eGospodarka.plGrupypl.internet.polipodpowiedzialność ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ? › Re: odpowiedzialność ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ?
    From: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: odpowiedzialność ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw
    autorskich przez abonenta ?
    Date: Thu, 29 Jan 2004 12:27:28 +0100

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnc1evdc.750.spockUSUNTO@shapieron.tkb.pl...

    > Ja poprosiłem po _polsku_ o wersję polskojęzyczną i paragrafy z polskiego
    > prawa które łamię ....odpowiedzi się nie doczekałem nigdy ..

    Tutaj jest trochę inaczej. Tekst jest po polsku, są konkretne odwołania do
    naszego ustawodawstwa i jest konkretny pliczek XMLowy, w którym wyraźnie
    widać kto, co i kiedy. Gdyby to była taka pierdoła pisana w zamorskim języku
    bez podawania konkretów to bym Wam głowy nie zawracał.
    Martwi mnie trochę ten punkt Ustawy o Usługach Świadczonych Drogą
    Elektroniczną, na który zwróciłem uwagę w swoim pierwszym poście. Niestety
    prawo w naszym kraju zaczyna być coraz bardziej wypełnione pułapkami
    prowadzącymi do tego, że na każdego będzie można znaleźć jakiegoś 'haka'.
    Tak jest i w tym przypadku. No bo nietrudno sobie wyobrazić gorliwego
    prokuratora, który przekona sąd, że provider X, który nie zablokował dostępu
    uzytkownikowi Y, mimo iz uzyskał informacje iż ten dopuszcza się działań
    sprzecznych z Ustawą o Prawach Autorskich dopuścił się przestępstwa
    polegającego na UMOŻLIWIENIU mu dokonywania tego przestępstwa. Co prawda,
    jak juz pisałem, nasze Warunki Świadczenia Usług stanowią, że nie
    odpowiadamy za zasoby udostępniane przez użytkownika, ale nad naszym
    regulaminem jest Ustawa ze swoim artykułem 14.1.
    Ciekaw jestem czy czyta ten wątek Piotr Waglewski. Może mógłby to jakoś
    skomentować. Bo prawnicy nie zaznajomieni dobrze ze specyfiką Internetu mają
    kłopoty z wydaniem jednoznaczego osądu w tej sprawie.

    Z#