    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [offtopic] O strojach w muzyce (było: Auto revers :-))
    Date: Sat, 5 Mar 2016 18:20:15 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:nbegt0$6kv$1@news.vectranet.pl...

    > Zapewne chodzi o dawny strój muzyczny, gdzie półton półtonowi nierówny:
    >
    > http://arspolonica.ocross.net/temperacja-mezotoniczn
    a-stroj-sredniotonowy/

    Ech, mnóstwo danych, już próbowałem się przebijać przez stroje, skale,
    różnice między nimi i odpuściłem, bo danych było tyle, że nie dało się naraz
    przetworzyć. A to oznacza, nie inaczej, że mnóstwo przede mną czytania,
    analizowania, porównywania, co z pewnością zajmie mi masę czasu. I dobrze!

    > BTW, temat zszedł na tory również mojej pracy zawodowej. :)
    >
    > https://youtu.be/auugkSc1xJY

    No, słyszę, że relacje między półtonami nie odpowiadają obecnym... Najlepiej
    było by chyba nażywo odsłuchać, bo w zniekształceniach mnóstwo istotnych
    niuansów ulatuje. Cóż, pozostaje rozkoszować sie samą muzyką, a resztę sobie
    wyobrazić... Broń boże, nie piję do ciebie! Po prostu, kompresja dźwięku,
    zwłaszcza w filmach, potrafi nabroić, do tego mikrofon... Ale ja powiem...
    Te całe sprawy z dźwiękiem, skalami, to taka trochę inna postać także mojej
    pracy - centrala telefoniczna, gdzie po jakimś czasie dochodziło się do
    rozpoznawania po samym dźwięku urządzenia, jak się ono czuje. Czy klik jest
    równy klikowi, łoskot łoskotowi, oczywiście, hierarchia ważności jest tu
    zupełnie inna, ale i tu są pewne elementy wspólne, których zaniedbanie, może
    przynieść feler w działaniu. Zwłaszcza za komuny, z racji wątpliwych
    "racjonalizacji" kompletnie nikomu niepotrzebnych, a wrecz nieraz wybitnie
    szkodliwych, ale zarzadzanych przez państwo polskie i trzeba było pokornie
    to zrobić, wicie rozumicie, obsługa, rzecz mozna tak opowiedzieć, czesto
    musiała wykazać sie pewną dozą artyzmu, aby to w ogóle utrzymać. No, wymiana
    sprawnych części zagranicznych, na niekiedy niesprawne polskie, zamiast
    klimy, jedynie okna do otwierania, co latem stanowiło realny problem,
    zwłaszcza w zakurzonym centrum miasta. A w rezultacie groziło albo udarem
    cieplnym załodze, albo zasyfieniem styków kurzem w stopniu przekraczającym
    znane stwierdzenie, ze póki działa, nie należy kurzu ze styków zbierać. Już
    pomijam to, ze nadmierna wilgotność, to błoto i korozja, także na stykach, a
    za mała, to rozsychanie i pękanie izolacji. A to grozi wiadomo czym.

    Co do filmu, jesteś fotografem? Sugerują mi to inne filmy na twoim
    profilu... Ja taki mało domyślny, dopiero jakoś się lepiej poczułem po paru
    dniach bycia jak pijany, a nie piję... Czy na organach grasz? (piękna
    sztuka, bardzo dostojna)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.