eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleobroty silnika a zmiana bieguRe: obroty silnika a zmiana biegu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!postnews.google.com!v41g2000yqv.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Sławo <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: obroty silnika a zmiana biegu
    Date: Wed, 25 Aug 2010 17:50:19 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 23
    Message-ID: <2...@v...googlegroups.com>
    References: <f1e2b53153532d2d77edca44cfc12953$1@grupy.scigacz.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.8.160.5
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1282783819 29811 127.0.0.1 (26 Aug 2010 00:50:19 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Aug 2010 00:50:19 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: v41g2000yqv.googlegroups.com; posting-host=83.8.160.5;
    posting-account=_97qVwoAAADFZywDh8BxQc-wYmLAFKlr
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.8) Gecko/20100723
    Ubuntu/9.04 (jaunty) Firefox/3.6.8 GTB7.1 GTBA,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:628147
    [ ukryj nagłówki ]

    On 22 Sie, 10:54, Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net> wrote:
    > ...
    > to optymalna zmiana biegu na wyzszy powinna nastepowac miedzy 8 000 a 1
    > 000 obrtow??? czyli kolo powiedzmy 8 000 ??? a czy zmiana biegu an wyzszy
    > w zakresie 4 000 - 6 000 obrotow tez nie bedzie bledem i nie bedzie
    > szkodzic maszynie ??? krotko mowiac jezeli ma sie takie obroty ze maszyna
    > nie szarpie to jest ok Very Happy??? bo ogolnie slyszalem ze zbyt male
    > obroty moga byc bardziej szkodliwe od tych wysokich (oczywiscie bez
    > przesadyzmu) :)
    >

    Jezdze GPZ 750 (4 cylindry, ok 80 koni) i utrzymuje obroty w zakresie
    2-10 tys :) Z tym ze na niskich obrotach ledwo muskam manetke (wieksze
    odkrecenie i tak prawie nic nie zmieni, a wal dostanie w tylek), ze
    wzrostem obrotow odkrecam bardziej, stopniowo.
    Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale
    nie musi byc malo dynamiczna) jest jazda na obrotach maksymalnego
    momentu dla danego otwarcia przepustnicy (najwyzsza sprawnosc), co
    wlasnie ma miejsce z grubsza przy jezdzie jak wyzej opisalem.

    ---
    Sławo
    http://motokraina.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: