  • 1. Data: 2011-05-16 22:09:18
    Temat: kupiłam nowe auto, nie mogę go utrzymać - co zrobić
    Od: "tradycja" <x...@e...pl>

    Szukam mądrej rady na moją marną sytuację
    wy tutaj znacie się na autach i nie tylko - wierzę że coś mi praktycznego
    podpowiecie..:

    w 2010 (niecały rok temu) kupiłam nowego Civica (2009) za 66 tyś
    kredyt (na działalność) - na max (8 lat) = nie da się wydłużyć, rata 1100 +
    mając mieszkanie na kredyt i generalnie będąc na drobku w życiu (późno
    lepiej niż wcale, no ale wszystko naraz - nie uciągam budżetu, z miesiaca na
    miesiąc wchodzę w koszta i długi (karty kredytowe, niezapałacne czynsze...)

    Wiadomo że sprzedając samochód w takiej styuacji tracę mnóóóóstwo siana - i
    wygrywam nagrodę Darwina :p
    (o stratach dodanych (odliczony podatek / amortyzacja; kosztykredytu,...)
    nie trzeba dodawać...)
    Ile możnaby dostać za takie auto?

    nie wiem na co licząc, posyłam pytanie do jakiejść mądrej gowy - co
    zrobić...
    (może przynajmniej potwierdzenia, że nie ma nic głupszego niż
    sprzedaż....(?))

  • 2. Data: 2011-05-16 22:12:13
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "tradycja" <x...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i wygrywam nagrodę Darwina :p
    > (o stratach dodanych (odliczony podatek / amortyzacja; kosztykredytu,...)

    ile być nie dostał, nie starczy na spłacenie kredytu.
    Sprzedaż więc auto, rady będziesz spłacał dalej i nie będziesz miał
    samochodu.

    IMO - znajdz drugi etat, bo nic lepszego nie wymyślisz.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-05-16 22:12:27
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-05-16 22:09, tradycja pisze:
> [...]
    > (późno lepiej niż wcale, no ale wszystko naraz - nie uciągam budżetu, z
    > miesiaca na miesiąc wchodzę w koszta i długi (karty kredytowe,

    Weronika?

> [...]
    > - i wygrywam nagrodę Darwina :p
    > (o stratach dodanych (odliczony podatek / amortyzacja;
    > kosztykredytu,...) nie trzeba dodawać...)

    Ok. 70-80% wartości nowego.

    > nie wiem na co licząc, posyłam pytanie do jakiejść mądrej gowy - co
    > zrobić...
    > (może przynajmniej potwierdzenia, że nie ma nic głupszego niż
    > sprzedaż....(?))

    Owszem, jest. Kupić auto na kredyt :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 4. Data: 2011-05-16 22:24:12
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-16 22:12, marjan pisze:
    > Owszem, jest. Kupić auto na kredyt :)

    Za mocno uogólnione. Kredyt nie jest zły jeśli bierze się go z głową.
    Szczytem głupoty jest kupić na kredyt coś co wielokrotnie przekracza
    możliwości finansowe. Gdyby zamiast tego Civica za 66tyś kupiła starsze
    auto za 20zł to dzisiaj raczej nie miała by żadnego problemu ze spłatą.
    Jak się jest pazernym na materialne zabawki to tak się to właśnie kończy
    a banki tylko zacierają ręce z kasy jaka do nich leci praktycznie za nic.

  • 5. Data: 2011-05-16 23:39:32
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Ok. 70-80% wartości nowego.

    70-80% wartości nowego to ono jest warte, jeśli nim nie jeździła. Bo jeśli
    przejechała 30 tys. km to już bliżej 60%, a jeśli 80 tys. to może jeszcze
    mniej.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 6. Data: 2011-05-16 23:41:11
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]

    > zrobić...
    > (może przynajmniej potwierdzenia, że nie ma nic głupszego niż

    Policzmy:
    Auto kosztowało - 66tys. zł.
    Rocznie spłacasz - 1100 * 12 = 13200zł
    Cały kredyt będzie CIę kosztował - 13200 * 8 = 105600
    Problem jest w tym, że to auto traci na wartości procentowo szybciej niż
    jesteś w stanie procentowo spłacać kredyt.

    Auto obecnie warte jest od 40 do 50 tys. zł.

    Jeżeli chodzi o sprzedaż to jeżeli jest to kredyt samochodowy pod zastaw
    samochodu to bez banku nic nie zrobisz i bez szczerej rozmowy z doradcą
    banku, w którym brałaś kredyt nic nie ruszysz.
    Czy stracisz dużo "siana" przy sprzedaży?
    I tak i nie.
    Jeżeli sprzedasz to auto, pozbywasz się większości kredytu, który musisz
    spłacić jeszcze w wysokości ok. 92400zł + koszty ubezpieczeń + koszty
    eksploatacji. Sprzedając to auto, kredyt jest przeliczany na nowo. Może się
    okazać, że dołożysz do całego interesu kilka tys. zł, ale nie kilkadziesiąt,
    płacąc nadal kredyt za to auto. Być może uda Ci się sprzedać to auto wraz z
    kredytem, czyli za spłatę pozostałego kredytu i olać tę część kredytu już
    spłaconego, ale dzięki temu uwalniasz się od wydatków ponad 2000zł
    miesięcznie, bo tyle musisz wydawać obecnie na samochód (kredyt +
    ubezpieczenia + przeglądy gwarancyjne + koszty eksploatacyjne typu wymiana
    olejów itp., + koszty paliwa + dodatkowe odsetki na kartach kredytowych).
    Sprzedając to auto, pozbywasz się też zadłużenia na kartach kredytowych, bo
    jesteś w stanie je spłacić tym co zaoszczędzisz ponosząc wszelkie koszty za
    ten samochód.
    Trzeba sobie też powiedzieć, że karty kredytowe są oprocentowane najwyżej z
    wszelkich możliwych kredytów i tak naprawdę Twój obecny kredyt samochodowy
    będzie się przekształcał stopniowo w kredyt na karcie kredytowej i debetach.
    W sumie to auto będzie cię kosztować nie 105600zł lecz dużo więcej, bo co
    miesiąc będziesz jeszcze dokładać do spłaty zadłużeń na kartach tylko z
    powodu spłaty kredytu samochodowego.
    Bez samochodu da się żyć. Można też w razie czego kupić samochód stary za
    2-3 tys. zł., którym także da się jeździć i prowadzić działalność.

    Nagrodę Darwina to wygrasz jak tego nie zrobisz, bo wpadniesz w tzw. pułapkę
    długową, polegająca na tym, że będziesz zaciągać kolejne długi na coraz
    gorszych warunkach, aby spłacać poprzednie. Wyjście z takiej pułapki jest
    bardzo trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Znam takie przypadki wśród
    znajomych. Jedna z takich rodzin jest tak zadłużona, że nie jest już w
    stanie spłacać samych odsetek, a co dopiero zadłużenia. Przychodzi tylko
    komornik za komornikiem i zabiera co się tylko da. Nie mogą nic kupić do
    domu, nie mogą się zatrudniać "na czysto", bo i tak zabiorą to komornicy.
    Ich życie to tylko wegetacja, a ich cały majątek to tylko to co są w stanie
    wypić, a wbrew pozorom nie mają najgorszych dochodów, bo jest to emerytowany
    wojskowy i pracująca żona.

    Ja uważam, że w pierwszej kolejności trzeba się pozbyć wrzoda.
    Spłacić karty kredytowe.
    Spłacić zadłużenia za czynsze i inne opłaty.
    Znaleźć oszczędności i wytyczyć sobie priorytety.
    Pomyśleć jak dorobić i zarobić, aby kupić auto.
    Pomyśleć o innym, tanim samochodzie.
    Podstawowa zasada to kupując auto na kredyt musimy zapłacić gotówką w
    wysokości conajmniej 60% kosztu samochodu lub brać auto w leasing, aby można
    było się go łatwo pozbyć bez ponoszenia dodatkowych kosztów i spłaty reszty
    rat.
    Jeżeli bierzesz kredyt bankowy na całość samochodu to musisz mieć na kupce
    odłożoną jego równowartość jako tzw. bufor, który umożliwi w razie problemów
    szybkie wyjście z zadłużenia. Zatem prawda jest taka, ze kredyty są dla
    tych, którzy są bogaci, a nie chcą wydawać kasy, bo nią obracają robiąć
    kolejna kasę. Osoba biedna nie powinna brać żadnych kredytów.
    Weź pod uwagę, że obecnie koszty życia wciąż idą w górę, a zarobki w dół i
    to we wszystkich sektorach. Im będziesz dłużej zwlekać, tym będzie gorzej
    pozbyc się problemu.

    Najgorsza systuacja jaka może się przytrafić kredytobiorcy, który kupuje
    auto kedytując je w 100% to mieć wypadek.
    Rozwalasz auto. Pieniądze z ubezpieczenia zabiera bank. Nie masz samochodu,
    a bank żąda od Ciebie spłaty różnicy i to w bardzo krótkim czasie. Jak
    jeszcze dojdzie do tego problem z odpowiedzialnościa za spowodowanie
    wypadku, czy też co najgorsze udowodnią Ci szczególne zaniedbanie to już
    jest przesrane totalnie.
    Taką sytuację miał znajomy, z którym razem pracowaliśmy. Skasował samochód i
    został z długami i bez kasy na jakiekolwiek auto.

  • 7. Data: 2011-05-16 23:45:01
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli sprzedasz to auto, pozbywasz się większości kredytu, który musisz
    > spłacić jeszcze w wysokości ok. 92400zł

    Te 92400 to jest kwota, którą trzeba spłacić, dalej spłacając obecny kredyt.
    W przypadku sprzedaży samochodu bank na nowo przeliczy ten kredyt i odsetki
    zostaną zmniejszone.
    Ile będzie tych odsetek, które trzeba dopłacić zalezy od rodzaju kredytu
    oraz od banku.

  • 8. Data: 2011-05-16 23:46:36
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > nie wiem na co licząc, posyłam pytanie do jakiejść mądrej gowy - co
    > zrobić...
    > (może przynajmniej potwierdzenia, że nie ma nic głupszego niż
    > sprzedaż....(?))

    wiecej pracowac

  • 9. Data: 2011-05-16 23:58:49
    Od: "tradycja" <x...@e...pl>

    "Alexy" <a...@o...com.pl> wrote in message

> [...]
    > I tak i nie.
    > Jeżeli sprzedasz to auto, pozbywasz się większości kredytu, który musisz

    o ranyy, dzięęęeki - nie spodziewałam się tak rzeczowych konkluzji!
    nie jestem w stanie ocenić ich wartosci realnej, ale wyglądają
    'niebezpiecznie' poprawnie
    czy jestes już żonaty? ;;;)))

    Qurdę, teraz jestem poważnie zaniepokojona,
    nie wiem też na czym polega sprzedaż autaz kredytem
    (a także - jak t odziała że 'sprzedając auto, kredyt jest przeliczany na
    nowo'...)

    Pytanie też, jak sprzedać takie auto NIE MAJĄC GOTÓWKI (dostanę ~50 tyś a
    mam spłacić 100).

  • 10. Data: 2011-05-17 00:45:00
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > możliwości finansowe. Gdyby zamiast tego Civica za 66tyś kupiła starsze
    > auto za 20zł to dzisiaj raczej nie miała by żadnego problemu ze spłatą.

    wyklepanego matchboxa? ;P