  • 11. Data: 2009-12-15 19:57:39
    Temat: Re: nowy laptop z win ale bez plyty?
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    to już lepiej kupić z Linuxem \ Dosem lub bez systemu, a system
    zainstalować samodzielnie w domku, sterowniki są dostępne w necie na
    stronach producentów.

  • 12. Data: 2009-12-15 20:29:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości grup
    > to już lepiej kupić z Linuxem \ Dosem lub bez systemu, a system zainstalować
    > samodzielnie w domku, sterowniki są dostępne w necie na stronach producentów.

    Wyjdzie drożej, bo musisz kupić box.

  • 13. Data: 2009-12-15 21:35:13
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hg8i4h$em7$1@atlantis.news.neostrada.pl>, budda napisał(a):

    > bo wciskają mnóstwo shareware, adware, triali i innego śmiecia, które
    > Cię uszczęśliwia przy każdej instalacji systemu. A stawiając system z
    > płytki instalacyjnej Windows nie byłoby tego.

    Widać nigdy nie instalowałeś laptopa z takich płyt recovery.
    Nie znam ani jednego producenta, który nie dorzuciłby do takich płyt
    własnych śmieci.

    Jacek

  • 14. Data: 2009-12-15 21:39:17
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hg8iet$gt1$1@news.onet.pl>, dziobu napisał(a):

    > - przywracasz system razem z kupą zbędnych śmieci

    Z płyt recovery również.

    > - fajnie jeśli przywracanie systemu nie usuwa wszystkich danych na dysku

    Nie ma prawa. Dane są na ukrytej partycji. Najczęściej.

    > - tracisz możliwośc naprawienia systemu którą ma każdy posiadacz płytki

    Tutaj pośrednio się z Tobą zgodzę. Bo jeśli padnie MBR, to systemu
    nie uruchomisz. Ale jeśli masz na myśli tylko drobne uszkodzenia
    systemu/partycji, to możesz sobie doinstalować recovery console
    i uruchamiać ją z menu wybioru systemu operacyjnego.
    Oczywiście instalację musisz wykonać przed awarią systemu.

    PS: mam wrażenie, że odbiegamy od tematu (NTG) - to nie jest już na
    grupę sprzętową.

    Jacek

  • 15. Data: 2009-12-15 21:50:06
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Jacek Kalinski pisze:

    > Widać nigdy nie instalowałeś laptopa z takich płyt recovery.
    > Nie znam ani jednego producenta, który nie dorzuciłby do takich płyt
    > własnych śmieci.

    Widac znasz tylko jednego producenta, ktory o dziwo tego nie robi.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 16. Data: 2009-12-15 21:56:07
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2009-12-15 22:35, Jacek Kalinski pisze:

    > Widać nigdy nie instalowałeś laptopa z takich płyt recovery.
    > Nie znam ani jednego producenta, który nie dorzuciłby do takich płyt
    > własnych śmieci.

    mam na myśli płytkę instalacyjną Windows od Microsoftu. Poza tym, jak
    ktoś już zauważył, to NTG.

    --
    pozdrawiam,
    Grzegorz Olszewski

  • 17. Data: 2009-12-15 22:01:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    budda pisze:
    > bo wciskają mnóstwo shareware, adware, triali i innego śmiecia, które
    > Cię uszczęśliwia przy każdej instalacji systemu. A stawiając system z
    > płytki instalacyjnej Windows nie byłoby tego.

    Na płytkach dołączanych do notebooków *też* są obrazy z pre-
    instalowanymi aplikacjami. Więc akurat w tym zakresie nie
    należy doszukiwać się różnic.

    Czystą płytę instalacyjną dostaniesz w zasadzie tylko kupując
    wersję BOX systemu zupełnie niezależnie od komputera.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-12-15 22:02:25
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Gupik pisze:
    > to już lepiej kupić z Linuxem \ Dosem lub bez systemu, a system
    > zainstalować samodzielnie w domku, sterowniki są dostępne w necie na
    > stronach producentów.

    Super. Tylko wtedy płacisz jak za zboże za wersję BOX systemu.
    A nawet, jeżeli kupisz OEMa (abstrahując od tego, czy wolno),
    to wyjdzie to pewnie drożej, niż kupno komputera z preinstalo-
    wanym systemem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 19. Data: 2009-12-15 22:03:07
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych osobno i w
    określonej kolejności) to naprawdę odechciewa mi się
    reinstalacji systemu z płyty.
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-12-15 22:22:51
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > Czystą płytę instalacyjną dostaniesz w zasadzie tylko kupując
    > wersję BOX systemu zupełnie niezależnie od komputera.

    Albo OEMa.

    dziobu
    xyzyk.pl