  • 1. Data: 2009-09-13 19:42:16
    Temat: numerowanie plikow w sony alpha700
    Od: "roBert" <d...@o...pl>

    Witam, moze ktos pomoze, moze jest taka mozliwosc, a mianowicie gdy robie w
    Adobe1998 to przed nr pliku aparat dodaje dolny podkreslnik _DSC...., a jak
    robie w SRgb to aparacik nie daje tego dolnego podkreslnika.
    Czy moze ktos wie czy mozna ustawic w aparacie by nie dodawal w Adobe1998
    tego podkreslnika - chodzi mi o ustawienie w aparacie, by nie zmieniac
    pozniej nazw plikow w zewnetrznym oprogramowaniu.

    pozdrawiam
    roBert

  • 2. Data: 2009-09-13 21:31:59
    Temat: Re: numerowanie plikow w sony alpha700
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    roBert pisze:
> [...]
    > tego podkreslnika - chodzi mi o ustawienie w aparacie, by nie zmieniac
    > pozniej nazw plikow w zewnetrznym oprogramowaniu.

    Zmiana w zewnętrznym programie wcale nie jest kłopotliwa, choćby w TC,
    albo jeszcze lepiej w Cam2PC podczas zgrywania plików. A tak BTW - na
    prawdę chcesz trzymać zdjęcia nazwane DSC 00384 ??? Nie lepiej
    2009_09_13 Rzym.jpg ??? Robi się to automatycznie podczas zgrywania
    zdjęć z karty wieloma programami do zarządzania zdjęć, chyba nawet
    Picasa ma taką możliwość. Te programy to:
    IrfanView, FastStone Viewer, XnView, żeby chociaż wymienić bezpłatne
    programy. Jest też bezpłatna wersja Cam2PC, która ma więcej opcji
    konfiguracji zmiany nazwy na podstawie danych EXIF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 3. Data: 2009-09-13 23:29:15
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    roBert wrote:
> [...]
    > tego podkreslnika - chodzi mi o ustawienie w aparacie, by nie zmieniac
    > pozniej nazw plikow w zewnetrznym oprogramowaniu.

    W aparacie nie ma takiej opcji, ale łatwo takie coś zrobić skrypcikiem po
    zgraniu zdjęć. Jak chcesz podzielić zdjęcia na dwie grupy to możesz
    zapisywać na CF i MS osobno, ale będzie to kłopotliwe.

    d.

  • 4. Data: 2009-09-14 16:42:31
    Od: "roBert" <d...@o...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > W aparacie nie ma takiej opcji, ale łatwo takie coś zrobić skrypcikiem po
    > zgraniu zdjęć. Jak chcesz podzielić zdjęcia na dwie grupy to możesz
    > zapisywać na CF i MS osobno, ale będzie to kłopotliwe.

    Dzieki wszystkim za podpowiedz, takze pozostaje zmiana nazwy przy zgrywaniu.

    Ale po cholere sony dodal ten podkreslnik w Adobe1998 to ciort wie

    pozdrawiam
    roBert

  • 5. Data: 2009-09-15 12:22:54
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd roBert napisał(a):

    > Ale po cholere sony dodal ten podkreslnik w Adobe1998 to ciort wie

    Pewnie nie zapisuje w pliku profilu, stąd podkreślnik w nazwie, żeby
    można było pliki odróżnić.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.szkiełkoioko.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik