  • Data: 2010-02-01 12:03:15
    Temat: Re: ogolony samyang 8mm
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Feb., 01:11, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

    > ja machnołem na to ręką. Co z tego jak szkło jest faktycznie dobre skoro
    > musiałem go podłączac do ciulowej puszki 50D i to zazwyczaj wtedy kiedy
    > musiałem użyć wyższego ISO w którym 50D to już w ogóle... Po prostu
    > kupię za chwilę  Cwanona 15mm do FF. A samyanga pogonie pewnie razem
    > z 50D.
    > Natomisat to czego doszukiwał się na zdjęciach Marek ale akurat nie tam
    > gdzie to zjawisko miało miejsce po obcięciu osłony może faktycznie
    > występować. Szkło jest bardzo wypukłe i zauważyłem, że trochę nie
> [...]

    to szklo ma fatalne , wrecz beznadzijne warstwy przeciwodblaskowe.
    flarzy przy kazdym swietle lekko bocznym.
    rozdzielczosc jest srednia - na potrzeby panoramy wystarcza ( gdyz
    rozdzielczosc panoramy i tak jest determinowana przez kompresje .
    oryginalna rozdzielczosc to rzad 50 -70 mpx na ok 100 - 200 mb , po
    skomprymowania na potrzeby sieci robi sie z tego pare mb , spadek jest
    widodoczny)

    do zdejc osob , reportarz itp raczej sie nie nadaje ze wzgl na niska
    rozdzielczosc no i aberacja tez daje popalic.

    mechanicznie dobre - b.przyzwoite.
    wbrew pozorom nalezy ostrzyc recznie. ze wzgledu na niska
    rozdzilelczosc GO jest mniejsza niz to wynikaloby z teoretycznej
    wyliczanki.

    do c15/2,8 na FF dzieli je przepasc zarowno pod wzgledem
    rozdzielczosci jak i warstw przeciwodblaskowych.