-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: odłączany ABS
Date: Thu, 16 Dec 2010 22:21:06 +0100
Organization: Private INT15
Lines: 40
Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid>
References: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 178.73.63.90
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1292534464 2461 178.73.63.90 (16 Dec 2010 21:21:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Dec 2010 21:21:04 +0000 (UTC)
Keywords: int15
X-User: wyborczanews
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84 (215b4f94.206.230)
X-Email: add "f" after "t" & remove .invalid
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335328
[ ukryj nagłówki ]Przemysław Czaja w <news:iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>:
> Witam
> Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
> tym ABS na śniegu/lodzie. Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
> dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS? Prosty test na kawałku wolnego
> placu rozwiewa wszelkie wątpliwości - to samo auto, te same opony,
> wystarczy wyłączyć ABS i mamy jasność.
Ja mogę opisać jak było w szkole jazdy.
W samochodzie instruktor i kursant, reszta obserwuje z zewnątrz w przypadku
punktów A i B, w punkcie C i D dodatkowo dwóch kurantów na tylnych
siedzeniach:
A: rozpędzenie do 40km/h i hamowanie na łuku (łuk pomalowany farbą i
zraszany wodą po zauważeniu przeszkody, którą /podrzucał/ któryś z
obserwujących kursantów
B: jak wyżej, tylko 60km/h
C: najazd na płytę poślizgową z prędkością 40km/h, rozpoczęcie hamowania i
ominięcie przeszkody
D: jak w C tylko szybciej (prędkość większa niż w C, dobrana w zależności od
wcześniejszych osiągnięć)
Powyższe najpierw z włączonym ABS, następnie z wyłączonym.
w punkcie A i włączonym ABS 40% wyleciało na "pobocze", z wyłączonym 80%
w punkcie B 80% latało z ABS, i 90% bez ABS
90% tych, którzy nie wylecieli dotknęło przeszkody
w punkcie C 80% ominęło przeszkodę z ABS i 20% bez ABS (po trzech próbach,
w których ustalali moment rozpoczęcia hamowania) -- walono przodem, bokiem,
tyłem
W punkcie D praktycznie każdy przywalił -- również instruktorzy...
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.10 22:50 Przemysław Czaja
- 16.12.10 22:58 WS
- 16.12.10 23:01 WS
- 16.12.10 23:44 Tomasz Pyra
- 16.12.10 23:53 Tomasz Pyra
- 17.12.10 00:02 Tomasz Pyra
- 17.12.10 00:47 Przemysław Czaja
- 17.12.10 01:04 Tomasz Pyra
- 17.12.10 01:16 Przemysław Czaja
- 17.12.10 03:38 Michał
- 17.12.10 08:19 Przemysław Czaja
- 17.12.10 09:22 Piotr Klimek
- 17.12.10 10:52 Tomasz Pyra
- 17.12.10 14:57 J.F.
- 17.12.10 17:19 Marcin Jan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=