eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › odcinkowy pomiar prędkości
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 112

  • 51. Data: 2010-12-21 20:43:23
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Rędziak wrote:

    > On Tue, 21 Dec 2010 00:42:00 +0000 (UTC), Massai <t...@w...pl>
    > wrote:
    >
    > > To jest wnioskowanie. Owszem, uzasadnione i logiczne, ale tylko
    > > wnioskowanie.
    >
    > Może Ci to niewiele rozjaśni, ale świat zatoczył koło. Kiedyś,
    > nim nastała epoka radarów, właśnie w ten sposób mierzono
    > prędkość: przez pomiar czasu potrzebnego do pokonania krótkiego
    > odcinka pomiarowego.

    Radary działają na tej samej zasadzie.
    Kluczowe jest tu słówko "krótkiego". Na tyle krótkiego, żeby w jego
    trakcie nie doszło do zmiany prędkości.

    A prędkość średnia - uśrednia te zmiany prędkości, dając wartość
    niekoniecznie przydatną.
    Bo tak po prawdzie - dlaczego duża prędkość może być niebezpieczna? Bo
    pojazd poruszający się z dużą prędkością potrzebuje większego odcinka
    do zahamowania, w przypadku zderzenia ma dużą energię kinetyczną itd.

    Jakiego odcinka do wyhamowania potrzebuje samochód który jedzie z
    prędkością ŚREDNIĄ 110 km/h?
    Jaką energię kinetyczną ma samochód który pokonuje trasę z prędkością
    średnią 110 km/h?
    Za próbę użycia do tego typu obliczeń wartości prędkości średniej -
    każdy fizyk wyśmieje Cię bez litości...

    >
    > > I w końcu... może pojechałem na skróty?
    >
    > Między zjazdami na autostradzie?

    A to jest jakiś przepis nakazujący się spowiadać przed policjantem jaką
    trasą jechałem?

    Jak chcesz ukarać kierowcę który pokonywał trasę gdzie były miejscowe
    ograczenia prędkości do np. 80, a przez resztę drogi - 130?
    Zrobił średnią 140 km/h.
    A jak zrobił średnią 120 km/h? Przekroczył czy nie przekroczył? O ile,
    w którym miejscu?

    --
    Pozdro
    Massai


  • 52. Data: 2010-12-21 20:56:36
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Gru, 20:16, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

    > Naprawde nie widzisz tej r znicy?

    ...roznice widze, tylko co to ma do rzeczy? Ukarac mozna za kazde
    przekroczenie predkosci (o ile jest sie w stanie to przekroczenie
    udowodnic). Za pomoca takiego pomiaru mozna (powiedzmy z dokladnoscia
    do tego, ze np. kierowca moze twierdzic, ze dwa razy robili zmiane
    kierowcy ;) - wtedy nie wiadomo kogo ukarac - ale jesli to kawalek
    autostrady bez parkingow/zjazdow... to zatrzymac sie nie wolno - wtedy
    trudno taka zmiane zrobic legalne ;) )

    Z drugiej strony co to niby znaczy " Predkosc srednia NIE jest
    wartoscia mierzalna."
    Podaj definicje "mierzalnosci" ;)
    Np. moj licznik rowerowy mierzy (wylicza) ja na biezaco ;)
    lub licznik ciepla: mierzy przeplyw wody, temp. na wejsciu, wyjsciu i
    tez wyswietla zuzycie on-line - niby to zuzycie ciepla tez "nie jest
    mierzalne"?

    Sporo (wiekszosc?) pomiarow przeroznych wielkosci fizycznych wykonuje
    sie mierzac "cos innego" i dokonujac obliczen

    WS

    PS. analogicznie jesli biegly po kolizji wykaze obliczeniami..., ze
    sprawca przekroczyl predkosc, to rowniez bedzie za to ukarany, chociaz
    fotki nie ma...
    lub np. ktos wyjedzie z podporzadkowanej za zakretem i da sie
    udowodnic, ze jadacy glowna przekroczyl predkosc tak, ze nie bylo
    mozliwosci go zobaczyc przed rozpoczeciem manewru, to winnym bedzie
    jadacy glowna...


  • 53. Data: 2010-12-21 21:05:43
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Gru, 20:43, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

    > Jakiego odcinka do wyhamowania potrzebuje samoch d kt ry jedzie z
    > pr dko ci REDNI 110 km/h?

    Ale jestes uparty ;)
    jesli srednia ma 110, to znaczy, ze chwilowa mial przynajmniej przez
    chwile 110, czyli potrzebowal takiego odcinka (w tamtej chwili)
    jakiego wymaga wyhamowanie ze 110

    z E kin. jak wyzej..


    > > > I w ko cu... mo e pojecha em na skr ty?

    nie moze, bo ustawia sie to tak, zeby nie bylo takiej mozliwosci ;)
    np. brak zjazdow, albo zjazd i wjazd daje dluzsza droge - czyli
    srednia jest zanizona - wiec tym bardziej nalezy ukarac


    > Jak chcesz ukara kierowc kt ry pokonywa tras gdzie by y miejscowe
    > ograczenia pr dko ci do np. 80, a przez reszt drogi - 130?
    > Zrobi redni 140 km/h.

    za przekroczenie o 10km/h mozna go ukarac przy dowolnych proporcjach
    dlugosci tych odcinkow

    > A jak zrobi redni 120 km/h? Przekroczy czy nie przekroczy ? O ile,
    > w kt rym miejscu?

    czy przekroczy na 100% to zalezy od proporcji dlugosci tych odcinkow
    aczkolwiek watpie, zeby wtedy stawiali takie urzadzenie ;)

    WS


  • 54. Data: 2010-12-21 21:10:30
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 19:43:23 +0000 (UTC), Massai na pl.misc.samochody
    napisał(a):


    > Jak chcesz ukarać kierowcę który pokonywał trasę gdzie były miejscowe
    > ograczenia prędkości do np. 80, a przez resztę drogi - 130?
    > Zrobił średnią 140 km/h.

    Jeżeli udowodnisz matematycznie, że jeśli na danym odcinku prędkość
    min=80 km/h, max=130 km/h, a średnia z korelacji długości odcinka, do czasu
    w jakim został pokonany wyjdzie 140 km/h dostaniesz Nobla. Serio.

    --
    Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    "Najlepiej słyszy dłoń położona na sercu. J. Fik"


  • 55. Data: 2010-12-21 21:14:23
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 19:43:23 +0000 (UTC), Massai na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Jak chcesz ukarać kierowcę który pokonywał trasę gdzie były miejscowe
    > ograczenia prędkości do np. 80, a przez resztę drogi - 130?
    > Zrobił średnią 140 km/h.

    Zostanie ukarany za przekroczenie o 10 km/h. Ktoś już wyżej pisał przykład
    o kierowcy pod wpływem - jeśli się broni przed pobraniem krwi dość długo,
    to zamiast 1 promila może mieć 0,49 ... i za to zostanie ukarany.

    --
    Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    "Asceta z cnoty czyni utrapienie. Fryderyk Nietzsche"


  • 56. Data: 2010-12-21 21:14:36
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Gru, 21:10, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:
    > Dnia Tue, 21 Dec 2010 19:43:23 +0000 (UTC), Massai na pl.misc.samochody
    > napisa (a):
    >
    > > Jak chcesz ukara kierowc kt ry pokonywa tras gdzie by y miejscowe
    > > ograczenia pr dko ci do np. 80, a przez reszt drogi - 130?
    > > Zrobi redni 140 km/h.
    >
    > Je eli udowodnisz matematycznie, e je li na danym odcinku pr dko
    > min=80 km/h, max=130 km/h, a rednia z korelacji d ugo ci odcinka, do czasu
    > w jakim zosta pokonany wyjdzie 140 km/h dostaniesz Nobla. Serio.

    obawiam sie, ze nie przeczytales postu na ktory odpowiadasz ze
    zrozumieniem ;)

    WS

    PS. aczkolwiek tez zaczynam sie zastanawiac czy Massai tak do konca
    wie, co to srednia predkosc i jak do niej ma sie maksymalna...


  • 57. Data: 2010-12-21 21:15:55
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 21 Dec 2010 19:43:23 +0000 (UTC), Massai <t...@w...pl>
    wrote:

    > Jakiego odcinka do wyhamowania potrzebuje samochód który jedzie z
    > prędkością ŚREDNIĄ 110 km/h?
    > Jaką energię kinetyczną ma samochód który pokonuje trasę z prędkością
    > średnią 110 km/h?
    > Za próbę użycia do tego typu obliczeń wartości prędkości średniej -
    > każdy fizyk wyśmieje Cię bez litości...

    Blablabla.

    Do pokonania 1km ze startu lotnego, z prędkością średnią
    110km/h, trzeba rozwijać przynajmniej 110km/h. Jeśli na tym
    odcinku maksymalna dozwolona prędkość wynosi 90km/h, to?
    Czasoprzestrzeń uległa zakrzywieniu?

    >> Między zjazdami na autostradzie?
    >
    > A to jest jakiś przepis nakazujący się spowiadać przed policjantem jaką
    > trasą jechałem?

    Uważaj: do me-ta-lu. Między zjazdami na autostradzie. Tam, gdzie
    nie wolno zawracać, cofać, zatrzymywać się poza wyznaczonymi
    miejscami i gdzie nie bardzo da się zjechać, bo nie ma jak. A
    dalej się tłumacz się sam przed sądem, że po godzinnym
    oommmmmmm, w mgnieniu oka przeniosłeś się z A do B, nie
    naruszając przy tym przepisów PoRD.

    > Jak chcesz ukarać kierowcę który pokonywał trasę gdzie były miejscowe
    > ograczenia prędkości do np. 80, a przez resztę drogi - 130?
    > Zrobił średnią 140 km/h.
    >
    > A jak zrobił średnią 120 km/h? Przekroczył czy nie przekroczył? O ile,
    > w którym miejscu?

    To tylko kwestia dobrania takich odcinków pomiarowych, by nie
    powstawały wątpliwości.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 58. Data: 2010-12-21 21:35:22
    Temat: Re: odcinkowy pomiar predko?ci
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-21 20:16, Massai pisze:
    > WS wrote:
    >
    >> On 21 Gru, 01:42, "Massai"<t...@w...pl> wrote:
    >>
    >>> To jest wnioskowanie. Owszem, uzasadnione i logiczne, ale tylko
    >>> wnioskowanie.
    >>
    >> W jakim sensie wnioskowanie? Jesli predkosc srednia jest zmierzona
    >> poprawnie, to jet to PEWNE na 100%.
    >
    > Predkosc srednia NIE jest wartoscia mierzalna.

    Wystarczy zmierzyć czas przejazdu odcinka drogi o znanej długości.
    I jest to _pomiar_ średniej prędkości.

    prędkość=droga/czas

    > Pomiar predkosci fotoradarem jest pomiarem predkosci chwilowej. Owszem,
    > bazujacym na pomiarze bardzo krótkich odcinków czasu i odleglosci, ale
    > wlasnie dzieki temu ze sa to odcinki bardzo krótkie - jest to predkosc
    > chwilowa.

    Radar nie mierzy żadnych odcinków, ani długich, ani krótkich.
    Radarowy pomiar prędkości polega na zmierzeniu częstotliwości dudnienia
    sygnału wysłanego i odebranego.

    Dokładnie na tej samej zasadzie możesz negować prawa fizyki i twierdzić
    że częstotliwość dudnienia tych fal nie ma nic wspólnego z prędkością.


  • 59. Data: 2010-12-21 22:13:47
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 12:14:36 -0800 (PST), WS na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > obawiam sie, ze nie przeczytales postu na ktory odpowiadasz ze
    > zrozumieniem ;)

    Problem polega na tym, że google nie przyjmuje control-canceli :P

    --
    Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    "Przede wszystkim nie szkodzić. Hipokrates (ok. 460 - 377 p.n.e.)"


  • 60. Data: 2010-12-21 22:15:47
    Temat: Re: odcinkowy pomiar pr?dkości
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Dec 2010 21:35:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Radar nie mierzy żadnych odcinków, ani długich, ani krótkich.
    >Radarowy pomiar prędkości polega na zmierzeniu częstotliwości dudnienia
    >sygnału wysłanego i odebranego.

    A pomiar czestotliwosci polega na zliczaniu przez okreslony czas.
    W sumie to sie mierzy odleglosc przebyta w pewnym czasie i srednia
    predkosc w tym okresie :-)

    J.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: