eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[onet] ekodrajwing jest be...Re: [onet] ekodrajwing jest be...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-m
    ail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Date: Tue, 30 Aug 2011 14:25:48 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 29
    Message-ID: <j3iksd$2u4h$1@news2.ipartners.pl>
    References: <j3h2fh$v8n$1@usenet.news.interia.pl> <j3h3ch$o71$1@inews.gazeta.pl>
    <9zU6q.129789$Ll1.35531@newsfe24.ams2> <j3h6vq$pr3$1@mx1.internetia.pl>
    <j3hplg$956$1@inews.gazeta.pl> <j3i1fk$4v6$1@mx1.internetia.pl>
    <j3i2fe$ah$1@inews.gazeta.pl> <j3i3j8$39t$1@inews.gazeta.pl>
    <j3i97f$kat$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1314707149 96401 157.25.157.219 (30 Aug 2011 12:25:49
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 30 Aug 2011 12:25:49 GMT
    In-Reply-To: <j3i97f$kat$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2394852
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-08-30 11:10, Vlad The Ripper pisze:

    > Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500
    obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty
    w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.

    Wyjaśnijmy jedną rzec apropos "trzymania obrotów".
    Sprawność silnika zależy od obrotów i stopnia napełnienia (otwarcia przepustnicy).
    Przy czym w szerokim zakresie obrotów, zależność sprawności od obrotów jest dość
    płaska,
    natomiast od napełnienia - silna.

    Gdy przyspieszamy z gazem w podłodze, najwyższą sprawność faktycznie uzyskamy
    gdzieś w okolicy maksimum momentu (choć to jest dość płaski szczyt).

    Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy utrzymywaniu stałej prędkości.
    Stała prędkość -> stała moc, a moc = moment * obroty.
    Jeśli do utrzymania tej prędkości można użyć równie dobrze:
    a) obrotów X i momentu Y (niższy bieg, mały stopień otwarcia przepustnicy)
    b) obroty= X/2 oraz moment Y*2 (wyższy bieg, większe otwarcie przepustnicy)
    to nawet jeśli X to są te "obroty max. momentu", to w większości przypadków
    ekonomiczniejszy będzie wariant b, ponieważ sprawnośc trochę spada ze względu
    na obroty, ale jednocześnie znacznie wzrośnie ze względu na wyższe napełnianie.

    A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawności danego silnika
    w funkcji obrotów i obciążenia, nanieść na niego krzywe stałej mocy, i wszystko
    to widać jak na dłoni :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: