-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-m
ail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Date: Tue, 30 Aug 2011 14:25:48 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 29
Message-ID: <j3iksd$2u4h$1@news2.ipartners.pl>
References: <j3h2fh$v8n$1@usenet.news.interia.pl> <j3h3ch$o71$1@inews.gazeta.pl>
<9zU6q.129789$Ll1.35531@newsfe24.ams2> <j3h6vq$pr3$1@mx1.internetia.pl>
<j3hplg$956$1@inews.gazeta.pl> <j3i1fk$4v6$1@mx1.internetia.pl>
<j3i2fe$ah$1@inews.gazeta.pl> <j3i3j8$39t$1@inews.gazeta.pl>
<j3i97f$kat$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1314707149 96401 157.25.157.219 (30 Aug 2011 12:25:49
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 30 Aug 2011 12:25:49 GMT
In-Reply-To: <j3i97f$kat$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2394852
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-08-30 11:10, Vlad The Ripper pisze:
> Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że mając np. max momentu na 2500
obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty
w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.
Wyjaśnijmy jedną rzec apropos "trzymania obrotów".
Sprawność silnika zależy od obrotów i stopnia napełnienia (otwarcia przepustnicy).
Przy czym w szerokim zakresie obrotów, zależność sprawności od obrotów jest dość
płaska,
natomiast od napełnienia - silna.
Gdy przyspieszamy z gazem w podłodze, najwyższą sprawność faktycznie uzyskamy
gdzieś w okolicy maksimum momentu (choć to jest dość płaski szczyt).
Zupełnie inaczej sprawa wygląda przy utrzymywaniu stałej prędkości.
Stała prędkość -> stała moc, a moc = moment * obroty.
Jeśli do utrzymania tej prędkości można użyć równie dobrze:
a) obrotów X i momentu Y (niższy bieg, mały stopień otwarcia przepustnicy)
b) obroty= X/2 oraz moment Y*2 (wyższy bieg, większe otwarcie przepustnicy)
to nawet jeśli X to są te "obroty max. momentu", to w większości przypadków
ekonomiczniejszy będzie wariant b, ponieważ sprawnośc trochę spada ze względu
na obroty, ale jednocześnie znacznie wzrośnie ze względu na wyższe napełnianie.
A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawności danego silnika
w funkcji obrotów i obciążenia, nanieść na niego krzywe stałej mocy, i wszystko
to widać jak na dłoni :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.11 14:49 Mirek Ptak
- 30.08.11 15:29 to
- 30.08.11 15:32 Przemysław Czaja
- 30.08.11 15:33 Michał Baszyński
- 30.08.11 15:41 Przemysław Czaja
- 30.08.11 15:59 DoQ
- 30.08.11 16:28 SW3
- 30.08.11 16:59 Kuba \(aka cita\)
- 30.08.11 17:59 Shrek
- 30.08.11 17:59 aro333
- 30.08.11 18:06 megrims
- 30.08.11 18:12 scobowski
- 30.08.11 18:15 scobowski
- 30.08.11 18:42 Kuba \(aka cita\)
- 30.08.11 20:01 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=