eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodłączany ABSRe: odłączany ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odłączany ABS
    Date: Thu, 16 Dec 2010 22:21:06 +0100
    Organization: Private INT15
    Lines: 40
    Message-ID: <1...@i...dyndns.org.invalid>
    References: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.73.63.90
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1292534464 2461 178.73.63.90 (16 Dec 2010 21:21:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Dec 2010 21:21:04 +0000 (UTC)
    Keywords: int15
    X-User: wyborczanews
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84 (215b4f94.206.230)
    X-Email: add "f" after "t" & remove .invalid
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335328
    [ ukryj nagłówki ]

    Przemysław Czaja w <news:iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>:

    > Witam
    > Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
    > tym ABS na śniegu/lodzie. Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
    > dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS? Prosty test na kawałku wolnego
    > placu rozwiewa wszelkie wątpliwości - to samo auto, te same opony,
    > wystarczy wyłączyć ABS i mamy jasność.

    Ja mogę opisać jak było w szkole jazdy.

    W samochodzie instruktor i kursant, reszta obserwuje z zewnątrz w przypadku
    punktów A i B, w punkcie C i D dodatkowo dwóch kurantów na tylnych
    siedzeniach:

    A: rozpędzenie do 40km/h i hamowanie na łuku (łuk pomalowany farbą i
    zraszany wodą po zauważeniu przeszkody, którą /podrzucał/ któryś z
    obserwujących kursantów
    B: jak wyżej, tylko 60km/h
    C: najazd na płytę poślizgową z prędkością 40km/h, rozpoczęcie hamowania i
    ominięcie przeszkody
    D: jak w C tylko szybciej (prędkość większa niż w C, dobrana w zależności od
    wcześniejszych osiągnięć)

    Powyższe najpierw z włączonym ABS, następnie z wyłączonym.

    w punkcie A i włączonym ABS 40% wyleciało na "pobocze", z wyłączonym 80%
    w punkcie B 80% latało z ABS, i 90% bez ABS
    90% tych, którzy nie wylecieli dotknęło przeszkody

    w punkcie C 80% ominęło przeszkodę z ABS i 20% bez ABS (po trzech próbach,
    w których ustalali moment rozpoczęcia hamowania) -- walono przodem, bokiem,
    tyłem

    W punkcie D praktycznie każdy przywalił -- również instruktorzy...


    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: