-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr1.eu1.usenete
xpress.com!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!b
order1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Fri, 26 Feb 2021 10:17:24 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 69
Message-ID: <6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.145.156
X-Trace: 1614331045 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 526 83.30.145.156:59868
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691955
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1a658$cgm$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 25-02-2021
> o 19:10, J.F. pisze:
>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Wt7EjkI7bLQ
>>>>>> 0.8l/100 km ... niezly wynik.
>>>
>>>>>> Ciekawe jak wyszloby pod gorke ... 3l ?
>>
>>>>> Prędzej 13.
>>
>>>> Ciagle zakladam, ze z 60-80km na pradzie, tylko sama koncowka na
>>>> benzynie...
>
>>> 60-80 na prądzie pod górkę?
>>> To jaką to ma baterię?
>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
>No to pod górkę nie wystarczy pewnie nawet na 30 km.
>>ponad 80km z Zakopanego przejechal.
>Przejechał, bo silnik zazwyczaj odzyskiwał energię, a nie ją zużywał.
>Pewnie w stosunku 70:30.
>Pod górkę będzie stosunek 1:99.
>> To zakladam, ze z Krakowa w strone Zakopanego jakis podobny dystans
>> by przejechal ...
>Na jakiej podstawie?
>W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie nie
>uświadamiałeś.
Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa
jest pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.
Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w
przeciwna strone dalby rade.
A potem bateria by zdechla, zostalby odcinek pod gore ... ale krotki.
Nawet jesli pod gore silnik by palil 12/100, to na 30 km juz tak wiele
nie spali.
Google podpowiada, ze Krakow ma wysokosc 190-300m, Rabka 500-560m,
Zakopane 750-1100m ... przyjmijmy raczej te nizsze wartosci.
No - widac, ze ciagle "pod gorke" ...
ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli ~3kWh.
A bateria ma 13...
no chyba, ze jeszcze inaczej liczyc - 13+3=16kWh starczylo na 80km, a
w druga strone bedzie tylko 10kW na pokonanie oporow ruchu ...
na 50-60km starczy, a potem benzyna w ruch ... a do celu jeszcze
drugie tyle ...
>Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka zabija
>baterię od razu.
a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche energii
... ale bateria pelna :-)
Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.21 10:41 Cavallino
- 26.02.21 10:44 Cavallino
- 26.02.21 10:52 J.F.
- 26.02.21 11:11 J.F.
- 26.02.21 11:21 Cavallino
- 26.02.21 11:26 Cavallino
- 26.02.21 14:48 J.F.
- 26.02.21 15:10 Cavallino
- 26.02.21 15:13 J.F.
- 26.02.21 16:35 J.F.
- 26.02.21 16:47 Marcin N
- 26.02.21 17:13 Cavallino
- 26.02.21 17:16 Cavallino
- 26.02.21 17:20 RadoslawF
- 26.02.21 19:54 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=