  • 31. Data: 2011-05-18 11:15:21
    Temat: Re: odnosnie swiatel
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    wiadomościnews:iqusb7$i45$1@news.onet.pl...

    > Jeszcze jak auto wygląda od razu na hamerykańskie, to jest łatwiej, bo się
    > spodziewasz jakichś cudów.
    > Ale jak nie?
    > To zanim się domyślisz że on nie hamuje pulsacyjnie, tylko skręca, to już
    > możesz mu coś urwać.
    >
    > Bardzo często łapię się na to w przypadku jakichś BMW czy innych
    > europejskich aut w hamerykańskiej wersji.

    Popieram. Wyprzedzasz gościa bo widzisz, że hamuje bo mu się stop
    zaświecił. A on akurat wrzucił kierunek na 5 m. przed skrętem w lewo
    do wjazdu na swoją posesję.

  • 32. Data: 2011-05-21 15:25:12
    Temat: "powinien", bylo: odnosnie swiatel
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 May 2011, neoniusz wrote:

    > W przepisach stoi, ze "powinny byc" symetryczne a nie "muszą". A to jest
    > roznica.

    Najpierw znajdź przepis, w którym postanowiono że "musi" :), ale
    koniecznie bez słów "jeśli" i podobnych obok tego "musi".

    Przecież to byłoby nielogiczne :O

    Już wyjaśniam: jeśli coś MUSI zajść, to nie trzeba ustanawiać
    przepisu aby to zaszło.
    Przepis (szczególnie karny) ustanawiany jest dlatego, że ktoś
    robi coś czego NIE MUSI.
    A (odpowiednio) powinien (zrobić) lub nie powinien (zrobić).
    Powinien skręcać, ale wbrew temu jedzie prosto (widocznie *nie
    musi*, skoro da się jechać prosto, wbrew przepisom!) :>

    Podstawą ewentualnego ukarania (również w postępowaniu
    administracyjnym) bywa m.in. niedopełnienie obowiązku.

    I teraz działa to tak:
    - jeden przepis ustanawia co zobowiązany "powinien"
    - a inny przepis ustanawia, jak się go karze jeśli powinności
    nie dopełnił.

    Przykład z zakresu PoRD (losowy):

    http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,II,-,
    Ruch,drogowy,1.html
    +++
    Art. 35.
    1. Jazda wierzchem i pędzenie zwierzšt powinny się odbywać po drodze
    przeznaczonej do pędzenia zwierzšt. W razie braku takiej drogi jazda
    wierzchem i pędzenie zwierzšt mogš odbywać się po poboczu, a jeżeli
    brak jest pobocza - po jezdni.
    ---

    http://www.v10.pl/prawo/Taryfikator,mandatow,10.html
    +++
    107.
    Naruszenie przez jeŸdŸca lub poganiacza obowišzku
    korzystania z okreœlonej drogi lub częœci drogi
    podstawa: art. 35 ust. 1
    wymiar kary: 100
    ---
    (ostatnia wartość wyrażona jest oczywiście w złotówkach :))

    > W USA sa inne drogi? Jezdza tylem, do gory nogami?

    Kwestie prawne a kwestie techniczne to dwie różne sprawy.
    Równie dobrze można zadać kilka trudnych pytań, z których
    należałoby wywieść dlaczego w USA wolno wejść do sklepu
    i kupić broń, a w .pl nie.
    Takie widzimisię ustawodawcy - i co (mu) zrobisz?

    > Nie, jest tak samo, wiec
    > nie wiem czemu mialbym zmieniac swiatla. Bezsens.

    Użyj tego argumentu np. wwożąc do .pl dozwolone w Holandii i Czechach
    narkotyki :), będziesz miał jasnośc gdzie leży problem.

    pzdr, Gotfryd