-
11. Data: 2011-08-30 09:47:41
Temat: Re: ekodrajwing jest be...
Od: WS <L...@c...pl>
On 30 Sie, 09:29, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
> To jak to się dzieje, że jadąc 90km/h na 5 biegu (coś ok 1,5krpm)
> średnie spalanie mam poniżej 4 litrów a jadąc ok 130km/h (ok 2,5krpm)
> spalanie średnie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
> zakresie 2100-2700rpm?
wiekszy opor powietrza...
WS
PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
powinno byc 2.16 rpm :) :) :) :)
-
12. Data: 2011-08-30 09:53:36
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2011-08-30 09:29, Przemysław Czaja wrote:
> To jak to się dzieje, że jadąc 90km/h na 5 biegu (coś ok 1,5krpm)
> średnie spalanie mam poniżej 4 litrów a jadąc ok 130km/h (ok 2,5krpm)
> spalanie średnie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
> zakresie 2100-2700rpm?
Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu
oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
roznica.
--
memento lorem ipsum
-
13. Data: 2011-08-30 09:59:20
Temat: Re: ekodrajwing jest be...
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "WS" :
> To jak to się dzieje, że jadąc 90km/h na 5 biegu (coś ok 1,5krpm)
> średnie spalanie mam poniżej 4 litrów a jadąc ok 130km/h (ok 2,5krpm)
> spalanie średnie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
> zakresie 2100-2700rpm?
> wiekszy opor powietrza...
> WS
> PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
> powinno byc 2.16 rpm :) :) :) :)
Hiahia :) przyznam, że nieco strzeliłem te rpm-y - ale sprawdzę
dokładnie i pozwole sobie wstawić wyniki, bo być może rzeczywiście się
slizga :)
-
14. Data: 2011-08-30 10:55:57
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:
> utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
> (nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś
> odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze
> stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.
dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 -
4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
jeździć? ;-)
--
Pozdr.
Michał
-
15. Data: 2011-08-30 11:10:25
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
> utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
> (nawet niektóre
> diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś odwrotnego niż
> ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze stałą prędkością -
> najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na
2500 obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto
trzymać obroty w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego
momentu.
-
16. Data: 2011-08-30 11:40:17
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-08-30 10:55, Michał Baszyński pisze:
> W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:
>
>> utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
>> (nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś
>> odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze
>> stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.
>
> dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiędzy 3200 -
> 4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
> jeździć? ;-)
>
Co to za diesel?
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
17. Data: 2011-08-30 11:53:23
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>
W dniu 2011-08-30 00:40, G Nowak pisze:
> On 29/08/2011 23:21, kamil wrote:
>> On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:
>>> http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabi
ja,artykul.html
>>>
>>> "Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
>>> bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
>>> sposób "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej
>>> dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
>>> obrotach. Samochody, które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej
>>> dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"
>>>
>>> No to od jutra katuje auto.
>>>
>>
>> Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mieście i max 3 w trasie.
>
> LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6".
> Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)
>
Jak w wypożyczonym samochodzie zacząłem używać 6-ki wzrosło spalanie ;-)
--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145
+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
=-=-=-=-+
-
18. Data: 2011-08-30 12:37:44
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "Przemysław Gubernat"
>> LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego
>> sluyzy bieg "6".
>> Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)
>>
> Jak w wypożyczonym samochodzie zacząłem używać 6-ki wzrosło spalanie
> ;-)
Mój do 120-130km/h najmniej pali na 5, ale powyżej tych prędkości
najmniejsze zużycie jest na 6 biegu
-
19. Data: 2011-08-30 12:41:10
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
W dniu 2011-08-30 00:05, megrims pisze:
> http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabi
ja,artykul.html
>
> "Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
> bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
> sposób "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej
> dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
> obrotach. Samochody, które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej
> dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"
>
> No to od jutra katuje auto.
>
piękne :D
-
20. Data: 2011-08-30 14:25:48
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-08-30 11:10, Vlad The Ripper pisze:
> Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500
obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty
w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.
Wyjaśnijmy jedną rzec apropos "trzymania obrotów".
Sprawność silnika zależy od obrotów i stopnia napełnienia (otwarcia przepustnicy).
Przy czym w szerokim zakresie obrotów, zależność sprawności od obrotów jest dość
płaska,
natomiast od napełnienia - silna.
Gdy przyspieszamy z gazem w podłodze, najwyższą sprawność faktycznie uzyskamy
gdzieś w okolicy maksimum momentu (choć to jest dość płaski szczyt).
Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy utrzymywaniu stałej prędkości.
Stała prędkość -> stała moc, a moc = moment * obroty.
Jeśli do utrzymania tej prędkości można użyć równie dobrze:
a) obrotów X i momentu Y (niższy bieg, mały stopień otwarcia przepustnicy)
b) obroty= X/2 oraz moment Y*2 (wyższy bieg, większe otwarcie przepustnicy)
to nawet jeśli X to są te "obroty max. momentu", to w większości przypadków
ekonomiczniejszy będzie wariant b, ponieważ sprawnośc trochę spada ze względu
na obroty, ale jednocześnie znacznie wzrośnie ze względu na wyższe napełnianie.
A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawności danego silnika
w funkcji obrotów i obciążenia, nanieść na niego krzywe stałej mocy, i wszystko
to widać jak na dłoni :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.