-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: nowy egzamin
Date: Thu, 29 Dec 2011 16:13:31 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 151
Message-ID: <jdi02u$gnh$1@inews.gazeta.pl>
References: <63xpeokurqx9$.1104i4vsi202p$.dlg@40tude.net>
<4ef75fb3$0$1197$65785112@news.neostrada.pl>
<4ef785ef$1@news.home.net.pl>
<4ef78fe6$0$1442$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<e...@4...net>
<jdethp$sr$1@node2.news.atman.pl> <jdfa7j$n0h$1@inews.gazeta.pl>
<jdfbre$g4e$1@node2.news.atman.pl> <jdfe5l$5ig$1@inews.gazeta.pl>
<jdhbln$hvn$1@node2.news.atman.pl> <jdhe1c$i7u$1@inews.gazeta.pl>
<jdhg4v$mjn$1@node2.news.atman.pl> <jdhja2$55h$1@inews.gazeta.pl>
<jdhlcu$s71$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: azk98.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1325171614 17137 83.27.148.98 (29 Dec 2011 15:13:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Dec 2011 15:13:34 +0000 (UTC)
Importance: Normal
In-Reply-To: <jdhlcu$s71$1@node2.news.atman.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
X-User: jjll
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423355
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
W dniu 2011-12-29 12:35, J.F pisze:
>>> Tak więc jeśli jest się przygotowanym teoretycznie to trzeba mieć
>>> sporego pecha. Albo się po prostu do tego nie nadawać.
>
>> W kraju jest 50 tys wypadkow rocznie, kolizji pewnie z pol
>> miliona -
>> ludzie z wiekszym doswiadczeniem nie radza sobie na drodze, i to
>> wcale
>> nie dlatego ze przepisow nie znaja :-)
>Może dlatego, że te egzaminy nie są nadmiernie rygorystyczne jak
>sugerujesz tylko za mało?
Nie, sugeruje zeby nie mieszac teorii z praktyka.
Ludzie zdaja bo:
-tych trudnych pytan jest stosunkowo malo, w wylosowanym zestawie
bedzie ich w granicach dopuszczalnych pomylek,
-zdaja bo wczesniej te testy trenuja. Bez tego treningu nie
zapamietasz wszyskich przepisow na pamiec :-)
-zdaja bo jest rozsadny czas na odpowiedzi, w sam raz taki zeby sie
spokojnie w trudna tresc wczytac, zrozumiec i odpowiedziec prawidlowo.
I te dwie rzeczy maja sie teraz zmienic.
A praktyka ... jedzie taki doswiadczony kierowca, 30 lat bez wypadku,
a przepisy ... kompletnie zapomnial. Przynajmniej na tym poziomie
szczegolowosci ktory jest w trudniejszych pytaniach wymagany.
pamieta o pierwszenstwie z prawej strony - ale rzadko stosuje,
czesciej jedzie na pamiec llub na szersza droge, lub na zachowanie
tego z prawej :-)
>>> Musisz znać znaki drogowe, oraz PORD i tyle. Tego wcale nie ma
>>> dużo.
>> drobne 200 stron tekstu :-)
>Przekopiowałem PORD do edytora tekstowego i wyszło 40 stron tekstu.
>To nie jest dużo. Do tego znaki.
A kB ile ? 100 ?
>>> przepisy w większości są logiczne. Pytania o nie również.
>> I to jest wlasnie element "wykucia". Nie na pamiec, ale jednak
>> trzeba
>> sie z nimi zapoznac, zeby zobaczyc na co sa ukierunkowane, i poznac
>> ich
>> swoista logike.
>> Ze np nie spytaja o wlaczenie przy 100m, jesli w przepisie zapisano
>> 50.
>Owszem trzeba się z tym zapoznać. Niektóre rzeczy zapamiętać, jak np.
>ograniczenia prędkości na poszczególnych typach dróg itp. Tego nie da
>się uniknąć. Znaki też trzeba zapamiętać. Ale na tym właśnie polega
>nauka.
Tym niemniej twierdze ze chocbys uczyl sie ustawy dlugo, to i tak na
wszystie pytania nie odpowiesz.
No moze po paru latach nauki i dobrego treningu ze zlosliwymi
pytaniami, wykujesz na pamiec, w tym i interpretacje rozne.
> Pamietasz w jakiej odleglosci nalezy ustawic trojkat ostrzegawczy ?
> Albo
> w jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego wolno parkowac ? To
> oddaj PJ
> :-P
>W przypadku przejazdu, to masz takie słupki, za którymi nie można
>parkować, ale nie pamiętam dokładnie:).
Otoz to, niedokladnie, wiec moze i wiesz ze nie, ale nie wiesz za
ktorym juz nie :-)
ani czy mozna parkowac _za_ przejazdem, przed ale po lewej stronie,
albo czy zakaz dotyczy jezdni czy calej drogi ?
>A jeżeli chodzi o pytania dot. trójkąta, czy drogi hamowania, zwykle
>dwie odpowiedzi są totalnie absurdalne i jedna poprawna.
No coz, patrz te swiatla przeciwmglowe.
>>> http://jfox.republika.pl/moto/pyt/z1.jpg
>>> kierowca w tej sytuacji:
>>> A. powinien zachować szczególną ostrożność
>> Ale ... ostroznosc tylko wskazana, czy wymagana rozporzadzeniem
>> przy tym
>> znaku ? Moze to pytanie podchwytliwe i wcale nie jest wymagana ?
>> Pamietasz ?
>Nie jest napisane, że *musi* zachować szczególną ostrożność.
Temat na inne forum, ale zdaje sie ze jak ustawa pisze "powinien", to
to znaczy "musi".
>Zresztą przypuszczam, że przy każdym znaku ostrzegającym przed jakimś
>niebezpieczeństwem, zaznaczenie odpowiedzi związanej z zachowaniem
>ostrożności będzie poprawne.
Dobrze kombinujesz - tak rzeczywiscie jest, _wszystkie_ znaki
ostrzegawcze zobowiazuja do zachowania szczegolnej ostroznosci.
A ty tak podstawowej rzeczy nie wiesz, jak tak mozna :-P
Po prawdze to wyczytalem to dopiero wczoraj, kto by zwrocil uwage na
jedno drobne slowko :-)
A tak jeszcze glebiej siegajac to nie jestem pewny czy minister mogl
to napisac, albowiem ustawa twierdzi
"Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
ostrożność"
ustawa, a nie rozporzadzenie :-)
>> I tak oto autorzy testow przekazuja dodatkowe tresci wychowawcze
>> podprogowo - nie pytaja sie o rzeczy na ktore odpowiedz moze byc
>> niewygodna :-)
>Jeśli nawet to słuszna idea.
Mniej wiecej. Tylko troche utrudnia zdanie egzaminu, jak ktos jest
obryty z ustawy a nie z testow :-)
> P.S. Ha - sie myle, a Ty masz jeden blad.
> C125 732 Podczas jazdy we mgle kierujący samochodem ciężarowym
> powinien:
> A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi
> B. unikać wyprzedzania
> C. używać świateł przeciwmgłowych tylnych, jeżeli mgła ogranicza
> widoczność na odległość 100 metrów
>A dlaczego błąd? Nie mam PJ na ciężarowe.
Mylisz sie - tzn znow nie pamietasz dokladnie :-)
>Ale w tym przypadku wydaje mi się, że A,B. Ale nie jestem pewien jak
>to jest w ich przypadku. Bo w osobowych tylne przeciwmgłowe można
>używać jak widoczność jest mniejsza niż 50m.
No i co bys zaznaczyl ? Pomyslmy .. wlaczyc przeciwmglowe we mgle nie
zaszkodzi ...
Tymczasem ten fragment kodeksu dotyczy wszystkich, i pisze tam
"pojazdem", a nie "osobowym" :-)
Za to ciekawe z tym B ... odpowiedz jak najbardziej sensowna, ale na
jakiej podstawie prawnej ? Ustawa nic takiego nie mowi :-)
A kierowca auta ciezarowego to akurat powinien zaparkowac na pierwszym
parkingu. Odstawic obowiazkowa przerwe a nie marnowac czas tachografu
snujac sie z predkoscia dostosowana :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.11 16:23 J.F
- 29.12.11 16:24 John Kołalsky
- 29.12.11 16:31 J.F
- 29.12.11 16:45 Arek
- 29.12.11 16:53 John Kołalsky
- 29.12.11 17:12 Arek
- 29.12.11 17:22 John Kołalsky
- 29.12.11 18:50 J.F
- 29.12.11 18:53 J.F
- 29.12.11 19:52 Adam Płaszczyca
- 29.12.11 19:54 Tomasz Pyra
- 29.12.11 19:55 Adam Płaszczyca
- 29.12.11 19:57 Adam Płaszczyca
- 29.12.11 20:35 Krzysiek Kielczewski
- 29.12.11 20:48 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=