  • 21. Data: 2010-12-17 17:19:36
    Temat: Re: odłączany ABS
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-12-16 21:26, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > nagłą zmianą sytuacji i służy uniknięciu zagrożenia - a to jest już
    > zupełnie inna sprawa.
    >
    > Z pomylenia tych dwóch sytuacji wychodzą potem legendy jak to bez ABS
    > jest lepiej, bo ktoś zrobił test o jakim mówisz i "ma jasność".
    >
    > Bo oczywiście hamowanie od kreski przy 20km/h każdy potrafi zrobić na
    > krótszej drodze bez ABS.
    >
    > Natomiast awaryjne hamowanie w ruchu drogowym, od zauważenia
    > niespodziewanego zagrożenia, przy 100km/h, kiedy nawierzchnia
    > niespodziewania okazuje się bardzo śliska - bez ABS pewnie bardzo

    podpisuję się pod wypowiedzią kolegi. Testowanie sobie na uliczce
    osiedlowej nijak się nie ma do sytuacji rzeczywistego zagrożenia.
    Najlepsze jest to że wydaje Ci się że w sumie droga jest czarna ale jak
    tak naprawdę depniesz po heblach to się okazuje że na asfalcie była
    poranna rosa i suniesz jak na saniach. Miałem kiedyś czołowe zderzenie i
    tak właśnie było (pora roku późne lato). Ba, wet jak auto zatrzyma się 1
    metr dalej i w konsekwencji pukniesz kogoś to i tak różnica w sile nie
    będzie duża a 100 razy lepiej mieć manewrowość i nie wpierdolić się pod
    jadącego innym pasem Tira bądź nie zacząć kręcić bączków wyniku
    gwałtownego hamowania.
    pozdrawiam
    marcin

  • 22. Data: 2010-12-18 13:37:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Czy przy tarczobębnach także??

    -----

  • 23. Data: 2010-12-18 13:39:24
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I to jest raczej negatywna przypadłość Opli.

    -----

    | ABS wyłapie błąd braku sygnału od kół i już będzie wyłączony do następnego
    uruchomienia silnika.

  • 24. Data: 2010-12-18 14:34:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 13:39:24 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    >I to jest raczej negatywna przypadłość Opli.
    >-----
    uruchomienia silnika.

    Albo pozytywna - kolega mial np uszkodzony czujnik, i zanim sprawe
    zdiagnozowal to pare razy musial sie recznym ratowac.

    J.

  • 25. Data: 2010-12-18 14:40:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-18 13:37, ąćęłńóśźż pisze:

    > Czy przy tarczobębnach także??

    Pewnie trochę mniej.

    Ale i tak wpadnie, bo ABS przestanie odbijać z obwodu tylnych hamulców.

  • 26. Data: 2010-12-18 14:48:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-18 13:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > I to jest raczej negatywna przypadłość Opli.

    Każdy samochód który nie dostanie impulsów od koła wykryje błąd ABS i go
    wyłączy.
    Dlatego prostym sposobem wyłączenia ABS jest odpięcie czujnika.

    Z samochodów którymi jeździłem, to chyba tylko Mondeo potrafiło ponownie
    włączyć ABS jak ustały warunki aktywacji błędu.

    I to raczej to zachowanie było błędem, bo w sytuacji kiedy jakiś czujnik
    raz działa, raz nie działa lepiej ABS wyłączyć zupełnie i zapalić
    ostrzegawczą lampkę, niż system miałby założyć że "samo się zepsuło,
    samo się naprawiło".

  • 27. Data: 2010-12-18 15:55:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Przemysław Czaja pisze:
    > Witam
    > Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
    > tym ABS na śniegu/lodzie. Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
    > dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS?
    tak każdy. wystarczy wyłączyć zapłon. JA i kilku kolegów proponowaliśmy
    testy z i bez abs. Nie czytam już watków z przed 2 tygoni, ale chyba
    nikt nie potestował.

    ToMasz

  • 28. Data: 2010-12-18 16:32:44
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz"

    > tak każdy. wystarczy wyłączyć zapłon. JA i kilku kolegów
    > proponowaliśmy
    > testy z i bez abs. Nie czytam już watków z przed 2 tygoni, ale chyba
    > nikt nie potestował.

    przy wyłączonym zapłonie zdaje sie nie ma wspmagania hamulców, mówisz,
    że to nic nie przeszkadza, poza większym naciskiem na "pedała" ;-) ?

  • 29. Data: 2010-12-18 17:02:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Dec 2010 15:55:31 +0100, ToMasz wrote:
    >tak każdy. wystarczy wyłączyć zapłon. JA i kilku kolegów proponowaliśmy
    >testy z i bez abs. Nie czytam już watków z przed 2 tygoni, ale chyba
    >nikt nie potestował.

    Ale wtedy tez wspomaganie nie dziala, albo dziala krotko i nie
    umozliwia hamowania pulsacyjnego ..

    J.

  • 30. Data: 2010-12-18 20:21:59
    Temat: Re: odłšczany ABS
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    J.F. pisze:

    > Ale wtedy tez wspomaganie nie dziala, albo dziala krotko i nie
    > umozliwia hamowania pulsacyjnego ..

    na litość boską, sprawdzcie jak to działa!!!!!!!111jedenjeden

    Abs daje Wam mozliwość ominięcia przeszkody. Jak macie prawie lód pod
    kołami, prostą drogę, i widzicie ze "walniecie" komuś "do dupy" auto nie
    hamuje, abs działa i zdążycie sie pomodlić, to wtedy (innego
    racjonalnego zastosowania nie widze) mozecie wyłączyć zapłon. koła
    zostaną zablokowane hamulcem, praktycznie stracicie możliwość skręcania.
    Jedyny plus taki ze przód opony zedrze wierrzchnia warstwę, odsłoni
    następną i tak dalej. nagromadzony materiał i odsłaniane warstwy będą
    lepiej spowalniały auto. to trzeba POĆWICZYĆ a nie gadać teoretyczne
    głupoty. Gdzies znalazłem takie wyjaśnienie. jest warstwa mokrych liści
    na asfalcie. jak abs "zauważy" ze tracisz przyczepność - nie pozwoli na
    dalsze hamowanie. jak zwykłe hamulce zablokują koła to czoło, przód
    opony zedrze te liście i tył opony, moze tylne koła już będą darły po
    asfalcie. Zróbcie samodzielne testy na parkingu, ile Wam starczy
    wspomagania, czy kierownica sie nie zablokuje, jaki jest potrzebny czas
    na zapalenie silnika i "ucieczke" przed następnym hamujacym.
    Najważniejsze - czy to cos daje czy nie.
    ToMasz