  • Data: 2017-01-24 09:49:57
    Temat: Re: odbior AM
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.01.2017 o 02:24, HF5BS pisze:

    > Kabel od słuchawek - tam jest malutka ceweczka, która dla prądu stałego
    > i audio jest zwarciem, a dla w.cz. jest izolacją. Dzięki temu w.cz. nie
    > zamyka się do masy z pominięciem odbiornika. Taki prosty filterek
    > gónoprzepustowy.
    > Teleskop - pewnie cewka wydłużająca, i/lub układ dopasowujący antenę
    > elektrycznie, gdzieś może w granicach rezonansu?

    Na pewno nie rezonans, te wszystkie anteny są aperiodyczne. W zeszycie
    ze szkoły mam gdzieś układ sztucznej anteny przez który podłączało się
    odbiorniki radiofoniczne do generatora w celach pomiarowych. Miał on
    symulować ten teleskop, czy kawałek drutu wystawiony za okno.
    W takim sprzęcie anteny strojone i dopasowane tylko w zakresie UKF były.
    To mmusiało działać w miarę poprawnie w różnych warunkach, dlatego
    antena jest luźno sprzężona z obwodami wejsciowymi, coby nie rozstrajać.