eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[onet] ekodrajwing jest be...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 80

  • 11. Data: 2011-08-30 09:47:41
    Temat: Re: ekodrajwing jest be...
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Sie, 09:29, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:

    > To jak to się dzieje, że jadąc 90km/h na 5 biegu (coś ok 1,5krpm)
    > średnie spalanie mam poniżej 4 litrów a jadąc ok 130km/h (ok 2,5krpm)
    > spalanie średnie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
    > zakresie 2100-2700rpm?

    wiekszy opor powietrza...

    WS

    PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
    powinno byc 2.16 rpm :) :) :) :)


  • 12. Data: 2011-08-30 09:53:36
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-08-30 09:29, Przemysław Czaja wrote:

    > To jak to się dzieje, że jadąc 90km/h na 5 biegu (coś ok 1,5krpm)
    > średnie spalanie mam poniżej 4 litrów a jadąc ok 130km/h (ok 2,5krpm)
    > spalanie średnie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
    > zakresie 2100-2700rpm?


    Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu
    oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
    roznica.

    --

    memento lorem ipsum


  • 13. Data: 2011-08-30 09:59:20
    Temat: Re: ekodrajwing jest be...
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "WS" :

    > To jak to się dzieje, że jadąc 90km/h na 5 biegu (coś ok 1,5krpm)
    > średnie spalanie mam poniżej 4 litrów a jadąc ok 130km/h (ok 2,5krpm)
    > spalanie średnie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
    > zakresie 2100-2700rpm?

    > wiekszy opor powietrza...

    > WS

    > PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
    > powinno byc 2.16 rpm :) :) :) :)

    Hiahia :) przyznam, że nieco strzeliłem te rpm-y - ale sprawdzę
    dokładnie i pozwole sobie wstawić wyniki, bo być może rzeczywiście się
    slizga :)


  • 14. Data: 2011-08-30 10:55:57
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:

    > utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
    > (nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś
    > odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze
    > stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

    dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 -
    4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
    jeździć? ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał


  • 15. Data: 2011-08-30 11:10:25
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>


    > utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
    > (nawet niektóre
    > diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś odwrotnego niż
    > ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze stałą prędkością -
    > najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na
    2500 obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto
    trzymać obroty w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego
    momentu.


  • 16. Data: 2011-08-30 11:40:17
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-08-30 10:55, Michał Baszyński pisze:
    > W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:
    >
    >> utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
    >> (nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś
    >> odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze
    >> stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.
    >
    > dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 -
    > 4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
    > jeździć? ;-)
    >

    Co to za diesel?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 17. Data: 2011-08-30 11:53:23
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-08-30 00:40, G Nowak pisze:
    > On 29/08/2011 23:21, kamil wrote:
    >> On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:
    >>> http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabi
    ja,artykul.html
    >>>
    >>> "Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
    >>> bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
    >>> sposób "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej
    >>> dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
    >>> obrotach. Samochody, które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej
    >>> dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"
    >>>
    >>> No to od jutra katuje auto.
    >>>
    >>
    >> Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mieście i max 3 w trasie.
    >
    > LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6".
    > Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)
    >
    Jak w wypożyczonym samochodzie zacząłem używać 6-ki wzrosło spalanie ;-)

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    =-=-=-=-+


  • 18. Data: 2011-08-30 12:37:44
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>


    Użytkownik "Przemysław Gubernat"

    >> LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego
    >> sluyzy bieg "6".
    >> Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)
    >>
    > Jak w wypożyczonym samochodzie zacząłem używać 6-ki wzrosło spalanie
    > ;-)

    Mój do 120-130km/h najmniej pali na 5, ale powyżej tych prędkości
    najmniejsze zużycie jest na 6 biegu


  • 19. Data: 2011-08-30 12:41:10
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 00:05, megrims pisze:
    > http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabi
    ja,artykul.html
    >
    > "Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
    > bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
    > sposób "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej
    > dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
    > obrotach. Samochody, które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej
    > dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"
    >
    > No to od jutra katuje auto.
    >

    piękne :D


  • 20. Data: 2011-08-30 14:25:48
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-08-30 11:10, Vlad The Ripper pisze:

    > Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500
    obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty
    w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.

    Wyjaśnijmy jedną rzec apropos "trzymania obrotów".
    Sprawność silnika zależy od obrotów i stopnia napełnienia (otwarcia przepustnicy).
    Przy czym w szerokim zakresie obrotów, zależność sprawności od obrotów jest dość
    płaska,
    natomiast od napełnienia - silna.

    Gdy przyspieszamy z gazem w podłodze, najwyższą sprawność faktycznie uzyskamy
    gdzieś w okolicy maksimum momentu (choć to jest dość płaski szczyt).

    Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy utrzymywaniu stałej prędkości.
    Stała prędkość -> stała moc, a moc = moment * obroty.
    Jeśli do utrzymania tej prędkości można użyć równie dobrze:
    a) obrotów X i momentu Y (niższy bieg, mały stopień otwarcia przepustnicy)
    b) obroty= X/2 oraz moment Y*2 (wyższy bieg, większe otwarcie przepustnicy)
    to nawet jeśli X to są te "obroty max. momentu", to w większości przypadków
    ekonomiczniejszy będzie wariant b, ponieważ sprawnośc trochę spada ze względu
    na obroty, ale jednocześnie znacznie wzrośnie ze względu na wyższe napełnianie.

    A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawności danego silnika
    w funkcji obrotów i obciążenia, nanieść na niego krzywe stałej mocy, i wszystko
    to widać jak na dłoni :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: