    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 3 Nov 2014 10:30:50 -0800 (PST)
    Subject: Re: obezwladnianie światlem
    From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 listopada 2014 10:27:45 UTC+1 użytkownik Waldemar napisał:
> [...]
    stroboskopu. Umarła dziewczyna tańcząca przy rurze jak oświetlili ją światłem
    stroboskopu o częstotliwości 30Hz. W wyjaśnieniu było że w mózgu ośrodek
    odpowiedzialny za analizę obrazu odmówił współpracy i wywołał padaczkę. Padaczka
    doprowadziła do śmierci.

    > Nie ta częstotliwość. Najgorsze częstotliwości, to 8-11Hz. Co do
    > widzenia, to pręciki jak najbardziej reagują na częstotliwości rzędu
    > 100Hz, czopki dużo mniej.
    >
    > Waldek

    Zaciekawiłeś mnie. Masz może jakieś linki do tekstów źródłowych. jak by w miarę
    dokładnie znać częstotliwość ogłupiającą to można by się pokusić o zbudowanie
    odstraszacza dla złodziei. Kiedyś w tv był jakiś program popularno naukowy i
    pokazywali jakaś super hiper latarkę dla policjantów. Świeciła na niebiesko
    przerywanym światłem. I miało to mieć działanie obezwładniające. Fakt że takie
    mrugające światło ostro wkurwia. Kiedyś jedna mrugająca świetlówka wśród wielu innych
    potrafiła wykończyć psychicznie każdego.