-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!border2.nntp.
ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Fri, 26 Feb 2021 14:48:15 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 79
Message-ID: <6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.131.174
X-Trace: 1614347296 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 23915 83.30.131.174:63041
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691980
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1aic8$j6o$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 26-02-2021 o 10:52, J.F. pisze:
>> Ale wiesz - moze byc tak, ze z Zakopanego jest ostry zjazd, a potem
>> 90km w miare poziomo.
>Ale tak nie jest.
W zakopanem byc moze, pod wroclawiem jakos tak gory sie daleko
zaczynaja.
>> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze
>> wiecej
>Co Ty bredzisz?
>Odzysk oznacza doładowanie baterii.
>Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
>Po płaskim.
Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.
Jesli spalinowcem zjezdzam na luzie i hamowac nie musze - to co mialby
odzyskac EV ?
No ale dobra - czasem sa ostrzejsze pagorki, fotoradar czy jakas
zawalidroga (elektryczna ?) i jednak hamowac musze - silnikiem,
hamulcem ...
>>> Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100
>>> km, pod górkę to z 50.
>
>> A tu widzisz - 16kWh/85 km
>Co znaczy "tu"?
W tym tescie.
>Z górki?
>No nawet dość prawdopodobne, ze z górki pali połowę tego co normalne,
>a pod górkę dwa razy więcej niż normalnie, czyli 4 razy więcej niż z
>górki.
Ale doliczylem te 3kWh z tytulu zjazdu z gorki ...
>> No widac - na tych 100km "do przodu" potrzebowalby z 15kWh, w/g
>> ciebie nawet 30,
>Ktoś powiedział, że tam nie ma strat?
Pewnie sa, ale mamy tu przyklad, ze jakies male ... albo zuzycie
energii w hybrydzie tylko Ci sie wydaje ...
>>> Jak przejedzie parę km to już nie.
>>>> Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?
>
>>> Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
>>> Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.
>
>> Ale jak jest ostry, to trzeba auto hamowac, a bateria pelna :-)
>j.w.
Jak przejedzie pare km, a spojrz np na Karpacz - na poczatku mozna by
cos odzyskac, a po paru km to jakos tak bardziej plasko robi.
>>> Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie
>>> w stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".
>
>>> Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
>>> Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w
>>> obie strony.
>
>> Na razie to popatrzylem co moj dieselek pokazuje ...
>Nie ma to żadnego istotnego związku z działaniem auta na prąd.
Tym niemniej i jemu "z gorki" pomaga.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.21 15:10 Cavallino
- 26.02.21 15:13 J.F.
- 26.02.21 16:35 J.F.
- 26.02.21 16:47 Marcin N
- 26.02.21 17:13 Cavallino
- 26.02.21 17:16 Cavallino
- 26.02.21 17:20 RadoslawF
- 26.02.21 19:54 J.F.
- 26.02.21 20:25 Marcin N
- 27.02.21 06:31 Cavallino
- 27.02.21 06:37 Cavallino
- 27.02.21 07:58 Marcin N
- 27.02.21 09:48 Cavallino
- 27.02.21 09:53 RadoslawF
- 27.02.21 13:56 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=