    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy egzamin
    Date: Thu, 29 Dec 2011 16:13:31 +0100
    <jdethp$sr$1@node2.news.atman.pl> <jdfa7j$n0h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdfbre$g4e$1@node2.news.atman.pl> <jdfe5l$5ig$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhbln$hvn$1@node2.news.atman.pl> <jdhe1c$i7u$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhg4v$mjn$1@node2.news.atman.pl> <jdhja2$55h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhlcu$s71$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2011-12-29 12:35, J.F pisze:

    >Może dlatego, że te egzaminy nie są nadmiernie rygorystyczne jak
    >sugerujesz tylko za mało?

    Nie, sugeruje zeby nie mieszac teorii z praktyka.
    Ludzie zdaja bo:
    -tych trudnych pytan jest stosunkowo malo, w wylosowanym zestawie
    bedzie ich w granicach dopuszczalnych pomylek,
    -zdaja bo wczesniej te testy trenuja. Bez tego treningu nie
    zapamietasz wszyskich przepisow na pamiec :-)
    -zdaja bo jest rozsadny czas na odpowiedzi, w sam raz taki zeby sie
    spokojnie w trudna tresc wczytac, zrozumiec i odpowiedziec prawidlowo.

    I te dwie rzeczy maja sie teraz zmienic.

    A praktyka ... jedzie taki doswiadczony kierowca, 30 lat bez wypadku,
    a przepisy ... kompletnie zapomnial. Przynajmniej na tym poziomie
    szczegolowosci ktory jest w trudniejszych pytaniach wymagany.
    pamieta o pierwszenstwie z prawej strony - ale rzadko stosuje,
    czesciej jedzie na pamiec llub na szersza droge, lub na zachowanie
    tego z prawej :-)

    >Przekopiowałem PORD do edytora tekstowego i wyszło 40 stron tekstu.
    >To nie jest dużo. Do tego znaki.

    A kB ile ? 100 ?

    >Owszem trzeba się z tym zapoznać. Niektóre rzeczy zapamiętać, jak np.
    >ograniczenia prędkości na poszczególnych typach dróg itp. Tego nie da
    >się uniknąć. Znaki też trzeba zapamiętać. Ale na tym właśnie polega
    >nauka.

    Tym niemniej twierdze ze chocbys uczyl sie ustawy dlugo, to i tak na
    wszystie pytania nie odpowiesz.
    No moze po paru latach nauki i dobrego treningu ze zlosliwymi
    pytaniami, wykujesz na pamiec, w tym i interpretacje rozne.

    > Pamietasz w jakiej odleglosci nalezy ustawic trojkat ostrzegawczy ?
    > Albo
    > w jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego wolno parkowac ? To
    > oddaj PJ
    > :-P
    >W przypadku przejazdu, to masz takie słupki, za którymi nie można
    >parkować, ale nie pamiętam dokładnie:).

    Otoz to, niedokladnie, wiec moze i wiesz ze nie, ale nie wiesz za
    ktorym juz nie :-)
    ani czy mozna parkowac _za_ przejazdem, przed ale po lewej stronie,
    albo czy zakaz dotyczy jezdni czy calej drogi ?

    >A jeżeli chodzi o pytania dot. trójkąta, czy drogi hamowania, zwykle
    >dwie odpowiedzi są totalnie absurdalne i jedna poprawna.

    No coz, patrz te swiatla przeciwmglowe.

    >Nie jest napisane, że *musi* zachować szczególną ostrożność.

    Temat na inne forum, ale zdaje sie ze jak ustawa pisze "powinien", to
    to znaczy "musi".

    >Zresztą przypuszczam, że przy każdym znaku ostrzegającym przed jakimś
    >niebezpieczeństwem, zaznaczenie odpowiedzi związanej z zachowaniem
    >ostrożności będzie poprawne.

    Dobrze kombinujesz - tak rzeczywiscie jest, _wszystkie_ znaki
    ostrzegawcze zobowiazuja do zachowania szczegolnej ostroznosci.
    A ty tak podstawowej rzeczy nie wiesz, jak tak mozna :-P

    Po prawdze to wyczytalem to dopiero wczoraj, kto by zwrocil uwage na
    jedno drobne slowko :-)

    A tak jeszcze glebiej siegajac to nie jestem pewny czy minister mogl
    to napisac, albowiem ustawa twierdzi
    "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność"
    ustawa, a nie rozporzadzenie :-)

    >Jeśli nawet to słuszna idea.

    Mniej wiecej. Tylko troche utrudnia zdanie egzaminu, jak ktos jest
    obryty z ustawy a nie z testow :-)

    > P.S. Ha - sie myle, a Ty masz jeden blad.
    > C125 732 Podczas jazdy we mgle kierujący samochodem ciężarowym
    > powinien:
    > A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi
    > B. unikać wyprzedzania
    > C. używać świateł przeciwmgłowych tylnych, jeżeli mgła ogranicza
    > widoczność na odległość 100 metrów

    >A dlaczego błąd? Nie mam PJ na ciężarowe.

    Mylisz sie - tzn znow nie pamietasz dokladnie :-)

    >Ale w tym przypadku wydaje mi się, że A,B. Ale nie jestem pewien jak
    >to jest w ich przypadku. Bo w osobowych tylne przeciwmgłowe można
    >używać jak widoczność jest mniejsza niż 50m.

    No i co bys zaznaczyl ? Pomyslmy .. wlaczyc przeciwmglowe we mgle nie
    zaszkodzi ...

    Tymczasem ten fragment kodeksu dotyczy wszystkich, i pisze tam
    "pojazdem", a nie "osobowym" :-)

    Za to ciekawe z tym B ... odpowiedz jak najbardziej sensowna, ale na
    jakiej podstawie prawnej ? Ustawa nic takiego nie mowi :-)

    A kierowca auta ciezarowego to akurat powinien zaparkowac na pierwszym
    parkingu. Odstawic obowiazkowa przerwe a nie marnowac czas tachografu
    snujac sie z predkoscia dostosowana :-)

    J.