-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.MISMATCH!feeder1.fe
ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpn
et.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Fri, 26 Feb 2021 10:41:14 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 26 Feb 2021 09:41:14 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
logging-data="18091";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.7.1
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: Avast (VPS 210225-6, 25.02.2021), Outbound message
Content-Language: pl
In-Reply-To: <6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691959
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26-02-2021 o 10:17, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:s1a658$cgm$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 25-02-2021 o 20:30, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 25-02-2021 o
>> 19:10, J.F. pisze:
>>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=Wt7EjkI7bLQ
>>>>>>> 0.8l/100 km ... niezly wynik.
>>>>
>>>>>>> Ciekawe jak wyszloby pod gorke ... 3l ?
>>>
>>>>>> Prędzej 13.
>>>
>>>>> Ciagle zakladam, ze z 60-80km na pradzie, tylko sama koncowka na
>>>>> benzynie...
>>
>>>> 60-80 na prądzie pod górkę?
>>>> To jaką to ma baterię?
>
>>> Jesli dobrze wychwycilem - 13kWh,
>> No to pod górkę nie wystarczy pewnie nawet na 30 km.
>
>>> ponad 80km z Zakopanego przejechal.
>
>> Przejechał, bo silnik zazwyczaj odzyskiwał energię, a nie ją zużywał.
>> Pewnie w stosunku 70:30.
>
>> Pod górkę będzie stosunek 1:99.
>
>>> To zakladam, ze z Krakowa w strone Zakopanego jakis podobny dystans
>>> by przejechal ...
>> Na jakiej podstawie?
>> W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie nie
>> uświadamiałeś.
>
> Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa jest
> pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.
Zobacz różnicę wysokości Krakowa i Zakopanego, to wystarczy.
Wznios nie musi być wyraźny, wystarczy że jest i od razu to widać na
zużyciu.
To nie spaliniak.
>
> Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w przeciwna
> strone dalby rade.
W życiu nie jeździłeś na prądzie, ale wiesz lepiej?
Nie, nie dałby, różnica miedzy jazdą z górki pod górkę jest ogromna.
Skoro z górki na prądzie zrobił o 1/3 lepszy wynik, w stosunku do
podawanego przez producenta (60), to pod górkę z 60 km zrobi się maks.
20-30 km na prądzie, a nie 80.
Zwłaszcza że producent podaje to 60 do jazdy po mieście, a więc z
wysokim odzyskiem.
Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100 km, pod
górkę to z 50.
> Google podpowiada, ze Krakow ma wysokosc 190-300m, Rabka 500-560m,
> Zakopane 750-1100m ... przyjmijmy raczej te nizsze wartosci.
> No - widac, ze ciagle "pod gorke" ...
Dokładnie.
>
> ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli ~3kWh.
> A bateria ma 13...
Jeszcze energię na 100 km "do przodu" dodaj....
>> Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka zabija
>> baterię od razu.
>
> a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche energii
> ... ale bateria pelna :-)
Jak przejedzie parę km to już nie.
> Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?
Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.
Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie w
stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".
Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w obie
strony.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.21 10:44 Cavallino
- 26.02.21 10:52 J.F.
- 26.02.21 11:11 J.F.
- 26.02.21 11:21 Cavallino
- 26.02.21 11:26 Cavallino
- 26.02.21 14:48 J.F.
- 26.02.21 15:10 Cavallino
- 26.02.21 15:13 J.F.
- 26.02.21 16:35 J.F.
- 26.02.21 16:47 Marcin N
- 26.02.21 17:13 Cavallino
- 26.02.21 17:16 Cavallino
- 26.02.21 17:20 RadoslawF
- 26.02.21 19:54 J.F.
- 26.02.21 20:25 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=