  • 261. Data: 2013-11-23 11:42:38
    Temat: Ważność uprawnień. Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-23 11:17, J.F. pisze:
> [...]

    Czyli jednak zwolennik oberregulacji :) Fuj! A już zaczynałem z Tobą
    sympatyzować... :)

    > Proste i tanie. A przepisy sie zmieniaja, no i te nieuzywane ulegaja
    > zapomnieniu. W jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego nie wolno
    > parkowac ?

    A ch. mnie to obchodzi! (100m? - rzucam bez sprawdzania)
    Jeśli zaparkuję za blisko, to nikogo nie zabiję, a co najwyżej utrudnię
    ruch. Można wtedy mojego grata zlawetować. "Stołować", jak mówią polscy
    amerykanie ;)
    "Oczyma wyobraźni" widzę prostą drogę przez wieś, w oddali przejazd
    kolejowy (choć niekoniecznie). Nie wpadłbym na to, żeby zaparkować
    "ot-tak, przy poboczu" zostawiając mniej miejsca, niż na minięcie się
    dwóch ciężarówek. Zdecydowanie szukałbym jakiegoś miejsca, żeby zjechać
    na bok i nie zawadzać. Choćby na podjazd do nieruchomości (zapytawszy
    najpierw "właściciela")

    > Gdyby nie cena w polskim wydaniu to bym poparl.
    > W USA jakos urzednik moze sprawdzic wzrok i kosztuje to cos 10$ - tzn
    > cale nowe PJ razem z badaniem.

    Wiesz...
    Mam paru znajomych w wieku ~80, którzy nadal jeżdżą (kierują). W
    większości wypadków mówię im "ty już nie jeździj, bo zabijesz siebie i
    kogoś jeszcze". Taka jest niestety praktyka.
    Więc, jeśli mógłbym (warunkowo) uznać celowość jakiegoś weryfikującego
    sprawdzianu, to tylko na symulatorze lub sprawdzianu praktycznego, ale
    nie pod kątem praktycznego stosowania PoRD (jak to się dzieje na
    obecnych egzaminach), a jedynie pod kątem faktycznego stwarzania
    zagrożenia dla zdrowia i życia (a nie np. płynności ruchu, to jest cel
    drugorzędny).

    > Nie ma u nas praw nabytych. Auto mialem stare i zarejestrowane -
    > gasnice musialem dokupic.
    ... ale nikt Ci nie zabronił tym autem jeździć. Musiałeś tylko dołożyć
    gaśnicę, bo Gawronik skutecznie zalobował wykupiwszy przedtem całą
    produkcję gaśnic na 5 lat w przód (było coś o tym w mediach).

    Mój wózek ma 23 lata i niejeden z Was by mi go pozazdrościł. Do Berlina
    nim nie wjadę, Trudno. Ch. z nimi. Skoro mnie i moich pieniędzy tam nie
    chcą, to ja się narzucał nie będę.

    Dowod mialem bezterminowy - juz nie mam.

    Owszem - bandytyzm! (Teraz jest podobno free, ale ja musiałem
    parędziesiąt zł zapłacić i myślę, że o to chodziło.)

    > PJ mialem bezterminowe - musialem wymienic. I nowe bezterminowe tez
    > moze bede musial.

    Bandytyzm!

    > Dom moglbym miec - i mogloby sie okazac ze tedy bedzie biegla
    > autostrada. PJ kat C moglbym miec, a potem by sie okazalo ze jeszcze
    > swiadectwo kwalifikacji potrzebuje.

    Bandytyzm!
    (Choć co do wywłaszczeń - mam "swoje" rozwiązanie: Podatek się płaci od
    zadeklarowanej wartości posiadanej nieruchomości. Od tego też liczona
    jest waga głosu we wszelkich obywatelskich głosowaniach. Równocześnie,
    konstytucyjnie obowiązuje zasada, że jak ktoś przyjdzie i rzuci Ci na
    stół 150% tej kwoty, to masz miesiąc, żeby się spakować i wyp...ać.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 262. Data: 2013-11-23 12:19:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 11:42:38 +0100, sqlwiel napisał(a):
    > Czyli jednak zwolennik oberregulacji :)

    A nie, mylisz sie :-)

    > A ch. mnie to obchodzi! (100m? - rzucam bez sprawdzania)

    Ja tez juz nie pamietam ... ale cos tam bylo :-)

    > Jeśli zaparkuję za blisko, to nikogo nie zabiję, a co najwyżej utrudnię
    > ruch. Można wtedy mojego grata zlawetować. "Stołować", jak mówią polscy
    > amerykanie ;)

    No, jesli taki przepis jest, to przeciez nie dlatego zeby SG zarobila
    na wywozeniu aut. Zasloniecie widoku, czy utrudnianie ruchu powodujace
    ze ktos tam moze utknac na torach ?
    Czyli mogles kogos zabic :-)

> [...]
    > "ot-tak, przy poboczu" zostawiając mniej miejsca, niż na minięcie się
    > dwóch ciężarówek. Zdecydowanie szukałbym jakiegoś miejsca, żeby zjechać

    Ale to nadal zabronione.

    Tym niemniej - jesli maja cie holowac, to moze lepiej zebys sobie
    przypomnial co pare lat przepisy :-)

    > Wiesz...
    > Mam paru znajomych w wieku ~80, którzy nadal jeżdżą (kierują). W
    > większości wypadków mówię im "ty już nie jeździj, bo zabijesz siebie i
    > kogoś jeszcze". Taka jest niestety praktyka.

    Ale oni maja prawa nabyte i beda jezdzic do smierci :-)

    > Więc, jeśli mógłbym (warunkowo) uznać celowość jakiegoś weryfikującego
    > sprawdzianu, to tylko na symulatorze lub sprawdzianu praktycznego, ale

    Zwolennik oberregulacji :-P

> [...]
    > drugorzędny).

    > ... ale nikt Ci nie zabronił tym autem jeździć. Musiałeś tylko dołożyć

    No to przeciez nikt ci nie zabroni dalej prowadzic, tylko bedziesz
    musial przejsc badania lekarskie, psychotechniczne i egzamin
    sprawdzajacy :-)

    Moje auto bylo homologowane bez gasnicy, dopuszczone do ruchu bez
    gasnicy, wiec uwazam ze dozywotnio powinno bez gasnicy jezdzic.
    Co ciekawe - przy innych wymogach tak jest, dotycza aut
    zarejestrowanych poraz pierwszy po ....

    > bo Gawronik skutecznie zalobował wykupiwszy przedtem całą
    > produkcję gaśnic na 5 lat w przód (było coś o tym w mediach).

    Cos mi sie nie wydaje aby to byla prawda.

    > Owszem - bandytyzm! (Teraz jest podobno free, ale ja musiałem
    > parędziesiąt zł zapłacić i myślę, że o to chodziło.)

    Teraz tez zaplacisz. Tylko posrednio.
    Ale jesli dowod kosztowal 30 zl, to czemu PJ az 60 ?

> [...]
    > zadeklarowanej wartości posiadanej nieruchomości. Od tego też liczona
    > jest waga głosu we wszelkich obywatelskich głosowaniach.

    Mozna, ale wiesz - beda rzadzic bankierzy. Wystarczy zapis ze dom
    nalezy do banku do czasu calkowitej splaty kredytu :-)

    > Równocześnie,
    > konstytucyjnie obowiązuje zasada, że jak ktoś przyjdzie i rzuci Ci na
    > stół 150% tej kwoty, to masz miesiąc, żeby się spakować i wyp...ać.)

    z jednej strony proste i skuteczne, ale z drugiej:
    -dobrze zarabiales, masz piekny dom ... a na emeryturze czy zona lub
    dzieci po smierci beda musialy opuscic, bo podatek za drogi.

    -teren kupiles, zasmiecony, zaniedbany, zalewany na uboczu. Zaplaciles
    za uprzatniecie, uzbrojenie odwodnienie, droge ... i teraz masz za to
    jeszcze podatek placic ? Tobie powinni zaplacic, bandyci jedni :-P

    -mieszka sobie staruszka w ruderze, rudera straszna, ale coz zrobic -
    ani sil, ani pieniedzy. Przychodzi urzednik, uczciwie wycenia - warte
    50 tys, wyplaca i wyrzuca. I gdzie mieszkac ?

    J.

  • 263. Data: 2013-11-23 13:00:20
    Temat: Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A tak swoja droga egzamin teoretyczny by sie przydal co tych 10 lat
    >:-)

    Rozumiem, ze emotikon ma podpowiedziec, ze to zart?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 264. Data: 2013-11-23 13:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 12:00:20 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:
    > Rozumiem, ze emotikon ma podpowiedziec, ze to zart?

    Taki umiarkowany.
    Ile wyszlo ostatnio na narodowym tescie - cos polowa ?

    J.

  • 265. Data: 2013-11-23 14:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Taki umiarkowany.
    > Ile wyszlo ostatnio na narodowym tescie - cos polowa ?

    Oj niestety nie ogladałem.
    Tam tez były pytania o wielkośc ramki?

    Problemem nie jest idea ale jak zwykle wykonanie bo:
    - taki test zapewne nie byłoby darmowy
    - taki test zapewne znowu zawierałby milion pytan o rzeczy absolutnie nie
    potrzebne.

    A przecież osoby które nie umieją jezdzic bardzo łatwo wyłapać na drodze.
    Ale oczywiscie tym policja sie nie zajmuje. Bo po co?

    Mi kiedys kobieta rozwaliła auto. Jak przyjechała policja i słuchała bredni
    jakie opowiadała to w koncu nie wytrzymali, wsadzili ja w radiowóz,
    przewiezli kilka razy po rondzie i tlumaczyli jej jak sie jezdzi i kto ma
    pierwszenstwo. Ale prawka jej nie zabrali i na egzamin nie skierowali.
    A powinni. Prawko miała ewidentnie kupione.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 266. Data: 2013-11-23 14:37:43
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 23 Nov 2013 10:44:23 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak sie waznosc konczy, to wystawiaja nowy, bez zdania egzaminu.

    OIDP trzeba będzie zrobić tylko badania lekarskie. Ale pewien nie
    jestem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 267. Data: 2013-11-23 14:38:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup

    > Mam paru znajomych w wieku ~80, którzy nadal jeżdżą (kierują).

    Bardzo źle robią.

> [...]
    > egzaminach), a jedynie pod kątem faktycznego stwarzania zagrożenia dla
    > zdrowia i życia (a nie np. płynności ruchu,

    A to z jakiej paki?
    To jest najistotniejsze kryterium w obecnej masie pojazdów.

  • 268. Data: 2013-11-23 14:39:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Wiekszej glupoty dawno nie czytalem...

    Poprosimy o jakiekolwiek dowody, że jednak jest odwrotnie.

  • 269. Data: 2013-11-23 14:49:25
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 22 Nov 2013 11:02:02 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >Pominąłem celowo, nikt chemii nie używa przed

    Jesteś pewien? Bo ja się spotkałem z sypaniem chemi _przed_ opadami.
    Ale ja to mało jeżdżę i pewnie mi się wydawało.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 270. Data: 2013-11-23 14:50:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Nov 2013 14:37:43 +0100, jerzu napisał(a):
    > On Sat, 23 Nov 2013 10:44:23 +0100, "J.F."
    >
    > OIDP trzeba będzie zrobić tylko badania lekarskie. Ale pewien nie
    > jestem.

    badania to bedzie stowa. Albo i dwie ...

    J.