  • 21. Data: 2011-05-17 23:41:12
    Temat: Re: odnosnie swiatel
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-05-17 23:05, s...@a...pl pisze:

    > Na pl.soc.prawo wielokrotnie wyja?niano, ?e w przepisach "powinno" = "musi".

    Taa, pewnie animka to wyjasniala.

  • 22. Data: 2011-05-17 23:55:53
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > I wszystko się zgadza. Światła z homologacją amerykańską nie spełniają
    > tego warunku.

    Wprawdzie jako pierwszy zwróciłem neoniuszowi uwagę na niezgodność jego
    świateł z naszymi przepisami ale prywatnie uważam, że te przepisy powinny
    dopuszczać na nasze drogi amerykańskie auta bez tak gruntownych przeróbek
    oświetlenia.
    Ze względu na niedostępność europejskich odpowiedników (lub na cenę) te
    przeróbki często są druciarstwem - wycinanie otworów w odblaskach i wklejanie
    soczewek, jakieś szlifowania szkieł itp - świeci i tak krzywo, homologacji nie
    ma a pieczątki z przeglądu dostają.
    Dopuściłbym symetryczne światła mijania jeśli mają ostrą granicę światło/cień
    i żółte przednie/boczne pozycyjne, które lepiej widać od naszych ledwo
    żarzących się lampek.
    Oczywiście nie powinny przechodzić przeglądu stare amerykańskie lampy mijania
    dające nieostrą plamę bez odcięcia, identyczną jak na długich tylko trochę
    niżej świecącą, bo żarówki dwuwłóknowe miały żarniki umieszczone jeden nad
    drugim, a nie jeden za drugim, + przesłona jak w H4.
    Pomysł przyciemnionych długich w charakterze dziennych też mi się podoba,
    chyba w Europie już bywa stosowany.
    Nie czepiałbym się braku tylnego przeciwmgielnego, bo tego światła i tak
    niezwykle rzadko zgodnie z przepisami da się użyć.
    Nie podoba mi się tylko wynalazek czerwonych tylnych kierunkowskazów na tej
    samej żarówce co stopy - czasem trudno zgadnąć jakie ma zamiary auto przed
    nami - czy hamuje z przepaloną żarówką czy skręca.
    Najgorzej, gdy hamuje i ma zamiar skręcać.
    Przyzwyczailiśmy się do pomarańczowych kierunkowskazów a w przeciętnym
    amerykańcu wstawienie pomarańczowych żarówek w lampy cofania i przełączenie
    kilku przewodów jest łatwe do zrobienia.

  • 23. Data: 2011-05-18 00:08:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > dopuszczać na nasze drogi amerykańskie auta bez tak gruntownych przeróbek

    A ja nie.
    Miganie czerwonymi kierukowskazami i to często umieszczonymi gdzieś pośrodku
    lampy, tam gdzie normalnie jest stop, powinno skutkować natychmiastowym
    zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
    To jest proszenie się o wypadki.

  • 24. Data: 2011-05-18 00:20:23
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-05-18 00:08, Cavallino pisze:

> [...]
    > pośrodku lampy, tam gdzie normalnie jest stop, powinno skutkować
    > natychmiastowym zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

    Fakt, jest wiele aut, ktore dalej maja czerwone kierunki tylne - np.
    nowe hondy civic, niektore infiniti... U nas moze to mylic, bo jestesmy
    przyzwyczajeni do pomaranczowych.
    Ja mam normalne, pomaranczowe. To bylo pierwsze pytanie na przegladzie
    "a kierunki sa pomaranczowe?" :)

  • 25. Data: 2011-05-18 01:13:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Wmak

> [...]
    > przeróbki często są druciarstwem - wycinanie otworów w odblaskach i
    > wklejanie soczewek, jakieś szlifowania szkieł itp

    Chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz, po wklejeniu soczewki (która jest
    w zasadzie kompletnym zespołem świetlnym) i wyszlifowaniu szkieł taki
    reflektor będzie świecił całkowicie poprawnie, oczywiście o ile taka
    przeróbka nie zostanie spieprzona. Ale naprawdę trudno to spieprzyć.

  • 26. Data: 2011-05-18 09:35:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > Fakt, jest wiele aut, ktore dalej maja czerwone kierunki tylne - np. nowe
    > hondy civic, niektore infiniti... U nas moze to mylic, bo jestesmy
    > przyzwyczajeni do pomaranczowych.

    Jeszcze jak auto wygląda od razu na hamerykańskie, to jest łatwiej, bo się
    spodziewasz jakichś cudów.
    Ale jak nie?
    To zanim się domyślisz że on nie hamuje pulsacyjnie, tylko skręca, to już
    możesz mu coś urwać.

    Bardzo często łapię się na to w przypadku jakichś BMW czy innych
    europejskich aut w hamerykańskiej wersji.

  • 27. Data: 2011-05-18 10:00:10
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > lampy, tam gdzie normalnie jest stop, powinno skutkować natychmiastowym

    Ty "co nie" ?
    Trzeba było do końca przeczytać moje poglądy a nie cytować pierwszej części.

  • 28. Data: 2011-05-18 10:03:26
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2011-05-18 00:08, Cavallino pisze:

> [...]
    > pośrodku lampy, tam gdzie normalnie jest stop, powinno skutkować
    > natychmiastowym zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

    Gdzie masz problem aby dostrzec że autko sygnalizuje manewr skrętu?
    http://www.youtube.com/watch?v=gVKlK-fynBA&feature=r
    elated

    pozdrawiam
    mario

  • 29. Data: 2011-05-18 10:05:28
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > Żeby nie przejść przeglądu, to trzeba pojechać nań kompletnym złomem.

    Niekoniecznie. Mnie się zawsze czepiali za pomarańczowe przednie pozycje
    i brak przeciwmgielnego. Więc byłem zmuszony poszukać "znajomej" stacji
    diag.

    pozdrawiam
    mario

  • 30. Data: 2011-05-18 10:05:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ty "co nie" ?
    > Trzeba było do końca przeczytać moje poglądy a nie cytować pierwszej
    > części.

    Czytałem, nie było nic jednoznacznego o czerwonych kierunkach, to że się nie
    podoba to za mało.