  • 11. Data: 2014-11-03 08:54:58
    Temat: Re: obezwladnianie światlem
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Robert Wańkowski"
    > Jarek powinien wstawić emotikona "ironia", ale takowego chyba nie ma.

    A jedenak jest. ;)

    Robert

  • 12. Data: 2014-11-03 09:47:14
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > "Marek"

    > Nie jesteś na bieżąco z życiem tej grupy. :-)

    Jestem.

    > Jarek powinien wstawić emotikona "ironia", ale takowego chyba nie ma.

    Ale nie wstawił, więc jego wypowiedź musi być traktowana poważnie i uznana
    za jego opinię.
    I skąd wiesz, że żartował? Znasz jego myśli, czy siedzicie przy kompach
    po sąsiedzku?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 13. Data: 2014-11-03 09:54:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Marek"
    > I skąd wiesz, że żartował?
    Dedukcja. :)

    Robert

  • 14. Data: 2014-11-03 09:55:58
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 03.11.2014 o 09:47, Marek pisze:

> [...]
    > za jego opinię.
    > I skąd wiesz, że żartował? Znasz jego myśli, czy siedzicie przy kompach

    Wystarczy sprawdzić komu odpowiadał.

  • 15. Data: 2014-11-03 10:27:42
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 01.11.2014 um 23:23 schrieb Zachariasz Dorożyński:
    > W programie " śmierć na 1000 sposobów" był przypadek śmierci spowodowany światłem
    stroboskopu. Umarła dziewczyna tańcząca przy rurze jak oświetlili ją światłem
    stroboskopu o częstotliwości 30Hz. W wyjaśnieniu było że w mózgu ośrodek
    odpowiedzialny za analizę obrazu odmówił współpracy i wywołał padaczkę. Padaczka
    doprowadziła do śmierci.

    Nie ta częstotliwość. Najgorsze częstotliwości, to 8-11Hz. Co do
    widzenia, to pręciki jak najbardziej reagują na częstotliwości rzędu
    100Hz, czopki dużo mniej.

    Waldek

  • 16. Data: 2014-11-03 11:54:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał (lecz słabo oznaczył graficznie znaczenie swoich słów):

    > Ale nie wstawił, więc jego wypowiedź musi być traktowana poważnie
    > i uznana za jego opinię.
    > I skąd wiesz, że żartował? Znasz jego myśli, czy siedzicie przy
    > kompach po sąsiedzku?

    Ludzie od wieków, od tysiącleci, używają słów do oddawania swoich myśli.
    Jak kto dobrze narzędzie pozna, to i uczucia może tym samym sposobem
    wyrazić. Wszystko co chce może, jeśli należycie się stara. Dla tych mniej
    piśmiennych wymyślono te wszystkie nawiasy i kropeczki rozmaite -- dopiero
    gdy je zobaczą, znaczenie trzaśnie w nich jak piorun.

    Jarek

    PS
    Niektórzy ustawiają w czytniku większą interlinię. Bo podobno dużo jest
    pisane między wierszami. Nie wiem, czy dobrze robią.

    --
    Chodzi mi o to, aby język giętki
    Powiedział wszystko, co pomyśli głowa;

  • 17. Data: 2014-11-03 19:30:50
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 10:27:45 UTC+1 użytkownik Waldemar napisał:
> [...]
    > >

    > Nie ta częstotliwość. Najgorsze częstotliwości, to 8-11Hz. Co do
    > widzenia, to pręciki jak najbardziej reagują na częstotliwości rzędu

    Zaciekawiłeś mnie. Masz może jakieś linki do tekstów źródłowych. jak by w miarę
    dokładnie znać częstotliwość ogłupiającą to można by się pokusić o zbudowanie
    odstraszacza dla złodziei. Kiedyś w tv był jakiś program popularno naukowy i
    pokazywali jakaś super hiper latarkę dla policjantów. Świeciła na niebiesko
    przerywanym światłem. I miało to mieć działanie obezwładniające. Fakt że takie
    mrugające światło ostro wkurwia. Kiedyś jedna mrugająca świetlówka wśród wielu innych
    potrafiła wykończyć psychicznie każdego.

  • 18. Data: 2014-11-04 18:14:17
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.11.2014 um 19:30 schrieb Zachariasz Dorożyński:
> [...]
    mrugające światło ostro wkurwia. Kiedyś jedna mrugająca świetlówka wśród wielu innych
    potrafiła wykończyć psychicznie każdego.

    trochę małowato o tym w sieci. Tu jest troszeczkę:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Power-line_flicker

    i tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Flicker_vertigo

    Jako student miałem praktykę w instytucie zajmującym się m.in. badaniami
    homologacyjnymi trójfazowych ogrzewaczy przypływowych sterowanych
    impulsowo (tyrystorowe sterowanie grupowe, na ogół). Moim zadaniem było
    zaprogramowanie filtra flikerów, obecnie zdefiniowanego w normie
    EN61000-3-3. Dość skomplikowany filtr, bo zawiera model żarówki i
    uśrednioną reakcję grupy testowej. Nie pamiętam wzoru, ale wiem, że był
    wysoce upierdliwy dla komputera (obliczenia na liczbach
    stałoprzecinkowych z dokładnością 128 bitów, inaczej skurwiel robił się
    niestabilny, albo miał charakterystykę poza normą). W czasach Motoroli
    68000 i assemblera było co robić.
    Co pamiętam, to te częstotliwości w okolicach 8-11Hz były najgorsze.
    Nawiasem mówiąc, na dzień dobry prawie wszystkie ogrzewacze padały w
    testach przy gwałtownych zmianach strumienia wody.

    Waldek