eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybryda
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 11. Data: 2021-02-26 09:59:09
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/02/2021 23:17, Adam wrote:
    > W dniu 2021-02-25 o 18:29, K pisze:
    >> (...)
    >>
    >> Masz spalanie w moim ukochanym dizlu, 4 osoby, bagaze i pies:
    >> lekko z gorki: https://ibb.co/kQ799Pf
    >> lekko pod gorke: https://ibb.co/1sk4JP1
    >> na plaskim tak 4.5-4.9 wychdzilo.
    >>
    >> Ale jak to ma isc jako material promocyjny dla mediow to umowmy sie,
    >> ze pierwsze zdjecie to na plaskim, a drugie pod gorke o nachyleniu 30
    >> stopni z przyczepa (z koniem)
    >>
    >
    > Jaki to pojazd?
    >
    >

    Insignia B


  • 12. Data: 2021-02-26 10:17:24
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1a658$cgm$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 25-02-2021
    > o 19:10, J.F. pisze:
    >>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Wt7EjkI7bLQ
    >>>>>> 0.8l/100 km ... niezly wynik.
    >>>
    >>>>>> Ciekawe jak wyszloby pod gorke ... 3l ?
    >>
    >>>>> Prędzej 13.
    >>
    >>>> Ciagle zakladam, ze z 60-80km na pradzie, tylko sama koncowka na
    >>>> benzynie...
    >
    >>> 60-80 na prądzie pod górkę?
    >>> To jaką to ma baterię?

    >> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >No to pod górkę nie wystarczy pewnie nawet na 30 km.

    >>ponad 80km z Zakopanego przejechal.

    >Przejechał, bo silnik zazwyczaj odzyskiwał energię, a nie ją zużywał.
    >Pewnie w stosunku 70:30.

    >Pod górkę będzie stosunek 1:99.

    >> To zakladam, ze z Krakowa w strone Zakopanego jakis podobny dystans
    >> by przejechal ...
    >Na jakiej podstawie?
    >W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie nie
    >uświadamiałeś.

    Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa
    jest pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.

    Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w
    przeciwna strone dalby rade.
    A potem bateria by zdechla, zostalby odcinek pod gore ... ale krotki.
    Nawet jesli pod gore silnik by palil 12/100, to na 30 km juz tak wiele
    nie spali.

    Google podpowiada, ze Krakow ma wysokosc 190-300m, Rabka 500-560m,
    Zakopane 750-1100m ... przyjmijmy raczej te nizsze wartosci.
    No - widac, ze ciagle "pod gorke" ...

    ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli ~3kWh.
    A bateria ma 13...

    no chyba, ze jeszcze inaczej liczyc - 13+3=16kWh starczylo na 80km, a
    w druga strone bedzie tylko 10kW na pokonanie oporow ruchu ...
    na 50-60km starczy, a potem benzyna w ruch ... a do celu jeszcze
    drugie tyle ...

    >Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka zabija
    >baterię od razu.

    a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche energii
    ... ale bateria pelna :-)
    Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?

    J.







  • 13. Data: 2021-02-26 10:41:14
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 10:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s1a658$cgm$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 25-02-2021 o
    >> 19:10, J.F. pisze:
    >>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Wt7EjkI7bLQ
    >>>>>>> 0.8l/100 km ... niezly wynik.
    >>>>
    >>>>>>> Ciekawe jak wyszloby pod gorke ... 3l ?
    >>>
    >>>>>> Prędzej 13.
    >>>
    >>>>> Ciagle zakladam, ze z 60-80km na pradzie, tylko sama koncowka na
    >>>>> benzynie...
    >>
    >>>> 60-80 na prądzie pod górkę?
    >>>> To jaką to ma baterię?
    >
    >>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >> No to pod górkę nie wystarczy pewnie nawet na 30 km.
    >
    >>> ponad 80km z Zakopanego przejechal.
    >
    >> Przejechał, bo silnik zazwyczaj odzyskiwał energię, a nie ją zużywał.
    >> Pewnie w stosunku 70:30.
    >
    >> Pod górkę będzie stosunek 1:99.
    >
    >>> To zakladam, ze z Krakowa w strone Zakopanego jakis podobny dystans
    >>> by przejechal ...
    >> Na jakiej podstawie?
    >> W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie nie
    >> uświadamiałeś.
    >
    > Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa jest
    > pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.

    Zobacz różnicę wysokości Krakowa i Zakopanego, to wystarczy.
    Wznios nie musi być wyraźny, wystarczy że jest i od razu to widać na
    zużyciu.
    To nie spaliniak.

    >
    > Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w przeciwna
    > strone dalby rade.

    W życiu nie jeździłeś na prądzie, ale wiesz lepiej?
    Nie, nie dałby, różnica miedzy jazdą z górki pod górkę jest ogromna.
    Skoro z górki na prądzie zrobił o 1/3 lepszy wynik, w stosunku do
    podawanego przez producenta (60), to pod górkę z 60 km zrobi się maks.
    20-30 km na prądzie, a nie 80.

    Zwłaszcza że producent podaje to 60 do jazdy po mieście, a więc z
    wysokim odzyskiem.
    Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100 km, pod
    górkę to z 50.

    > Google podpowiada, ze Krakow ma wysokosc 190-300m, Rabka 500-560m,
    > Zakopane 750-1100m ... przyjmijmy raczej te nizsze wartosci.
    > No - widac, ze ciagle "pod gorke" ...

    Dokładnie.

    >
    > ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli ~3kWh.
    > A bateria ma 13...

    Jeszcze energię na 100 km "do przodu" dodaj....

    >> Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka zabija
    >> baterię od razu.
    >
    > a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche energii
    > ... ale bateria pelna :-)


    Jak przejedzie parę km to już nie.

    > Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?

    Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
    Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.

    Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie w
    stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".

    Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
    Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w obie
    strony.


  • 14. Data: 2021-02-26 10:44:36
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s18rgg$l34$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 25-02-2021 o 19:10, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 25-02-2021 o
    >> 17:45, J.F. pisze:
    >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Wt7EjkI7bLQ
    >>>>> 0.8l/100 km ... niezly wynik.
    >>>
    >>>>> Ciekawe jak wyszloby pod gorke ... 3l ?
    >>
    >>>> Prędzej 13.
    >>
    >>> Ciagle zakladam, ze z 60-80km na pradzie, tylko sama koncowka na
    >>> benzynie...
    >
    >> 60-80 na prądzie pod górkę?
    >> To jaką to ma baterię?
    >> 20 kWh?
    >
    > Obejrzyj.
    >
    > Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,

    10.
    Tyle wnosi to netto - czyli pojemność dostępna dla użytkownika
    13 to brutto.

    Co oznacza, że pod górkę jak przejedzie 20 to będzie super, ale raczej
    nie da rady.


  • 15. Data: 2021-02-26 10:52:55
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1afnq$hlb$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 10:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >>>> To zakladam, ze z Krakowa w strone Zakopanego jakis podobny
    >>>> dystans by przejechal ...
    >>> Na jakiej podstawie?
    >>> W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie
    >>> nie uświadamiałeś.
    >
    >> Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa
    >> jest pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.

    >Zobacz różnicę wysokości Krakowa i Zakopanego, to wystarczy.
    >Wznios nie musi być wyraźny, wystarczy że jest i od razu to widać na
    >zużyciu.
    >To nie spaliniak.

    Ale wiesz - moze byc tak, ze z Zakopanego jest ostry zjazd, a potem
    90km w miare poziomo.
    I jak po tym w miare poziomym odcinku zrobilby 80km, to zakladam ze w
    druga strone tez by dal rade, i zostalby mu ostry wjazd ... ale to juz
    na spaliniaku :-)

    >> Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w
    >> przeciwna strone dalby rade.

    >W życiu nie jeździłeś na prądzie, ale wiesz lepiej?
    >Nie, nie dałby, różnica miedzy jazdą z górki pod górkę jest ogromna.
    >Skoro z górki na prądzie zrobił o 1/3 lepszy wynik, w stosunku do
    >podawanego przez producenta (60), to pod górkę z 60 km zrobi się
    >maks.
    >20-30 km na prądzie, a nie 80.

    >Zwłaszcza że producent podaje to 60 do jazdy po mieście, a więc z
    >wysokim odzyskiem.

    No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze wiecej

    >Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100 km,
    >pod górkę to z 50.

    A tu widzisz - 16kWh/85 km ... 13 z baterii, 3 kWh z gorki.

    >> ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli
    >> ~3kWh.
    >> A bateria ma 13...

    >Jeszcze energię na 100 km "do przodu" dodaj....

    No widac - na tych 100km "do przodu" potrzebowalby z 15kWh, w/g ciebie
    nawet 30,
    a na gorke raptem 3.
    Niewielka roznica bym rzekl :-)

    >>> Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka
    >>> zabija baterię od razu.
    >> a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche
    >> energii ... ale bateria pelna :-)

    >Jak przejedzie parę km to już nie.

    >> Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?

    >Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
    >Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.

    Ale jak jest ostry, to trzeba auto hamowac, a bateria pelna :-)

    >Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie w
    >stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".

    >Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
    >Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w
    >obie strony.

    Na razie to popatrzylem co moj dieselek pokazuje ... oszczedne bydle,
    ale nie wiem - kwestia zjazdu z gory, czy tloku na drodze ... i
    niskiej predkosci :-)

    J.


  • 16. Data: 2021-02-26 11:11:42
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1afu3$hlb$2$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
    >>>> Ciagle zakladam, ze z 60-80km na pradzie, tylko sama koncowka na
    >>>> benzynie...
    >
    >>> To jaką to ma baterię?
    >>> 20 kWh?
    >
    >> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,

    >10.
    >Tyle wnosi to netto - czyli pojemność dostępna dla użytkownika
    >13 to brutto.

    Hm - w jakim sensie brutto?
    Powinni to liczyc/mierzyc na rozladowaniu ...

    >Co oznacza, że pod górkę jak przejedzie 20 to będzie super, ale
    >raczej nie da rady.

    J.



  • 17. Data: 2021-02-26 11:21:21
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 11:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:s1afu3$hlb$2$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
    >>>>> Ciagle zakladam, ze z 60-80km na pradzie, tylko sama koncowka na
    >>>>> benzynie...
    >>
    >>>> To jaką to ma baterię?
    >>>> 20 kWh?
    >>
    >>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
    >
    >> 10.
    >> Tyle wnosi to netto - czyli pojemność dostępna dla użytkownika
    >> 13 to brutto.
    >
    > Hm - w jakim sensie brutto?

    Bateria tyle ma, ale korzysta z 10.
    Reszta jest niedostępna dla użytkownika i służy jako rezerwa.
    Potem ewentualne uszkodzone, albo najmniej wydajne ogniwa z pakietu, są
    przenoszone do rezerwy, a te lepsze trafiają do wykorzystania.


  • 18. Data: 2021-02-26 11:26:16
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 10:52, J.F. pisze:

    > Ale wiesz - moze byc tak, ze z Zakopanego jest ostry zjazd, a potem 90km
    > w miare poziomo.

    Ale tak nie jest.

    > No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze wiecej

    Co Ty bredzisz?
    Odzysk oznacza doładowanie baterii.
    Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
    Po płaskim.

    >
    >> Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100 km,
    >> pod górkę to z 50.
    >
    > A tu widzisz - 16kWh/85 km

    Co znaczy "tu"?
    Z górki?
    No nawet dość prawdopodobne, ze z górki pali połowę tego co normalne, a
    pod górkę dwa razy więcej niż normalnie, czyli 4 razy więcej niż z górki.

    > No widac - na tych 100km "do przodu" potrzebowalby z 15kWh, w/g ciebie
    > nawet 30,

    Ktoś powiedział, że tam nie ma strat?

    >> Jak przejedzie parę km to już nie.
    >
    >>> Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?
    >
    >> Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
    >> Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.
    >
    > Ale jak jest ostry, to trzeba auto hamowac, a bateria pelna :-)


    j.w.

    >
    >> Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie w
    >> stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".
    >
    >> Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
    >> Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w
    >> obie strony.
    >
    > Na razie to popatrzylem co moj dieselek pokazuje ...

    Nie ma to żadnego istotnego związku z działaniem auta na prąd.


  • 19. Data: 2021-02-26 14:48:15
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1aic8$j6o$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 10:52, J.F. pisze:
    >> Ale wiesz - moze byc tak, ze z Zakopanego jest ostry zjazd, a potem
    >> 90km w miare poziomo.

    >Ale tak nie jest.

    W zakopanem byc moze, pod wroclawiem jakos tak gory sie daleko
    zaczynaja.

    >> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze
    >> wiecej
    >Co Ty bredzisz?
    >Odzysk oznacza doładowanie baterii.
    >Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
    >Po płaskim.

    Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.
    Jesli spalinowcem zjezdzam na luzie i hamowac nie musze - to co mialby
    odzyskac EV ?

    No ale dobra - czasem sa ostrzejsze pagorki, fotoradar czy jakas
    zawalidroga (elektryczna ?) i jednak hamowac musze - silnikiem,
    hamulcem ...

    >>> Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100
    >>> km, pod górkę to z 50.
    >
    >> A tu widzisz - 16kWh/85 km

    >Co znaczy "tu"?

    W tym tescie.

    >Z górki?
    >No nawet dość prawdopodobne, ze z górki pali połowę tego co normalne,
    >a pod górkę dwa razy więcej niż normalnie, czyli 4 razy więcej niż z
    >górki.

    Ale doliczylem te 3kWh z tytulu zjazdu z gorki ...

    >> No widac - na tych 100km "do przodu" potrzebowalby z 15kWh, w/g
    >> ciebie nawet 30,

    >Ktoś powiedział, że tam nie ma strat?

    Pewnie sa, ale mamy tu przyklad, ze jakies male ... albo zuzycie
    energii w hybrydzie tylko Ci sie wydaje ...

    >>> Jak przejedzie parę km to już nie.
    >>>> Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?
    >
    >>> Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
    >>> Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.
    >
    >> Ale jak jest ostry, to trzeba auto hamowac, a bateria pelna :-)

    >j.w.

    Jak przejedzie pare km, a spojrz np na Karpacz - na poczatku mozna by
    cos odzyskac, a po paru km to jakos tak bardziej plasko robi.

    >>> Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie
    >>> w stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".
    >
    >>> Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
    >>> Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w
    >>> obie strony.
    >
    >> Na razie to popatrzylem co moj dieselek pokazuje ...

    >Nie ma to żadnego istotnego związku z działaniem auta na prąd.

    Tym niemniej i jemu "z gorki" pomaga.

    J.



  • 20. Data: 2021-02-26 15:10:38
    Temat: Re: o kropelce ... hybryda
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-02-2021 o 14:48, J.F. pisze:

    >>> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze wiecej
    >> Co Ty bredzisz?
    >> Odzysk oznacza doładowanie baterii.
    >> Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
    >> Po płaskim.
    >
    > Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.

    O czym Ty gadasz?
    Po mieście odzysk masz, więc zasięg większy, niż bez odzysku czyli na
    płaskim na trasie.

    > Jesli spalinowcem zjezdzam na luzie i hamowac nie musze - to co mialby
    > odzyskac EV ?

    LOL !!!!
    Naprawdę nie rozumiesz o czym mowa?
    Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle silnik
    spalinowy.
    I nawet na płaskim rozpoczyna się hamowanie silnikiem elektrycznym i odzysk.

    >
    > No ale dobra - czasem sa ostrzejsze pagorki,

    Do odzysku nie potrzeba pagórków nawet, wystarczy brak napędzania.

    >>> A tu widzisz - 16kWh/85 km
    >
    >> Co znaczy "tu"?
    >
    > W tym tescie.
    >
    >> Z górki?
    >> No nawet dość prawdopodobne, ze z górki pali połowę tego co normalne,
    >> a pod górkę dwa razy więcej niż normalnie, czyli 4 razy więcej niż z
    >> górki.
    >
    > Ale doliczylem te 3kWh z tytulu zjazdu z gorki ...

    Jakie 3?
    Powinieneś 30.

    > Jak przejedzie pare km, a spojrz np na Karpacz - na poczatku mozna by
    > cos odzyskac, a po paru km to jakos tak bardziej plasko robi.

    I?
    Zaczyna się pod górę?
    Zresztą Zakopane to nie Karpacz, więc przestań bredzisz.
    Górki się kończą pod Krakowem.

    >>> Na razie to popatrzylem co moj dieselek pokazuje ...
    >
    >> Nie ma to żadnego istotnego związku z działaniem auta na prąd.
    >
    > Tym niemniej i jemu "z gorki" pomaga.

    Ale wpływ na spalanie jest miminalny.
    W elektrycznym silniku - ogromny.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: