eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowy egzaminRe: nowy egzamin
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy egzamin
    Date: Thu, 29 Dec 2011 16:13:31 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 151
    Message-ID: <jdi02u$gnh$1@inews.gazeta.pl>
    References: <63xpeokurqx9$.1104i4vsi202p$.dlg@40tude.net>
    <4ef75fb3$0$1197$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ef785ef$1@news.home.net.pl>
    <4ef78fe6$0$1442$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <e...@4...net>
    <jdethp$sr$1@node2.news.atman.pl> <jdfa7j$n0h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdfbre$g4e$1@node2.news.atman.pl> <jdfe5l$5ig$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhbln$hvn$1@node2.news.atman.pl> <jdhe1c$i7u$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhg4v$mjn$1@node2.news.atman.pl> <jdhja2$55h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhlcu$s71$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: azk98.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1325171614 17137 83.27.148.98 (29 Dec 2011 15:13:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Dec 2011 15:13:34 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    In-Reply-To: <jdhlcu$s71$1@node2.news.atman.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
    X-User: jjll
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423355
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2011-12-29 12:35, J.F pisze:
    >>> Tak więc jeśli jest się przygotowanym teoretycznie to trzeba mieć
    >>> sporego pecha. Albo się po prostu do tego nie nadawać.
    >
    >> W kraju jest 50 tys wypadkow rocznie, kolizji pewnie z pol
    >> miliona -
    >> ludzie z wiekszym doswiadczeniem nie radza sobie na drodze, i to
    >> wcale
    >> nie dlatego ze przepisow nie znaja :-)

    >Może dlatego, że te egzaminy nie są nadmiernie rygorystyczne jak
    >sugerujesz tylko za mało?

    Nie, sugeruje zeby nie mieszac teorii z praktyka.
    Ludzie zdaja bo:
    -tych trudnych pytan jest stosunkowo malo, w wylosowanym zestawie
    bedzie ich w granicach dopuszczalnych pomylek,
    -zdaja bo wczesniej te testy trenuja. Bez tego treningu nie
    zapamietasz wszyskich przepisow na pamiec :-)
    -zdaja bo jest rozsadny czas na odpowiedzi, w sam raz taki zeby sie
    spokojnie w trudna tresc wczytac, zrozumiec i odpowiedziec prawidlowo.

    I te dwie rzeczy maja sie teraz zmienic.

    A praktyka ... jedzie taki doswiadczony kierowca, 30 lat bez wypadku,
    a przepisy ... kompletnie zapomnial. Przynajmniej na tym poziomie
    szczegolowosci ktory jest w trudniejszych pytaniach wymagany.
    pamieta o pierwszenstwie z prawej strony - ale rzadko stosuje,
    czesciej jedzie na pamiec llub na szersza droge, lub na zachowanie
    tego z prawej :-)


    >>> Musisz znać znaki drogowe, oraz PORD i tyle. Tego wcale nie ma
    >>> dużo.
    >> drobne 200 stron tekstu :-)

    >Przekopiowałem PORD do edytora tekstowego i wyszło 40 stron tekstu.
    >To nie jest dużo. Do tego znaki.

    A kB ile ? 100 ?

    >>> przepisy w większości są logiczne. Pytania o nie również.
    >> I to jest wlasnie element "wykucia". Nie na pamiec, ale jednak
    >> trzeba
    >> sie z nimi zapoznac, zeby zobaczyc na co sa ukierunkowane, i poznac
    >> ich
    >> swoista logike.
    >> Ze np nie spytaja o wlaczenie przy 100m, jesli w przepisie zapisano
    >> 50.

    >Owszem trzeba się z tym zapoznać. Niektóre rzeczy zapamiętać, jak np.
    >ograniczenia prędkości na poszczególnych typach dróg itp. Tego nie da
    >się uniknąć. Znaki też trzeba zapamiętać. Ale na tym właśnie polega
    >nauka.

    Tym niemniej twierdze ze chocbys uczyl sie ustawy dlugo, to i tak na
    wszystie pytania nie odpowiesz.
    No moze po paru latach nauki i dobrego treningu ze zlosliwymi
    pytaniami, wykujesz na pamiec, w tym i interpretacje rozne.

    > Pamietasz w jakiej odleglosci nalezy ustawic trojkat ostrzegawczy ?
    > Albo
    > w jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego wolno parkowac ? To
    > oddaj PJ
    > :-P
    >W przypadku przejazdu, to masz takie słupki, za którymi nie można
    >parkować, ale nie pamiętam dokładnie:).

    Otoz to, niedokladnie, wiec moze i wiesz ze nie, ale nie wiesz za
    ktorym juz nie :-)
    ani czy mozna parkowac _za_ przejazdem, przed ale po lewej stronie,
    albo czy zakaz dotyczy jezdni czy calej drogi ?

    >A jeżeli chodzi o pytania dot. trójkąta, czy drogi hamowania, zwykle
    >dwie odpowiedzi są totalnie absurdalne i jedna poprawna.

    No coz, patrz te swiatla przeciwmglowe.

    >>> http://jfox.republika.pl/moto/pyt/z1.jpg
    >>> kierowca w tej sytuacji:
    >>> A. powinien zachować szczególną ostrożność

    >> Ale ... ostroznosc tylko wskazana, czy wymagana rozporzadzeniem
    >> przy tym
    >> znaku ? Moze to pytanie podchwytliwe i wcale nie jest wymagana ?
    >> Pamietasz ?

    >Nie jest napisane, że *musi* zachować szczególną ostrożność.

    Temat na inne forum, ale zdaje sie ze jak ustawa pisze "powinien", to
    to znaczy "musi".

    >Zresztą przypuszczam, że przy każdym znaku ostrzegającym przed jakimś
    >niebezpieczeństwem, zaznaczenie odpowiedzi związanej z zachowaniem
    >ostrożności będzie poprawne.

    Dobrze kombinujesz - tak rzeczywiscie jest, _wszystkie_ znaki
    ostrzegawcze zobowiazuja do zachowania szczegolnej ostroznosci.
    A ty tak podstawowej rzeczy nie wiesz, jak tak mozna :-P

    Po prawdze to wyczytalem to dopiero wczoraj, kto by zwrocil uwage na
    jedno drobne slowko :-)

    A tak jeszcze glebiej siegajac to nie jestem pewny czy minister mogl
    to napisac, albowiem ustawa twierdzi
    "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność"
    ustawa, a nie rozporzadzenie :-)

    >> I tak oto autorzy testow przekazuja dodatkowe tresci wychowawcze
    >> podprogowo - nie pytaja sie o rzeczy na ktore odpowiedz moze byc
    >> niewygodna :-)

    >Jeśli nawet to słuszna idea.

    Mniej wiecej. Tylko troche utrudnia zdanie egzaminu, jak ktos jest
    obryty z ustawy a nie z testow :-)

    > P.S. Ha - sie myle, a Ty masz jeden blad.
    > C125 732 Podczas jazdy we mgle kierujący samochodem ciężarowym
    > powinien:
    > A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi
    > B. unikać wyprzedzania
    > C. używać świateł przeciwmgłowych tylnych, jeżeli mgła ogranicza
    > widoczność na odległość 100 metrów

    >A dlaczego błąd? Nie mam PJ na ciężarowe.

    Mylisz sie - tzn znow nie pamietasz dokladnie :-)

    >Ale w tym przypadku wydaje mi się, że A,B. Ale nie jestem pewien jak
    >to jest w ich przypadku. Bo w osobowych tylne przeciwmgłowe można
    >używać jak widoczność jest mniejsza niż 50m.

    No i co bys zaznaczyl ? Pomyslmy .. wlaczyc przeciwmglowe we mgle nie
    zaszkodzi ...

    Tymczasem ten fragment kodeksu dotyczy wszystkich, i pisze tam
    "pojazdem", a nie "osobowym" :-)

    Za to ciekawe z tym B ... odpowiedz jak najbardziej sensowna, ale na
    jakiej podstawie prawnej ? Ustawa nic takiego nie mowi :-)

    A kierowca auta ciezarowego to akurat powinien zaparkowac na pierwszym
    parkingu. Odstawic obowiazkowa przerwe a nie marnowac czas tachografu
    snujac sie z predkoscia dostosowana :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: