eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybrydaRe: o kropelce ... hybryda
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
    <6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
    Subject: Re: o kropelce ... hybryda
    Date: Fri, 26 Feb 2021 10:52:55 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 82
    Message-ID: <6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.145.156
    X-Trace: 1614333176 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 526 83.30.145.156:59938
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691961
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1afnq$hlb$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 26-02-2021 o 10:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    >>>> To zakladam, ze z Krakowa w strone Zakopanego jakis podobny
    >>>> dystans by przejechal ...
    >>> Na jakiej podstawie?
    >>> W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie
    >>> nie uświadamiałeś.
    >
    >> Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa
    >> jest pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.

    >Zobacz różnicę wysokości Krakowa i Zakopanego, to wystarczy.
    >Wznios nie musi być wyraźny, wystarczy że jest i od razu to widać na
    >zużyciu.
    >To nie spaliniak.

    Ale wiesz - moze byc tak, ze z Zakopanego jest ostry zjazd, a potem
    90km w miare poziomo.
    I jak po tym w miare poziomym odcinku zrobilby 80km, to zakladam ze w
    druga strone tez by dal rade, i zostalby mu ostry wjazd ... ale to juz
    na spaliniaku :-)

    >> Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w
    >> przeciwna strone dalby rade.

    >W życiu nie jeździłeś na prądzie, ale wiesz lepiej?
    >Nie, nie dałby, różnica miedzy jazdą z górki pod górkę jest ogromna.
    >Skoro z górki na prądzie zrobił o 1/3 lepszy wynik, w stosunku do
    >podawanego przez producenta (60), to pod górkę z 60 km zrobi się
    >maks.
    >20-30 km na prądzie, a nie 80.

    >Zwłaszcza że producent podaje to 60 do jazdy po mieście, a więc z
    >wysokim odzyskiem.

    No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze wiecej

    >Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100 km,
    >pod górkę to z 50.

    A tu widzisz - 16kWh/85 km ... 13 z baterii, 3 kWh z gorki.

    >> ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli
    >> ~3kWh.
    >> A bateria ma 13...

    >Jeszcze energię na 100 km "do przodu" dodaj....

    No widac - na tych 100km "do przodu" potrzebowalby z 15kWh, w/g ciebie
    nawet 30,
    a na gorke raptem 3.
    Niewielka roznica bym rzekl :-)

    >>> Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka
    >>> zabija baterię od razu.
    >> a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche
    >> energii ... ale bateria pelna :-)

    >Jak przejedzie parę km to już nie.

    >> Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?

    >Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
    >Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.

    Ale jak jest ostry, to trzeba auto hamowac, a bateria pelna :-)

    >Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie w
    >stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".

    >Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
    >Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w
    >obie strony.

    Na razie to popatrzylem co moj dieselek pokazuje ... oszczedne bydle,
    ale nie wiem - kwestia zjazdu z gory, czy tloku na drodze ... i
    niskiej predkosci :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: