  • Data: 2010-08-03 21:17:19
    Temat: Re: obracanie zdjec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Aug 2010, teddie wrote:

    > czy to skutkuje jakas odczuwalna utrata jakosci ?

    Żadną.
    To jest operacja bezstratna (jak sama nazwa wskazuje, zakładając
    że zdjęcie jest wielokrotnością kratki 8x8 pikseli, stanowiącej
    bazę do transformacji w JPG).

    > sam irfan view nie
    > za bardzo mi sie podoba co do interfejsu

    Trudno :) - mi się dla odmiany podoba, a funcjonalność w zakresie
    o którym dyskutujemy (zaznaczanie, zaznaczanie "blokami zbiorów",
    wybór wg znacznika EXIF) jest jak widać w omawianych programach
    porównywalna, użycie jednego czy drugiego programu w roli "a contrario"
    (co sugeruje jakoby w IV danej funkcji nie było) mnie zdumiała,
    więc zaprotestowałem :)

    > ... juz taki fast stone jest bardziej estetyczny

    De gustibus i jak tam dalej to szło. Mi IV pasuje, szczególnie
    że widoku "full screen" nie spodziewam się różnic w interface :|

    > ... irfana i exifera bede musial sprawdzic - mam
    > nadzieje, ze poradze sobie ze znalezieniem rzeczonych opcji ...

    W Irfanie "bezstratne" pod shift-j (nie, *NIE* pod wielkim "J", pod
    shift-J, capslock nie powoduje zmiany działania funkcji!)
    Zarówno w widoku jednego zdjęcia jak i widoku miniatur (po wybraniu
    "paczki"). Widok miniatur pod "T".
    Wywołanie przetwarzania wsadowego pod "B" (też zarówno przy widoku
    zdjęcia jak i miniatur).

    pzdr, Gotfryd