-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Fri, 26 Feb 2021 10:52:55 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 82
Message-ID: <6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.145.156
X-Trace: 1614333176 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 526 83.30.145.156:59938
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691961
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1afnq$hlb$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 26-02-2021 o 10:17, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
>>>> To zakladam, ze z Krakowa w strone Zakopanego jakis podobny
>>>> dystans by przejechal ...
>>> Na jakiej podstawie?
>>> W elektryku widać po zużyciu górki, których istnienia nawet sobie
>>> nie uświadamiałeś.
>
>> Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie, ze od Krakowa trasa
>> jest pagorkowata, ale bez jakiegos wyraznego wzniosu.
>Zobacz różnicę wysokości Krakowa i Zakopanego, to wystarczy.
>Wznios nie musi być wyraźny, wystarczy że jest i od razu to widać na
>zużyciu.
>To nie spaliniak.
Ale wiesz - moze byc tak, ze z Zakopanego jest ostry zjazd, a potem
90km w miare poziomo.
I jak po tym w miare poziomym odcinku zrobilby 80km, to zakladam ze w
druga strone tez by dal rade, i zostalby mu ostry wjazd ... ale to juz
na spaliniaku :-)
>> Wiec jesli po tej trasie jechal do Krakowa na pradzie, to i w
>> przeciwna strone dalby rade.
>W życiu nie jeździłeś na prądzie, ale wiesz lepiej?
>Nie, nie dałby, różnica miedzy jazdą z górki pod górkę jest ogromna.
>Skoro z górki na prądzie zrobił o 1/3 lepszy wynik, w stosunku do
>podawanego przez producenta (60), to pod górkę z 60 km zrobi się
>maks.
>20-30 km na prądzie, a nie 80.
>Zwłaszcza że producent podaje to 60 do jazdy po mieście, a więc z
>wysokim odzyskiem.
No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze wiecej
>Dla hybrydy średnie zużycie prądu, policz tak gdzieś 30 kWh/100 km,
>pod górkę to z 50.
A tu widzisz - 16kWh/85 km ... 13 z baterii, 3 kWh z gorki.
>> ale z drugiej strony - podniesienie 2 ton na 550m - 11MJ czyli
>> ~3kWh.
>> A bateria ma 13...
>Jeszcze energię na 100 km "do przodu" dodaj....
No widac - na tych 100km "do przodu" potrzebowalby z 15kWh, w/g ciebie
nawet 30,
a na gorke raptem 3.
Niewielka roznica bym rzekl :-)
>>> Z górki silnik elektryczny działa znakomicie, ale każda górka
>>> zabija baterię od razu.
>> a tu jeszcze ten niuans ze z Zakopanego mozna odzyskac troche
>> energii ... ale bateria pelna :-)
>Jak przejedzie parę km to już nie.
>> Ale ... czy z Zakopanego jest ostry zjazd ?
>Nie musi być ostry, wystarczy jakikolwiek.
>Silnik przestaje W OGÓLE zużywać energię i zaczyna ją produkować.
Ale jak jest ostry, to trzeba auto hamowac, a bateria pelna :-)
>Pod górkę nie ma tego efektu, a zużycie energii rośnie dwukrotnie w
>stosunku do normalnego, czyli tego "po płaskim".
>Zobacz sobie filmy z kanału YT "na prąd po polsce".
>Gość często jeździł spod Krakowa do Zakopanego i podawał zużycie w
>obie strony.
Na razie to popatrzylem co moj dieselek pokazuje ... oszczedne bydle,
ale nie wiem - kwestia zjazdu z gory, czy tloku na drodze ... i
niskiej predkosci :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.21 11:11 J.F.
- 26.02.21 11:21 Cavallino
- 26.02.21 11:26 Cavallino
- 26.02.21 14:48 J.F.
- 26.02.21 15:10 Cavallino
- 26.02.21 15:13 J.F.
- 26.02.21 16:35 J.F.
- 26.02.21 16:47 Marcin N
- 26.02.21 17:13 Cavallino
- 26.02.21 17:16 Cavallino
- 26.02.21 17:20 RadoslawF
- 26.02.21 19:54 J.F.
- 26.02.21 20:25 Marcin N
- 27.02.21 06:31 Cavallino
- 27.02.21 06:37 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=