  • Data: 2017-01-24 10:42:19
    Temat: Re: odbior AM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Ja kiedyś wykonałem taki numer, że na pręcie ferrytowym miałem prawie na
    > full, choć w jednej warstwie, nawinięte grubego drutu, chyba grubszego od
    > krosówki. Tenże twór, bez kondensatora dostrajającego - sama cewka,
    > podpiąłem do jakiegoś wzmacniaczyka, bez detektora po drodze nawet, tak
    > wprost, może tylko kondensator dla odcięcia składowej stałej tam był. Nie
    > podłaczałem żadnej zewnętrznej anteny, ani żadnego uziemienia, całość
    > zasilana była baterią, więc i po przewodach z zasilania nie miało jak pójść.
> [...]

    Taki obwód nie ma wieliej dobroci, więc nie wychodzi z tego bardzo
    selektywny odbiornik. Dokładnie stroić nie trzeba, by łapało wszystkie
    silne stacje z dość szerokiego zakresu. Głos Ameryki miał silny sygnał,
    choć niekoniecznie bardzo dużą moc nadajnika. Ponieważ nie nadawali
    muzyki, a głównie gadali, to można było głęboko modulować kompresowanym
    przebiegiem małej częsotliwości.

    --
    Jarek