogę się mylić. Z jednej strony eko eko a z drugiej sprzęt ktory przy eko
    powoduje awarie.


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: