  • Data: 2009-06-14 11:58:34
    Temat: Re: obiektywy shift
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze basti78:

    > nic sie nie zaczyna - nie szukam efektow szopa, szukam przejsciowki lub
    > obiektywu SHIFT - takowa chyba znalazlem
    >
    > czyli jak rozumiem TILT wlasnie pozwala na uzyskanie efektu makiety, a nie
    > kombinacja tych dwoch działań?
    >
    > chce po prostu mądrze wydac swoje pieniadze, najbardziej zalezy mi na
    > korekcji perspektywy, ale chce wiedziec co jeszcze moge uzyskac przy takim
    > osprzecie

    Tilt pozwoli ci na nachylenie płaszczyzny ostrości żeby np. cała ściana
    budynku widziana pod kątem 45 stopni była ostra. Shift pozwoli na pozbycie
    się efektu walących się ścian. Inne zastosowania to właśnie selektywne
    ustawianie ostrości pośrodku kadru albo uwydatnianie perspektywy. Jeżeli nie
    wiesz co ci da taki obiektyw to znaczy że go nie potrzebujesz.