  • Data: 2013-01-25 16:43:45
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:7172154158$20130125162303@squadack.com...

    > Nieprawda

    Pompa ciepła nie "wytwarza" ciepła - więc bełkot co do sprawności.

    > Zapomniałeś o tym, że dolewasz płatne paliwo. W przypadku klimatyzacji
    > dodatkow 2.5kWh mam za darmo. I to jest istotą.

    Dokładnie. _darmo_ jest istotą. Jednostka "darmo" nie występuje w układzie
    SI, a jedynie w marketingu, ba nawet nie występuje w handlu :)
    Dla fizyki nie jest istotne czy pompujesz darmowe paliwo czy płatne paliwo.
    Sprawność każdej pompy jest zawsze mniejsza od 100%. Nawet więcej: sprawność
    _całego_ układu opartego na pompie ciepła, też ma sprawność mniejszą od
    100%. - to tak jak z otwartą lodówką w zamkniętym pomieszczeniu - lodówka
    grzeje.
    A ile na tym zyskujesz i na ile Cię "rąbią", to już nie dziedzina fizyki.

    --
    Desoft