    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: obiektyw minolta 18-70 awaria
    Date: Thu, 08 Oct 2009 02:22:50 +0200

    Łukasz Goran wrote:
    > Witam
    > Dziś przy włączaniu paratu usłyszałem głośniejszy niż zwykle 'stuk'.
    > Tak kilka razy przy włączaniu i wyłączaniu. Po którymś razie autofokus
    > zaczął się zacinać, a później przy włączaniu/ wyłączaniu pojawił się
    > głośny warkot... Co się zapsuło?

    Z opisu wynika, że jakaś zębatka w obiektywie.

    > Czy jest sens to naprawiać czy już mogę
    > zacząć szukać jakiegoś obiektywu;)

    To obiektyw, który bywał dostępny za 99zł, naprawa jest nieopłacalna.

    > I pytanie ostatnie czy to efekt
    > zużycia czy raczej ktoś używając aparatu mógł to zniszyć w jakiś sposób?

    Jedno i drugie - jeśli spadł lub dostał to tylko mu to mogło pomóc. Często
    upadek pozornie nic nie robi, ale już dwa obiektywy tak załatwiłem niestety.
    Nie zmienia to jednak faktu, że kit to dość tani i tanio robiony obiektyw.

    d.