  • 31. Data: 2009-12-16 14:29:53
    Temat: Re: nowy laptop z win ale bez plyty?
    Od: Tom <t...@o...pl>

    > Super. Tylko wtedy płacisz jak za zboże za wersję BOX systemu.
    > A nawet, jeżeli kupisz OEMa (abstrahując od tego, czy wolno),

    wolno

  • 32. Data: 2009-12-16 19:32:44
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Animka, Ty tak zawsze uczysz facetów dzieci robić?
    A jeśli wszystkie kilkanaście sterowników jest jako wykonywalne pliki exe do
    zainstalowania?
    JaC

    -----

  • 33. Data: 2009-12-16 19:39:37
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Z pamięci?
    Grafika, dźwięk, hot-keys (trzy różne sterowniki po kolei), procesor Intela, modem,
    karta sieciowa, karta wifi, touchpad,
    "powiększacz ikon", czytniki kart (smartcard oraz SD/MMS), info o systemie (×3), ...
    Czyli już naliczyłem szesnaście.
    JaC

    -----

  • 34. Data: 2009-12-16 20:18:27
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 20:39:37 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    karta sieciowa, karta wifi, touchpad,
    > "powiększacz ikon", czytniki kart (smartcard oraz SD/MMS), info o systemie (×3),

    I oczywiście do wszystkiego trzeba instalować oddzielne sterowniki, bo
    windows sobie nie poradzi? (co to są sterowniki do 'info o systemie' ???)

    --
    marcin

  • 35. Data: 2009-12-16 22:10:57
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Animka, Ty tak zawsze uczysz facetów dzieci robić?
    > A jeśli wszystkie kilkanaście sterowników jest jako wykonywalne pliki exe do
    zainstalowania?

    Po pierwsze: naucz się cytować.
    Po drugie. Pisałam o plikach z rozszerzeniem ".inf" i tylko te pliki
    kopiujesz do katalogu Windows/Inf.
    Zmień ".exe" na ".rar", skopiuj sobie te pliki z rozszerzeniem "inf" i
    potem możesz znowu zmienić "exe" na ".rar".

    --
    animka

  • 36. Data: 2009-12-16 22:37:30
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych osobno i
    > w określonej kolejności) to naprawdę odechciewa mi się
    > reinstalacji systemu z płyty.

    Dlatego robi sie to raz, a potem tworzy się kopię partycji (na końcu dysku
    lub na płytce DVD). Potem jak trzeba reinstalowac Windows, to się tą kopię
    przywraca. Jedyny mankament to że sterowniki mogą sie trochę zestarzeć, ale
    to ma znaczenie raczej tylko dla karty graficznej (i tylko jeśli gramy),
    wiec jej można indywidualnie zupdatowac drivery.

  • 37. Data: 2009-12-16 23:03:21
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hg9644$jf5$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Feromon napisał(a):

    > Co znaczy "nie ma prawa"?
    > Dla Lenovo oznacza to przywrócenie stanu fabrycznego, a wtedy nie było
    > żadnych TWOICH danych, zarówno
    > na dysku C jaki innych... Sprawdzone, niestety....

    Coś się nie zrozumieliśmy. Odczytałem poprzednią wiadomość jako
    stwierdzenie, że jeżeli _wersja instalacyjna_ jest na dysku (a nie na
    płycie CD/DVD), to ta wersja instalacyjna zostanie usunięta (wszystkie
    dane).
    A rozmawialiśmy nad "wyższością" wersji instalacyjnej na dysku kontra
    wersja instalacyjna na płycie.

    Co do danych _użytkownika_, to masz rację - nie każde oprogramowanie to
    potrafi (np: HP, IBM umie zachować dane użytkownika - Lenovo nie wiem,
    bo nie miałem ich laptopa).

    Jacek

  • 38. Data: 2009-12-16 23:07:46
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hg90ae$o0r$1@achot.icm.edu.pl>, Maciej Browarczyk napisał(a):

    > Widac znasz tylko jednego producenta, ktory o dziwo tego nie robi.

    Instalowałem system z płyt dostarczonych (lub utworzonych za pomocą
    oprogramowania) firm Acer, Toshiba, HP i IBM. I jeszcze tylko jeden
    raz na F-S (dlatego tu jestem ostrożny z ocenianiem).
    Wszystkie wymienione instalują śmieci. Podaj mi, który producent nie
    dodaje swoich dodatków do wersji instalacyjnej.
    Rozważę to jak będę kupował nowego laptopa.

    Jacek

  • 39. Data: 2009-12-16 23:11:27
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Użytkownik Jacek Kalinski napisał:

> [...]
    > dodaje swoich dodatków do wersji instalacyjnej.
    > Rozważę to jak będę kupował nowego laptopa.

    Do F-S M7440 dostałem recovery CD ze zwykła instalką Windowsa. Do Actiny
    także. Jakieś Aristo też dorzuciło zwykła instalke.

    Ale to i tak zależy od modelu - HP do 6*** dodało zwykłą instalke a do
    8710 już nie.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 40. Data: 2009-12-16 23:13:02
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hgbkm6$5of$1@node1.news.atman.pl>, Animka napisał(a):

    > Po drugie. Pisałam o plikach z rozszerzeniem ".inf" i tylko te pliki
    > kopiujesz do katalogu Windows/Inf.

    I sądzisz, że plik inf jest sterownikiem?
    Chociaż czasami to może lepiej żyć w nieświadomości...
    A jeśli mam być "złośliwy", to zainstaluj mi sterowniki od nietypowej
    karty graficznej _tylko_ 1 (ewentualnie kilkoma) plikami INF i żadnymi
    innymi.

    > Zmień ".exe" na ".rar", skopiuj sobie te pliki z rozszerzeniem "inf" i
    > potem możesz znowu zmienić "exe" na ".rar".

    I co to zmieni? Bo sterownik nadal się nie zainstaluje.

    Jacek