eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodcinkowy pomiar prędkości › Re: odcinkowy pomiar prędkości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Date: Tue, 21 Dec 2010 19:43:23 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <ier00r$di0$1@news.onet.pl>
    References: <ien0ps$dlh$1@node1.news.atman.pl> <ien4fk$mve$1@news.onet.pl>
    <ien8t5$6kc$1@news.onet.pl> <ienvvd$br9$1@inews.gazeta.pl>
    <ieo07b$ua0$22@news.onet.pl> <ieo0o2$eij$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@l...googlegroups.com>
    <2...@l...googlegroups.com>
    <ieo660$ua0$34@news.onet.pl> <ieod85$7qs$1@news.onet.pl>
    <ieol9c$69o$1@news.onet.pl>
    <a...@g...googlegroups.com>
    <ieot4o$qvi$1@news.onet.pl> <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292960603 13888 212.160.173.137 (21 Dec 2010 19:43:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 19:43:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
    X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336538
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Rędziak wrote:

    > On Tue, 21 Dec 2010 00:42:00 +0000 (UTC), Massai <t...@w...pl>
    > wrote:
    >
    > > To jest wnioskowanie. Owszem, uzasadnione i logiczne, ale tylko
    > > wnioskowanie.
    >
    > Może Ci to niewiele rozjaśni, ale świat zatoczył koło. Kiedyś,
    > nim nastała epoka radarów, właśnie w ten sposób mierzono
    > prędkość: przez pomiar czasu potrzebnego do pokonania krótkiego
    > odcinka pomiarowego.

    Radary działają na tej samej zasadzie.
    Kluczowe jest tu słówko "krótkiego". Na tyle krótkiego, żeby w jego
    trakcie nie doszło do zmiany prędkości.

    A prędkość średnia - uśrednia te zmiany prędkości, dając wartość
    niekoniecznie przydatną.
    Bo tak po prawdzie - dlaczego duża prędkość może być niebezpieczna? Bo
    pojazd poruszający się z dużą prędkością potrzebuje większego odcinka
    do zahamowania, w przypadku zderzenia ma dużą energię kinetyczną itd.

    Jakiego odcinka do wyhamowania potrzebuje samochód który jedzie z
    prędkością ŚREDNIĄ 110 km/h?
    Jaką energię kinetyczną ma samochód który pokonuje trasę z prędkością
    średnią 110 km/h?
    Za próbę użycia do tego typu obliczeń wartości prędkości średniej -
    każdy fizyk wyśmieje Cię bez litości...

    >
    > > I w końcu... może pojechałem na skróty?
    >
    > Między zjazdami na autostradzie?

    A to jest jakiś przepis nakazujący się spowiadać przed policjantem jaką
    trasą jechałem?

    Jak chcesz ukarać kierowcę który pokonywał trasę gdzie były miejscowe
    ograczenia prędkości do np. 80, a przez resztę drogi - 130?
    Zrobił średnią 140 km/h.
    A jak zrobił średnią 120 km/h? Przekroczył czy nie przekroczył? O ile,
    w którym miejscu?

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: