-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
<6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
<603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
<603f8bc7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
<603facc6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<s1q1gv$18d$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <s1q1gv$18d$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Thu, 4 Mar 2021 13:04:45 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 181
Message-ID: <6040ccde$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.116.165
X-Trace: 1614859486 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 552 83.30.116.165:61716
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692151
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1q1gv$18d$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 03-03-2021 o 16:35, J.F. pisze:
>> W miescie to w miescie - typowy miejski ruch. Gaz, hamulec, gaz,
>> hamulec ...
>Wychodziło mniej (poza zimą), aczkolwiek V=50 na trasie nigdy i
>nigdzie nie sprawdzałem.
Informacja, ze mniej niz trasa z predkoscia 70-100 tez jest ciekawa
... ale ja po miescie tez sie nie ograniczam do 50 :-)
>>> No patrz, a praktyka mówi, że mimo to zużyje mniej.
>>> Oczywiście nie tylko przed odzysk, ale również dzięki niemu.
>
>> Po prostu w trasie szybciej..
>Jakbyś chciał jechać 50 to niekoniecznie, przynajmniej tak mi się
>wydaje.
Co niekoniecznie?
Ze jednolita jazda z predkoscia 50 da dluzszy zasieg niz rozpedzanie
do 50 i zwalnianie i rozpedzanie i zwalnianie ...
>>>> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
>>>> kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.
>
>>> No i nie przenosi.
>
>> troche jednak przenosi
>????
>Na koła ze spaliniaka nie, chyba że masz na myśli ładowaniu aku "przy
>okazji".
https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#P
rius_Platform_Generations
Tam jest taka smieszna przekladnia planetarna, laczaca silnik
spalinowy i dwa silniko-generatory elektryczne.
W efekcie czesc mocy leci mechanicznie, a czesc elektrycznie - i to
ponoc niezbyt wydajne jest ...
>>> Szeregowa hybryda to rzadkość.
>>> Nie wiem czy coś jeszcze oprócz Outlandera tak ma.
>
>> Ale pisza, ze sprzegielko ma ... w trasie naped bezposredni :-)
>Ale kto?
Outlander.
Po przekroczeniu pewnej predkosci kola sa bezposrednio napedzane
silnikiem.
I ponoc wtedy baterii nie laduje, zupelnie nie wiadomo czemu.
>>>> Ja tam po miescie jezdze szybko, a w trasie ... bywa, ze powoli
>>>> :-)
>>> Wydaje Ci się, bo średniej nie umiesz liczyć.
>
>> Mniejsza o srednia - w miescie rozpedzam i za chwile hamuje.
>I ten typ napędu to lubi.
Moze tak - nie przeszkadza mu. A czy lubi ... lepiej mu przy stalej
predkosci..
>Ale de facto i tak jedziesz wolno (to właśnie pokazuje średnia).
Tylko tu nie o srednia chodzi, ale o wydatek energii na rozpedzenie
pojazdu, potem odzysk przy hamowaniu.
Odzysk niestety czesciowy.
Stala predkosc - i nie ma tych strat.
>>>> Trasa to trasa - jedziesz krajowka, masz pierwszenstwo, rzadko
>>>> hamujesz.
>>> Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę jakiś
>>> jełop lokales chce jechać sobie 60-tką.
>
>> No to widze go z daleka i moge zwolnic lagodnie, a potem powloke
>> sie za nim 60, bo okazji do wyprzedzenia brak :-(
>I będziesz za nim hamował, z 60 do 40, co chwilę.
No nie, az taki kapelusznik to z niego nie jest. Raczej 60-70, albo
70-90 ...
>>>>> Ale są elektryki, gdzie mocą rekuperacji możesz sterować na
>>>>> bieżąco - np. łopatkami przy kierownicy (Kia, Hyundai).
>>>>> Możesz ją w ogóle wyłączyć, albo używać zamiast hamulców - jest
>>>>> 5 poziomów.
>>
>>>> Troche upierdliwe mi sie wydaje
>
>>> Wydaje Ci się.
>>> Jest rewelacyjnie fajne.
>
>> Ale dodatkowy element do sterowania ... jakby niepotrzebny ...
>Możesz, nie musisz.
IMO - bede musial, bo chyba nie da sie jednym ustawieniem wszystkich
zjazdow zalatwic.
Ale moze ma jakis dobry system na pedale gazu i hamulca, i istotnie
juz recznie przestawiac nie trzeba ...
>>> No jest, inaczej nie byłoby takiej różnicy wysokości.
>> Ale to nie musi byc rowno rozlozone.
>Coś się uparł z tym "równo"?
>To nie ma znaczenia, ile razy Ci to trzeba napisać?
IMO ma - zapraszam z hybryda czy elektrykiem chocby do Karpacza :-)
>>>> Gdzies tam jeszcze byla sprawa, ze pozioma umiarkowana jazda
>>>> potrzebuje niewiele mocy, i jakis mocny czy choc sredni benzyniak
>>>> wpada w obszar pracy o niskiej sprawnosci.
>>>> Hybryda mialaby go mocniej obciazyc i ladowac baterie ... a potem
>>>> wylaczyc, jadac na bateriach.
>
>>> Dokładnie tak się dzieje.
>>> Choć nie wiem jak z obciążeniami (nie jestem teoretykiem), ale
>>> ładować ładuje też ze spaliniaka.
>>> A jak tylko się da, to go wyłącza.
>
>> To jest kwestia taka, czy jakbys pojechal po plaskiej drodze 90 czy
>> 70, to spaliniak chodzilby caly czas, czy sie cyklicznie wylaczal
>> ...
>Na tempomacie chodziłby cały czas, ale z minimalnym zużyciem.
Taa .. a to jest ten obszar niezbyt efektywnej pracy ... no chyba, ze
maja juz lepsze silniki.
>Przy sterowaniu "nożnym" pewnie by się włączał i wyłączał, bo nie
>utrzymasz pedału w identycznej pozycji dłuższy czas.
A sprobuj z ciekawosci kiedys.
Bo IMO - ja tam w miare rowno predkosc pedalem utrzymuje.
Co prawda komputer pokazuje, ze chwilowe spalanie bardzo skacze, ale
czy w hybrydzie to beda zmiany predkosci/mocy uzasadniajace wylaczenie
silnika?
Hm ... a jak juz wylaczy, a predkosc prawie taka sama ... to wlaczy za
chwile spaliniaka, czy poczeka ?
>>>>> O ile Skoda grzeje z akumulatora trakcyjnego.
>>>>> Większość hybryd tak nie robi, grzeje spaliniakiem, albo
>>>>> webasto.
>>>>> Jak jest w Skodzie - nie wiem, nie jeździłem.
>>
>>>> snieg lezal, a spaliniak nie pracowal.
>>>> Moze Webasto, a moze ... nagrzal przy ladowaniu, na godzine
>>>> starczylo ...
>
>>> Dokładnie tak podejrzewam.
>>> Jak ktoś chce zakłamać rzeczywistość, to grzeje na full przed
>>> startem, a potem na nagrzanym kasuje liczniki i wyłącza
>>> ogrzewanie.
>
>> No ale z garazu moze wyjechac :-)
>Co to zmienia?
Samochod cieply bez zadnego "oszukiwania".
A jak jeszcze codziennie z garazu wyjezdza, to mu sie przeklada na
rzeczywiste zuzycie :-)
>>> Normalne przy "testach" zużycia przy elektrykach (i hybrydach
>>> pewnie też).
>>> A potem się człowiek wkurza, że się nie może do takich wyników
>>> zbliżyć.
>
>> No ba, jak nie doczytal ze to pod warunkiem ladowania przed trasa
>> ..
>Bo tą informację się zazwyczaj ukrywa.
Chyba nie az tak bardzo, bo kto uwierzy w to, ze spalinowe auto spali
1 l/100km ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.03.21 13:21 Cavallino
- 04.03.21 14:32 J.F.
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
- 04.03.21 16:47 Cavallino
- 04.03.21 17:23 J.F.
- 04.03.21 22:35 Cavallino
- 05.03.21 15:35 J.F.
- 05.03.21 18:34 Cavallino
- 05.03.21 19:09 ii
- 05.03.21 19:25 J.F.
- 06.03.21 06:42 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Najlepszy akumulator 12V
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk