-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
<6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
<603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
<603f8bc7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Wed, 3 Mar 2021 16:35:31 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 164
Message-ID: <603facc6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.134.190
X-Trace: 1614785734 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 83.30.134.190:55939
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692118
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1o434$ucm$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 03-03-2021 o 14:14, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 02-03-2021
> o 11:43, J.F. pisze:
>>>> Moze troche podsumujmy:
>>>> -elektryczny samochod po miescie przejedzie mniej niz po plaskiej
>>>> poziomiej trasie z rowna predkoscia ... 50km/h,
>
>>> W sensie, że będzie jechał autostradą w mieście z V=50 km/h?
>
>> Moze byc "zwykla krajowka", czy nawet "zwykla wojewodzka.
>Ale w mieście?
>Bo tego dotyczyło moje pytanie.
W miescie to w miescie - typowy miejski ruch. Gaz, hamulec, gaz,
hamulec ...
>>> No to przejedzie tyle samo. ;-)
>> Nie, tyle samo nie, bo jednak w miescie musi hamowac, a ten odzysk
>> straty wprowadza.
>No patrz, a praktyka mówi, że mimo to zużyje mniej.
>Oczywiście nie tylko przed odzysk, ale również dzięki niemu.
Po prostu w trasie szybciej..
>> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
>> kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.
>No i nie przenosi.
troche jednak przenosi, ale nie calosc. Widac straty duze ...
>Szeregowa hybryda to rzadkość.
>Nie wiem czy coś jeszcze oprócz Outlandera tak ma.
Ale pisza, ze sprzegielko ma ... w trasie naped bezposredni :-)
>> Ja tam po miescie jezdze szybko, a w trasie ... bywa, ze powoli :-)
>Wydaje Ci się, bo średniej nie umiesz liczyć.
Mniejsza o srednia - w miescie rozpedzam i za chwile hamuje.
>> Trasa to trasa - jedziesz krajowka, masz pierwszenstwo, rzadko
>> hamujesz.
>Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę jakiś
>jełop lokales chce jechać sobie 60-tką.
No to widze go z daleka i moge zwolnic lagodnie, a potem powloke sie
za nim 60, bo okazji do wyprzedzenia brak :-(
I zuzycie energii male :-(
>>> O tym na ile wystarcza 10 kWh w hybrydzie.
>>> Wystarcza ALBO na 60 km po mieście, ALBO na 40 km na płaskiej
>>> trasie.
>
>> A tu mielismy 80km w trasie.
>> Fakt, ze ogolnie z gorki
>Dokładnie dlatego.
>I skoro zyskałeś drugie tyle z górki, to podobnie mocno stracisz pod
>górkę.
Wydawalo mi sie, ze tam jest najpierw mocno z gorki, a potem w miare
plasko pagorkowato.
To w druga strone powinien byc podobny zasieg.
>>> Już sam brak konieczności napędzania jest zyskiem, a drobne ilości
>>> z odzysku, tylko go DODATKOWO zwiększają.
>
>> Ale nie jest zyskiem, jesli chwile wczesniej lub chwile pozniej
>> bedziesz musial pod gore podjechac.
>Liczy się suma plusów dodatnich i ujemnych, a nie chwilowe podjazdy.
No wiec zysk ma z tego, ze mial zapas wysokosci poczatkowy, bo na
samych pagorkach to by tylko stracil.
>>>> Nie ma co hamowac, bo mi 100km/h pasuje ... no ale moze tak
>>>> ustawiony, ze bedzie sie staral, i lagodnie zwolni do 80, 60, 50,
>>>> 40 ... jest jakas granica ?
>
>>> Tak, prędkość pełzania skrzyni biegów.
>>> Ale są elektryki, gdzie mocą rekuperacji możesz sterować na
>>> bieżąco - np. łopatkami przy kierownicy (Kia, Hyundai).
>>> Możesz ją w ogóle wyłączyć, albo używać zamiast hamulców - jest 5
>>> poziomów.
>
>> Troche upierdliwe mi sie wydaje
>Wydaje Ci się.
>Jest rewelacyjnie fajne.
Ale dodatkowy element do sterowania ... jakby niepotrzebny ...
>>- chyba bym wolal pedalem gazu regulowac, tylko sie
>>nauczyc/przyzwyczaic.
>> A moze pedalem hamulca byloby naturalnie?
>Też to tak działa.
>Przy hamowaniu NAJPIERW zwiększa rekuperację.
>>> Dyskutujemy o realności zasięgu rzędu 80-100 km przy jeździe pod
>>> górkę hybrydą z 10 kWh baterią.
>
>> Tzn moja teza byla taka, ze jesli on przejechal 80km z Zakopanego,
>> to powinien przejechac i 70-80km z Krakowa.
>No właśnie.
>A ja Ci tłumaczę, że po 20 już będzie miał pusto, po pierwszych
>górkach.
No jak - przeciez odzyska energie na zjazdach :-)
Profilu trasy to chyba nie znajde ...
>> Ale moze sie myle co do terenu, i z Zakopanego jest przez dlugi
>> czas "przecietnie lekko z gorki",
>No jest, inaczej nie byłoby takiej różnicy wysokości.
Ale to nie musi byc rowno rozlozone.
>> Gdzies tam jeszcze byla sprawa, ze pozioma umiarkowana jazda
>> potrzebuje niewiele mocy, i jakis mocny czy choc sredni benzyniak
>> wpada w obszar pracy o niskiej sprawnosci.
>> Hybryda mialaby go mocniej obciazyc i ladowac baterie ... a potem
>> wylaczyc, jadac na bateriach.
>Dokładnie tak się dzieje.
>Choć nie wiem jak z obciążeniami (nie jestem teoretykiem), ale
>ładować ładuje też ze spaliniaka.
>A jak tylko się da, to go wyłącza.
To jest kwestia taka, czy jakbys pojechal po plaskiej drodze 90 czy
70, to spaliniak chodzilby caly czas, czy sie cyklicznie wylaczal ...
>>> O ile Skoda grzeje z akumulatora trakcyjnego.
>>> Większość hybryd tak nie robi, grzeje spaliniakiem, albo webasto.
>>> Jak jest w Skodzie - nie wiem, nie jeździłem.
>
>> snieg lezal, a spaliniak nie pracowal.
>> Moze Webasto, a moze ... nagrzal przy ladowaniu, na godzine
>> starczylo ...
>Dokładnie tak podejrzewam.
>Jak ktoś chce zakłamać rzeczywistość, to grzeje na full przed
>startem, a potem na nagrzanym kasuje liczniki i wyłącza ogrzewanie.
No ale z garazu moze wyjechac :-)
A ubrany byl ... dosc lekko, widac zimno nie bylo :-)
>Normalne przy "testach" zużycia przy elektrykach (i hybrydach pewnie
>też).
>A potem się człowiek wkurza, że się nie może do takich wyników
>zbliżyć.
No ba, jak nie doczytal ze to pod warunkiem ladowania przed trasa ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.21 20:33 Ghost
- 04.03.21 08:16 Cavallino
- 04.03.21 13:04 J.F.
- 04.03.21 13:21 Cavallino
- 04.03.21 14:32 J.F.
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
- 04.03.21 16:47 Cavallino
- 04.03.21 17:23 J.F.
- 04.03.21 22:35 Cavallino
- 05.03.21 15:35 J.F.
- 05.03.21 18:34 Cavallino
- 05.03.21 19:09 ii
- 05.03.21 19:25 J.F.
- 06.03.21 06:42 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=