eGospodarka.plGrupypl.internet.polipodpowiedzialność ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ? › Re: odpowiedzialno?ć ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ?
  • Data: 2004-01-30 18:15:05
    Temat: Re: odpowiedzialno?ć ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ?
    Od: Wiesiek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Jan 2004 18:17:02 +0100, Paweł Małachowski

    >Wybacz, jeśli ten ktoś nie jest z Polski, to raczej mała szansa,
    >by umiał odpowiedzieć na jakieś finezyjne ;) pytanie, a zatem
    >nie uzyskałby wykazu udostępnionych przez danego użytkownika
    >zasobów. I po sprawie.
    Dokladnie. Jednak roznice w prawie sa rozne miedzy krajami. Co ja na
    to poradzic moge. Oczywiscie rozumiem to ze producent sie burzy, ale
    ... zreszta temat robi sie offtopiczny

    >Poza tym, według Ciebie ktoś tam siedzi i klika w tych P2P i szuka
    >_ręcznie_?..
    Jasne :) a swistak siedzi i zawija .....

    >Tia, do mnie kiedyś zadzwonił człowiek i tak ni w 5, ni w 10 mówi,
    >żebym oddał mu jego dane, po czym przeszedł do straszenia policją.
    Ja mialem nieco inna akcje.
    Ktos z sieci klienta uzywal jakiegos irca czy gg.. nie pamietam juz
    dokladnie. Chodzilo o to ze ktos z tej sieci grozil jakies osobie.
    Ojciec tej osoby strasznie sie zbulwersowal i oddal sprawe na policje.
    Ofc ci zaraz przeszukali RIPE i zadzwonili do mnie cobym podal do kogo
    nalezy ten IP. Ofc przekierowalem ich do /dev/null
    Panowie nie dali za wygrana. Postanowili poskanowac mi nieco serwer,
    sprawdzic czy nie dzialaja jakies ciekawe i popularne hasla na roota,
    poczym zaczeli wykonywac AXFR domeny klienta. Nie wiem po co to
    robili. Mysleli ze w DNSie zapisuje info o kliencie ?? :))))
    Poniewaz nic im nie wyszlo to postanowili mnie odwiedzic i zrobic
    nielegalne przesluchanie - i znow >/dev/null
    Poniewaz nie mieli zadnych prawnych podstaw wiec oddali sprawe do
    prokuratury gdyz tatus byl namolny. Wtedy wydalem informacje. Klient
    mial sprawe w sadzie, ale ...
    Logow zadnych nie dostalem, klient tez, na rozprawie nikt nie wiedzial
    o co wogole chodzi. Informatykiem bylem ino ja i pochodzenia
    "rzekomych" logow nie bylem pewny. Klient zostal uniewinniony za "mala
    szkodliwosc spoleczna", a tatus ktoremu uderzyla abicja do glowy
    pokryc musial wszystkie koszty postepowania dochodzeniowego + sama
    rozprawa. Ot polskie reality-show :))

    --
    Wiesiek