eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybrydaRe: o kropelce ... hybryda
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
    <6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603f8bc7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
    Subject: Re: o kropelce ... hybryda
    Date: Wed, 3 Mar 2021 16:35:31 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 164
    Message-ID: <603facc6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.134.190
    X-Trace: 1614785734 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 83.30.134.190:55939
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692118
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1o434$ucm$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 03-03-2021 o 14:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 02-03-2021
    > o 11:43, J.F. pisze:
    >>>> Moze troche podsumujmy:
    >>>> -elektryczny samochod po miescie przejedzie mniej niz po plaskiej
    >>>> poziomiej trasie z rowna predkoscia ... 50km/h,
    >
    >>> W sensie, że będzie jechał autostradą w mieście z V=50 km/h?
    >
    >> Moze byc "zwykla krajowka", czy nawet "zwykla wojewodzka.

    >Ale w mieście?
    >Bo tego dotyczyło moje pytanie.

    W miescie to w miescie - typowy miejski ruch. Gaz, hamulec, gaz,
    hamulec ...

    >>> No to przejedzie tyle samo. ;-)
    >> Nie, tyle samo nie, bo jednak w miescie musi hamowac, a ten odzysk
    >> straty wprowadza.

    >No patrz, a praktyka mówi, że mimo to zużyje mniej.
    >Oczywiście nie tylko przed odzysk, ale również dzięki niemu.

    Po prostu w trasie szybciej..

    >> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
    >> kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.

    >No i nie przenosi.

    troche jednak przenosi, ale nie calosc. Widac straty duze ...

    >Szeregowa hybryda to rzadkość.
    >Nie wiem czy coś jeszcze oprócz Outlandera tak ma.

    Ale pisza, ze sprzegielko ma ... w trasie naped bezposredni :-)

    >> Ja tam po miescie jezdze szybko, a w trasie ... bywa, ze powoli :-)
    >Wydaje Ci się, bo średniej nie umiesz liczyć.

    Mniejsza o srednia - w miescie rozpedzam i za chwile hamuje.

    >> Trasa to trasa - jedziesz krajowka, masz pierwszenstwo, rzadko
    >> hamujesz.
    >Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę jakiś
    >jełop lokales chce jechać sobie 60-tką.

    No to widze go z daleka i moge zwolnic lagodnie, a potem powloke sie
    za nim 60, bo okazji do wyprzedzenia brak :-(
    I zuzycie energii male :-(

    >>> O tym na ile wystarcza 10 kWh w hybrydzie.
    >>> Wystarcza ALBO na 60 km po mieście, ALBO na 40 km na płaskiej
    >>> trasie.
    >
    >> A tu mielismy 80km w trasie.
    >> Fakt, ze ogolnie z gorki

    >Dokładnie dlatego.
    >I skoro zyskałeś drugie tyle z górki, to podobnie mocno stracisz pod
    >górkę.

    Wydawalo mi sie, ze tam jest najpierw mocno z gorki, a potem w miare
    plasko pagorkowato.
    To w druga strone powinien byc podobny zasieg.

    >>> Już sam brak konieczności napędzania jest zyskiem, a drobne ilości
    >>> z odzysku, tylko go DODATKOWO zwiększają.
    >
    >> Ale nie jest zyskiem, jesli chwile wczesniej lub chwile pozniej
    >> bedziesz musial pod gore podjechac.

    >Liczy się suma plusów dodatnich i ujemnych, a nie chwilowe podjazdy.

    No wiec zysk ma z tego, ze mial zapas wysokosci poczatkowy, bo na
    samych pagorkach to by tylko stracil.

    >>>> Nie ma co hamowac, bo mi 100km/h pasuje ... no ale moze tak
    >>>> ustawiony, ze bedzie sie staral, i lagodnie zwolni do 80, 60, 50,
    >>>> 40 ... jest jakas granica ?
    >
    >>> Tak, prędkość pełzania skrzyni biegów.
    >>> Ale są elektryki, gdzie mocą rekuperacji możesz sterować na
    >>> bieżąco - np. łopatkami przy kierownicy (Kia, Hyundai).
    >>> Możesz ją w ogóle wyłączyć, albo używać zamiast hamulców - jest 5
    >>> poziomów.
    >
    >> Troche upierdliwe mi sie wydaje

    >Wydaje Ci się.
    >Jest rewelacyjnie fajne.

    Ale dodatkowy element do sterowania ... jakby niepotrzebny ...

    >>- chyba bym wolal pedalem gazu regulowac, tylko sie
    >>nauczyc/przyzwyczaic.
    >> A moze pedalem hamulca byloby naturalnie?

    >Też to tak działa.
    >Przy hamowaniu NAJPIERW zwiększa rekuperację.


    >>> Dyskutujemy o realności zasięgu rzędu 80-100 km przy jeździe pod
    >>> górkę hybrydą z 10 kWh baterią.
    >
    >> Tzn moja teza byla taka, ze jesli on przejechal 80km z Zakopanego,
    >> to powinien przejechac i 70-80km z Krakowa.

    >No właśnie.
    >A ja Ci tłumaczę, że po 20 już będzie miał pusto, po pierwszych
    >górkach.

    No jak - przeciez odzyska energie na zjazdach :-)

    Profilu trasy to chyba nie znajde ...

    >> Ale moze sie myle co do terenu, i z Zakopanego jest przez dlugi
    >> czas "przecietnie lekko z gorki",

    >No jest, inaczej nie byłoby takiej różnicy wysokości.

    Ale to nie musi byc rowno rozlozone.

    >> Gdzies tam jeszcze byla sprawa, ze pozioma umiarkowana jazda
    >> potrzebuje niewiele mocy, i jakis mocny czy choc sredni benzyniak
    >> wpada w obszar pracy o niskiej sprawnosci.
    >> Hybryda mialaby go mocniej obciazyc i ladowac baterie ... a potem
    >> wylaczyc, jadac na bateriach.

    >Dokładnie tak się dzieje.
    >Choć nie wiem jak z obciążeniami (nie jestem teoretykiem), ale
    >ładować ładuje też ze spaliniaka.
    >A jak tylko się da, to go wyłącza.

    To jest kwestia taka, czy jakbys pojechal po plaskiej drodze 90 czy
    70, to spaliniak chodzilby caly czas, czy sie cyklicznie wylaczal ...

    >>> O ile Skoda grzeje z akumulatora trakcyjnego.
    >>> Większość hybryd tak nie robi, grzeje spaliniakiem, albo webasto.
    >>> Jak jest w Skodzie - nie wiem, nie jeździłem.
    >
    >> snieg lezal, a spaliniak nie pracowal.
    >> Moze Webasto, a moze ... nagrzal przy ladowaniu, na godzine
    >> starczylo ...

    >Dokładnie tak podejrzewam.
    >Jak ktoś chce zakłamać rzeczywistość, to grzeje na full przed
    >startem, a potem na nagrzanym kasuje liczniki i wyłącza ogrzewanie.

    No ale z garazu moze wyjechac :-)
    A ubrany byl ... dosc lekko, widac zimno nie bylo :-)

    >Normalne przy "testach" zużycia przy elektrykach (i hybrydach pewnie
    >też).
    >A potem się człowiek wkurza, że się nie może do takich wyników
    >zbliżyć.

    No ba, jak nie doczytal ze to pod warunkiem ladowania przed trasa ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: