    Date: Sat, 23 Nov 2013 11:42:38 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Ważność uprawnień. Re: obowiązkowe zimówki - lada moment
    <l6fr3m$sg1$2@node1.news.atman.pl> <l6hn1a$m4k$1@dont-email.me>
    <l6i0ga$p27$1@node2.news.atman.pl> <l6l0tj$opi$1@dont-email.me>
    <l6l92v$gm7$1@node1.news.atman.pl> <l6lqnr$bh$1@dont-email.me>
    <2...@b...poznan.pl> <l6nbva$gdl$1@dont-email.me>
    <2...@b...poznan.pl> <l6nqmr$31e$1@dont-email.me>
    <2...@b...poznan.pl> <l6po3q$t4n$1@dont-email.me>
    <52906699$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>
    <529067d2$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <52906d75$0$2170$65785112@news.neostrada.pl>
    <v9n106nt1cxf$.6ljmc161624q.dlg@40tude.net>
    <529076af$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@4...net>
    <52907bd9$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>
    <10gwuyhskxnlc.gebtkqd4yzna$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2013-11-23 11:17, J.F. pisze:
> [...]

    Czyli jednak zwolennik oberregulacji :) Fuj! A już zaczynałem z Tobą
    sympatyzować... :)

    > Proste i tanie. A przepisy sie zmieniaja, no i te nieuzywane ulegaja
    > zapomnieniu. W jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego nie wolno
    > parkowac ?

    A ch. mnie to obchodzi! (100m? - rzucam bez sprawdzania)
    Jeśli zaparkuję za blisko, to nikogo nie zabiję, a co najwyżej utrudnię
    ruch. Można wtedy mojego grata zlawetować. "Stołować", jak mówią polscy
    amerykanie ;)
    "Oczyma wyobraźni" widzę prostą drogę przez wieś, w oddali przejazd
    kolejowy (choć niekoniecznie). Nie wpadłbym na to, żeby zaparkować
    "ot-tak, przy poboczu" zostawiając mniej miejsca, niż na minięcie się
    dwóch ciężarówek. Zdecydowanie szukałbym jakiegoś miejsca, żeby zjechać
    na bok i nie zawadzać. Choćby na podjazd do nieruchomości (zapytawszy
    najpierw "właściciela")

    > Gdyby nie cena w polskim wydaniu to bym poparl.
    > W USA jakos urzednik moze sprawdzic wzrok i kosztuje to cos 10$ - tzn
    > cale nowe PJ razem z badaniem.

    Wiesz...
    Mam paru znajomych w wieku ~80, którzy nadal jeżdżą (kierują). W
    większości wypadków mówię im "ty już nie jeździj, bo zabijesz siebie i
    kogoś jeszcze". Taka jest niestety praktyka.
    Więc, jeśli mógłbym (warunkowo) uznać celowość jakiegoś weryfikującego
    sprawdzianu, to tylko na symulatorze lub sprawdzianu praktycznego, ale
    nie pod kątem praktycznego stosowania PoRD (jak to się dzieje na
    obecnych egzaminach), a jedynie pod kątem faktycznego stwarzania
    zagrożenia dla zdrowia i życia (a nie np. płynności ruchu, to jest cel
    drugorzędny).

    > Nie ma u nas praw nabytych. Auto mialem stare i zarejestrowane -
    > gasnice musialem dokupic.
    ... ale nikt Ci nie zabronił tym autem jeździć. Musiałeś tylko dołożyć
    gaśnicę, bo Gawronik skutecznie zalobował wykupiwszy przedtem całą
    produkcję gaśnic na 5 lat w przód (było coś o tym w mediach).

    Mój wózek ma 23 lata i niejeden z Was by mi go pozazdrościł. Do Berlina
    nim nie wjadę, Trudno. Ch. z nimi. Skoro mnie i moich pieniędzy tam nie
    chcą, to ja się narzucał nie będę.

    Dowod mialem bezterminowy - juz nie mam.

    Owszem - bandytyzm! (Teraz jest podobno free, ale ja musiałem
    parędziesiąt zł zapłacić i myślę, że o to chodziło.)

    > PJ mialem bezterminowe - musialem wymienic. I nowe bezterminowe tez
    > moze bede musial.

    Bandytyzm!

    > Dom moglbym miec - i mogloby sie okazac ze tedy bedzie biegla
    > autostrada. PJ kat C moglbym miec, a potem by sie okazalo ze jeszcze
    > swiadectwo kwalifikacji potrzebuje.

    Bandytyzm!
    (Choć co do wywłaszczeń - mam "swoje" rozwiązanie: Podatek się płaci od
    zadeklarowanej wartości posiadanej nieruchomości. Od tego też liczona
    jest waga głosu we wszelkich obywatelskich głosowaniach. Równocześnie,
    konstytucyjnie obowiązuje zasada, że jak ktoś przyjdzie i rzuci Ci na
    stół 150% tej kwoty, to masz miesiąc, żeby się spakować i wyp...ać.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.