    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Mon, 27 Feb 2012 11:18:41 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: odmow dostępu....

    On Sun, 26 Feb 2012, Pawel Gancarz wrote:

    > Porównując do systemu uprawnień w unices to jednak dziadostwo jest.

    Nie bardzo, raczej odesłanie do RTFM :>
    Po prostu jest tam funkcja której "unicowsy" się nie spodziewają:
    możliwość wpisania ACLa z *zakazem* dostępu.
    Osobna sprawa to "prawo do nadawania praw" - w un*xowym "777" tego
    po prostu nie da się ustawiać.
    Prawdopodobnie właśnie ten zakaz trzeba było zdjąć i o to krzyczało.

    Żeby nie było - ACLe z funkcją "negatywną" to nie jest wynalazek MS
    (uprawnienie do zdejmowania uprawnień mimo braku dostępu też nie,
    bodaj w NT zaimplementowali ułomnie i była możliwość "zakleszczenia"
    sobie dysku).

    pzdr, Gotfryd