  • 1. Data: 2010-12-16 08:39:57
    Temat: "Drapie" w czasie hamowania ...
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    Witam

    Efekt jest taki:

    - jesli zahamuje gwaltownie (szybki nacisk na pedal hamulca) to czuje
    uderzenie w kierownice
    - jesli hamuje spokojnie to spod auta dobiega dwiek jak by drapania
    kamieniem o metal
    - czasem w czasie ruszania czuje takie chrupniecia / drapniecia spod
    samochodu (ale to moga sie kola slizgac po prostu, teraz wszedzie gdzie
    jezdze snieg i lod na drogach)

    Co to moze byc po opisanych objawach ? Problem z wahaczami ? Krzywe
    tarcze / uszkodzone klocki ? Wole spytac i mniej wiecej wiedziec zanim
    pojade na wymiane polowy auta do mechanikow ...

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 2. Data: 2010-12-16 08:47:30
    Temat: Re: "Drapie" w czasie hamowania ...
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.12.2010 08:39, Xiant pisze:
    > Witam
    >
    > Efekt jest taki:
    >
    > - jesli zahamuje gwaltownie (szybki nacisk na pedal hamulca) to czuje
    > uderzenie w kierownice

    Głową?

> [...]
    > - czasem w czasie ruszania czuje takie chrupniecia / drapniecia spod
    > samochodu (ale to moga sie kola slizgac po prostu, teraz wszedzie gdzie

    A nie będą to wszelakiego rodzaju wspomagacze ABS, ASR...?

  • 3. Data: 2010-12-16 08:48:40
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    uderzenie w kierownice to raczej drążek/koncowka ci sie konczy.
    afair jak mi wahacz polecial to nie odczuwalem tego na kierownicy w sposob
    zauwazalny

    ja wczoraj przykręcałem rame pomocniczą spowrotem do podwozia bo sie jakos
    automagicznie poluzowaly 2 sruby i waliło jakby mi zaraz przednie
    zawieszenie mialo odpasc

    obstawialbym dwie awarie. drapanie to hamulce LUB co bardzo prawdopodobne
    kupa oblodzonego sniegu w nadkolu.
    a walenie to pewnie końcówka drazka. jak machasz kierownica lewo prawo na
    postoju to czujesz na kierownicy pukanie?
    jak nie to nie koncowka a wahacz.

  • 4. Data: 2010-12-16 10:54:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-16 08:39, Xiant pisze:

    > Co to moze byc po opisanych objawach ? Problem z wahaczami ? Krzywe
    > tarcze / uszkodzone klocki ? Wole spytac i mniej wiecej wiedziec zanim
    > pojade na wymiane polowy auta do mechanikow ...

    Jeżeli nie opisujesz w taki sposób działania ABS, to może to być tak jak
    mówisz - jakieś luzy w zawieszeniu. Ale jak już Ci szarpie kierownicą to
    raczej duże.

    Z poważnych przyczyn to może być nawet pęknięta tarcza hamulcowa, więc
    do tych mechaników to bym jechał od razu, powoli i raczej nie używając
    przednich hamulców.

    Przed jazdą sprawdź też kluczem czy masz wszystkie koła dokręcone.

  • 5. Data: 2010-12-16 11:55:34
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-12-16 08:39, Xiant wrote:
    > Witam
    >
    > Efekt jest taki:

    Klocki sie skonczyly.

  • 6. Data: 2010-12-16 19:33:06
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-16 11:55, mleko pisze:

    > Klocki sie skonczyly.

    Może być. Też miałem kiedyś takie metaliczne chrobotanie podczas
    ruszania i hamowania i po zdjęciu kół okazało się, że klocków to już
    prawie nie ma :)

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 7. Data: 2010-12-16 22:36:08
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-16 08:47, Albercik pisze:

> [...]

    A jakiś trójkąt nie miga w tym czasie na ekranie? IMO to ESP
    W BMW to typowe, że ESP przyhamowuje koła tylne jak zrywają.
    Wtedy takie chrupanie słychać.
    A hamowanie na lodzie? to jedno wielkie chrupanie ABS'ów

  • 8. Data: 2010-12-17 01:27:09
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Kiciński"

    > Grande Punto 360° 1.4 77KM

    Grande Punto 360° 1 477KM

    tak by ładniej wyglądało i ciekawe jak by jeździło? :)

  • 9. Data: 2010-12-17 19:22:53
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    > Grande Punto 360° 1 477KM
    >
    > tak by ładniej wyglądało i ciekawe jak by jeździło? :)

    Latało by ;)
    A sam bym się zadowolił 185KM z Abartha.

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 10. Data: 2010-12-17 22:46:48
    Od: janku <j...@g...pl>