  • 21. Data: 2009-12-15 22:27:04
    Temat: Re: nowy laptop z win ale bez plyty?
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Użytkownik Jacek Kalinski napisał:

    > Z płyt recovery również.

    Do niektórych laptopów (z F-S tak mialem) płytą recovery była zwykła
    płytka z Windowsem.

    > Nie ma prawa. Dane są na ukrytej partycji. Najczęściej.

    Toshiba przywraca mi "system do stanu z dnia zakupu". Usuwa wszystko.
    Fakt, oprócz partycji recovery. Tworzy mi jedną dużą partycje którą w
    razie problemów kasuje i nadpisuje ze swojego obrazu.

    > Tutaj pośrednio się z Tobą zgodzę. Bo jeśli padnie MBR, to systemu
    > nie uruchomisz. Ale jeśli masz na myśli tylko drobne uszkodzenia
    > systemu/partycji, to możesz sobie doinstalować recovery console
    > i uruchamiać ją z menu wybioru systemu operacyjnego.
    > Oczywiście instalację musisz wykonać przed awarią systemu.

    Wytłumacz doinstalowanie tejże konsoli szaremu userowi. Z cd sobie
    wystartuje bo tak ma domyślnie od dnia zakupu, ale czegos takiego juz
    nie zrobi.

    > PS: mam wrażenie, że odbiegamy od tematu (NTG) - to nie jest już na
    > grupę sprzętową.

    Owszem - ntg.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 22. Data: 2009-12-15 22:40:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych osobno i w
    określonej kolejności) to naprawdę odechciewa mi się
    > reinstalacji systemu z płyty.

    Te pliki w tym przypadku pewnie są już na dysku i instalka sobie
    odnajdzie co trzeba i zainstaluje.

    Albo przed reinstalacją powrzucaj sterowniki (pliki z rozrzerzeniem.inf)
    do Windows/Inf.

    --
    animka

  • 23. Data: 2009-12-15 23:26:33
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhig0g5.4h7.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > Z płyt recovery również.

    > Nie ma prawa. Dane są na ukrytej partycji. Najczęściej.

    Co znaczy "nie ma prawa"?
    Dla Lenovo oznacza to przywrócenie stanu fabrycznego, a wtedy nie było
    żadnych TWOICH danych, zarówno
    na dysku C jaki innych... Sprawdzone, niestety....

    Feromon

  • 24. Data: 2009-12-15 23:27:29
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hg8pnn$udo$...@n...task.gda.pl...
    >
    > Wyjdzie drożej, bo musisz kupić box.

    Pierwsze słyszę...

    Feromon

  • 25. Data: 2009-12-16 09:20:25
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 15 grudzień (wtorek) gdy o godz. 15:52 *tomek siewierski* napisał(a):

    > i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

    Wystarczy przeczytać instrukcje.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 26. Data: 2009-12-16 10:28:52
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > do wiekszosci nie daje sie zadnej plytu z systemem operacyjnym.... czy
    > ktos moze mi wyjasnic dlaczego?

    niektórzy daja ale to nie do kazdego modelu. Np niektóre Asusy i HP maja od
    razu plyty recovery bez potrzeby samodzielnego wypalania. Znajomy kupowal
    Asusa to dostal nawet 2 wersje 7-ki 32-bit i 64 na 2 plytach recovery.

  • 27. Data: 2009-12-16 12:44:06
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 12/15/09 23:27, dziobu wrote:
    > Do niektórych laptopów (z F-S tak mialem) płytą recovery była zwykła
    > płytka z Windowsem.

    W moim przypadku (HP serii nx) nagrana "ręcznie" płytka zawiera śmiecie
    dołączane przez producenta. Zadzwoniłem po tłoczony nośnik, dopytując,
    czy może to zwykła, instalacyjna wersja Windows - uzyskałem odpowiedź,
    że nie, przesłana płytka będzie miała identyczną zawartość jak ta
    utworzona przez użytkownika. Płytki dotarły (OS CD, sterowniki
    jakieś, plus critical security updates), i wylądowały na szafie. Gdy
    ostatnio zmuszony byłem przeinstalować system, dosyć mocno się
    zdziwiłem, gdy ukazał mi się standardowy, czysty instalator Windows...

    pozdrowienia,
    shadow

  • 28. Data: 2009-12-16 13:06:21
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 23:03:07 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych

    co masz w tym kompie, że potrzebujesz kilkunastu różnych sterowników?
    --
    marcin

  • 29. Data: 2009-12-16 13:24:44
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-12-2009 o 20:57 Gupik napisał na pl.comp.pecet:

    > to już lepiej kupić z Linuxem \ Dosem lub bez systemu, a system
    > zainstalować samodzielnie w domku, sterowniki są dostępne w necie na
    > stronach producentów.

    Wcale nie lepiej. Najlepiej wiedzieć co się kupuje. Ludziska
    przy zakupie laptopa patrzą przede wszystkim na sprzęt,
    a oprogramowaniem mało kto się przejmuje. A to błąd, bo żerują
    na tym producenci laptopów i zamieszczają nędzne oprogramowanie.

    Taka Toshiba "superfirma", jej recovery wykasowuje wszystkie
    założone partycje i zakłada jedną swoją. To jest nie do pomyślenia.
    Gdzieś czytałem, że HP robiło podobnie.
    Laptop FS - niby jest płytka, a z niej instaluje się potworny
    śmietnik bez prawa wyboru, czy chcę zainstalować program, czy nie!
    Jedne firmy na płytach zamieszczają obraz systemu, inne Windowsa.

    Ale np. Samsung daje płytę z systemem i jest partycja recovery.
    Możliwości ogromne. Możesz przywrócić system z płyty, podczas
    uruchamiania systemu, z poziomu systemu. Możesz wykonywać kopie
    pojedynczych plików, katalogów, całego systemu, zapisywać na płytach.
    Nic nie kasuje, zostawia nawet stary system. Przy instalacji jest
    dwa triale, których oczywiście można nie zainstalować.
    Po prostu wzór dla innych.

    System z ukrytej partycji jest po prostu wygodniej i szybciej
    instalować, a płyta przydaje się, gdy dzieje się coś z dyskiem.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 30. Data: 2009-12-16 13:25:00
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 16 Dec 2009 13:44:06 +0100, Tomasz Potega
    <s...@m...univ.gda.pl> wrote:

> [...]
    >ostatnio zmuszony byłem przeinstalować system, dosyć mocno się
    >zdziwiłem, gdy ukazał mi się standardowy, czysty instalator Windows...

    Ja używam HP Compaq 6820s i płytki były dołączone. Przy reinstalacji
    instalator HP wpierw sprawdza czy są 3 płyty (instlacyjna, MUI i HP
    Restore Plus!) a w kolejnym kroku pozwala wybrać czy ma to być
    instalacja czysta czy ze wszystkim softem od HP i odtworzeniem danych
    z backupu.

    Zdrówko