  • 21. Data: 2009-03-02 18:46:50
    Temat: Re: obiektyw canon (kit) 18-55 vs 18-55 IS
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Wierzę, że będzie różnica, nie wierzę, że duża.
    > Największa różnica widoczna jest przy porównywaniu ''naleśników'' z
    > resztą szkieł ze względu na niewielką ilość soczewek w tychże.

    Różnica na korzyść naleśników? Naleśnik dałby więc lepszy obraz niż
    klasyczny obiektyw stałoogniskowy?

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 22. Data: 2009-03-02 18:48:57
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Krzychu wrote:

    > Wręcz przeciwnie. To jest uderzenie w alternatywnych producentów obiektywów
    > ;-) Dotychczas ludzie rozczarowani jakością kitów szukali lepszej i
    > przystępnej cenowo alternatywy i kupowali sigmy, tamrony, tokiny itp. Teraz
    > pozostają przy kitach. A jak chcą dużo wyższej jakości i stać ich to już
    > kupują elki ;-)

    Hmmm - pomyślałem nad tym co napisałeś i ... muszę Ci przyznać dużo
    racji...
    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 23. Data: 2009-03-02 21:24:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ktotek (K.P.) pisze:

    > Różnica na korzyść naleśników? Naleśnik dałby więc lepszy obraz niż
    > klasyczny obiektyw stałoogniskowy?

    Bardziej kontrastowy. Niestety za to mniej ostry w rogach. Taki urok
    tych konstrukcji.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2009-03-02 23:20:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-01 02:29:05 +0100, "Krzychu" <a...@p...onet.pl> said:

    > Wręcz przeciwnie. To jest uderzenie w alternatywnych producentów obiektywów
    > ;-) Dotychczas ludzie rozczarowani jakością kitów szukali lepszej i
    > przystępnej cenowo alternatywy

    Nie tak do końca, bo nader często ludzie kita dostają w... kicie ;-)

    > i kupowali sigmy, tamrony, tokiny itp. Teraz
    > pozostają przy kitach. A jak chcą dużo wyższej jakości i stać ich to już
    > kupują elki ;-)

    Też nie do końca. Porównaj ceny jasnych zumów pod cropa producentów
    niezależnych i jasnego Canona.

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-03-03 11:40:51
    Od: "maniac" <x...@U...chello.pl>

    > Wierzę, że będzie różnica, nie wierzę, że duża.
    > Największa różnica widoczna jest przy porównywaniu ''naleśników'' z resztą
    > szkieł ze względu na niewielką ilość soczewek w tychże.

    No i zapomniałem. Generalnie różnica w RAWach jest widoczna. Widoczna jest
    także w JPGach wprost z aparatu.
    Obraz ze stałki jest także dużo bardziej plastyczny, nie wiem, czy ma to
    związek z przenoszoną rozdzielczością i małą Go...
    Jakkolwiek każda stałka (i 17-55 IS) w body to tak jakby założenie okularów
    dla człowka z wadą wzroku.

    --
    maniac

  • 26. Data: 2009-03-03 14:14:02
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    maniac pisze:
    > Obraz ze stałki jest także dużo bardziej plastyczny, nie wiem, czy ma to
    > związek z przenoszoną rozdzielczością i małą Go...

    Mógłbyś pokazać sample obrazujące to co masz na myśli? Bo póki co nie
    bardzo rozumiem (jako posiadacz zarówno 18-55 IS jak i 50 f/1.8).

    --
    PSYLO

  • 27. Data: 2009-03-03 15:20:02
    Od: kugel <s...@s...pl>

    > Mógłbyś pokazać sample obrazujące to co masz na myśli? Bo póki co nie
    > bardzo rozumiem (jako posiadacz zarówno 18-55 IS jak i 50 f/1.8).

    Zwróć uwagę na bardzo ważny detal: nie 18-55 IS tylko: 17-55 IS (F:2,8) !!!

    kugel

  • 28. Data: 2009-03-03 15:25:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    maniac pisze:
> [...]
    > związek z przenoszoną rozdzielczością i małą Go...
    > Jakkolwiek każda stałka (i 17-55 IS) w body to tak jakby założenie

    Tak ma tenże 17-55 niestety. Generalnie kit też. Ale tu raczej chodzi o
    ostrość rysowania i ''mułowatość'' obrazu z tego idącego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chcesz zrobić coś dla innych? - zrób coś dla siebie/

  • 29. Data: 2009-03-03 15:25:45
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    kugel pisze:
    > Zwróć uwagę na bardzo ważny detal: nie 18-55 IS tylko: 17-55 IS (F:2,8) !!!

    Przecież dyskusja od samego początku dotyczy kita 18-55 IS...

    --
    PSYLO