eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowy egzaminRe: nowy egzamin
  • Data: 2011-12-29 18:50:17
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Arek" napisał w
    W dniu 2011-12-29 16:13, J.F pisze:
    >> Nie, sugeruje zeby nie mieszac teorii z praktyka.
    >> Ludzie zdaja bo:
    >> -tych trudnych pytan jest stosunkowo malo, w wylosowanym zestawie
    >> bedzie
    >> ich w granicach dopuszczalnych pomylek,
    >> -zdaja bo wczesniej te testy trenuja. Bez tego treningu nie
    >> zapamietasz
    >> wszyskich przepisow na pamiec :-)
    >> -zdaja bo jest rozsadny czas na odpowiedzi, w sam raz taki zeby sie
    >> spokojnie w trudna tresc wczytac, zrozumiec i odpowiedziec
    >> prawidlowo.

    >Jak byś tego nie uzasadniał, zdają bo są proste i jest dużo czasu.
    >Teraz mają być trudniejsze i będzie mniej czasu. Więc krok w dobrym
    >kierunku.

    Nie, teraz ma byc mniej czasu i maja nie byc dostepne do
    wczesniejszego treningu.
    Prawdopodobnie beda latwiejsze, chocby dlatego ze tylko jedna
    odpowiedz wlasciwa.


    W zasadzie popieram, choc to zalezy od trudnosci tych pytan.
    Bez problemu uloze takie ze sie ich nie da zdac :-)

    Z tym ze efekt tego ze bedzie piekna dluga ustawa, a nikt jej nie
    bedzie znal. To po cholere ta ustawa ? :-)

    >> A praktyka ... jedzie taki doswiadczony kierowca, 30 lat bez
    >> wypadku, a
    >> przepisy ... kompletnie zapomnial. Przynajmniej na tym poziomie
    >> szczegolowosci ktory jest w trudniejszych pytaniach wymagany.
    >> pamieta o pierwszenstwie z prawej strony - ale rzadko stosuje,
    >> czesciej
    >> jedzie na pamiec llub na szersza droge, lub na zachowanie tego z
    >> prawej :-)

    >Tego nie da się uniknąć. Jednak nie jest to argument za tym aby nowi
    >kierowcy bez doświadczenia wiedzieli jeszcze mniej. Wręcz przeciwnie
    >powinni nadrabiać wiedzą braki praktyczne.

    Nie da sie tej wiedzy na drodze zastosowac, jesli bedzie wygladala tak
    jak wyglada.
    W zasadzie to ten nasz kodeks dobry jest ... ale jak zaczalem zadawac
    pytania ze znajomosci to sam pisales ze za trudne i poprosisz o takie
    z testu :-)


    >> Tym niemniej twierdze ze chocbys uczyl sie ustawy dlugo, to i tak
    >> na
    >> wszystie pytania nie odpowiesz.
    >> No moze po paru latach nauki i dobrego treningu ze zlosliwymi
    >> pytaniami,
    >> wykujesz na pamiec, w tym i interpretacje rozne.

    >W ogóle nie nadążam za Tobą, ale widocznie tępy jestem. Nie
    >dostrzegam tych wszystkich wyimaginowanych niuansów prawnych które
    >próbujesz tu udowadniać. Po prostu poświęciłem dwa wieczory na naukę
    >i zrobiłem test bez żadnego błędu na długo przed końcem
    >przeznaczonego czasu, tak samo jak większość zdających. Dlatego, że
    >ten test jest bardzo prosty.

    ale uczyles sie ustawy i rozporzadzenia o znakach czy testow ? :-)

    Byc moze dlatego ze poswieciles tylko dwa dni, to nie dostrzegasz tych
    niuansow w ktore nas ustawodawca wpuscil.

    Ale nie tylko niuansow, takze zwyklej wiedzy. Ot chocby takie proste
    pytanie - czy majac PJ kategorii B moge pozyczyc lawete i przywiezc
    sobie samochod z Niemiec na niej.
    I znow analiza prawna na 10 minut co najmniej - pod warunkiem
    szybkiego komputera :-)

    >>> W przypadku przejazdu, to masz takie słupki, za którymi nie można
    >>> parkować, ale nie pamiętam dokładnie:).
    >
    >> Otoz to, niedokladnie, wiec moze i wiesz ze nie, ale nie wiesz za
    >> ktorym
    >> juz nie :-)
    >> ani czy mozna parkowac _za_ przejazdem, przed ale po lewej stronie,
    >> albo
    >> czy zakaz dotyczy jezdni czy calej drogi ?

    >Ale co to wnosi?

    Po pierwsze - jezdzisz, a nie wiesz. Wiec pewnie stwarzasz zagrozenie
    parkujac czasem w poblizu przejazdu :-)

    A po drugie - takie pytania na egzaminach byly, i tez trzeba bylo
    wiedziec.

    >>> A jeżeli chodzi o pytania dot. trójkąta, czy drogi hamowania,
    >>> zwykle
    >>> dwie odpowiedzi są totalnie absurdalne i jedna poprawna.
    >> No coz, patrz te swiatla przeciwmglowe.

    >No i?

    No i tym razem odpowiedz wygladajaca dosc sensownie okazala sie
    podchwytliwie bledna.

    Podobnie mozna pytac o cala mase innych rzeczy, ktore wygladaja
    rozsadnie, ale nie sa prawnie wymagane.

    >>>>> http://jfox.republika.pl/moto/pyt/z1.jpg
    >>>>> kierowca w tej sytuacji:
    >>>>> A. powinien zachować szczególną ostrożność
    >>>> Ale ... ostroznosc tylko wskazana, czy wymagana rozporzadzeniem
    >>>> przy tym
    >>>> znaku ? Moze to pytanie podchwytliwe i wcale nie jest wymagana ?
    >>>> Pamietasz ?
    >>> Nie jest napisane, że *musi* zachować szczególną ostrożność.
    >> Temat na inne forum, ale zdaje sie ze jak ustawa pisze "powinien",
    >> to to
    >> znaczy "musi".

    >Ale co próbujesz udowodnić? Sprzeczasz się ze mną, że kierowca widząc
    >znak ostrzegawczy powinien zachować szczególną ostrożność?
    >Twierdzisz, że nie powinien czy co dokładnie?

    Ja tylko w kwestii czy "powinien" to "powinien, ale nie musi" czy
    "powinien, bo musi" :-)

    >> Mniej wiecej. Tylko troche utrudnia zdanie egzaminu, jak ktos jest
    >> obryty z ustawy a nie z testow :-)

    >Zamiast "obrywać" ustawy, albo wykuwać pytania na pamięć, lepiej
    >nauczyć się znaków, kodeksu drogowego oraz przejrzeć przykładowe
    >pytania aby wiedzieć czego można się spodziewać.

    O widzisz - i tu sie zgadzamy.
    A teraz ma nie byc przykladowych pytan.
    Ciekawe swoja droga jak dlugo :-)

    >>> P.S. Ha - sie myle, a Ty masz jeden blad.
    >>> C125 732 Podczas jazdy we mgle kierujący samochodem ciężarowym
    >>> powinien:
    >>> A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi
    >>> B. unikać wyprzedzania
    >>> C. używać świateł przeciwmgłowych tylnych, jeżeli mgła ogranicza
    >>> widoczność na odległość 100 metrów
    >>
    >>> A dlaczego błąd? Nie mam PJ na ciężarowe.
    >> Mylisz sie - tzn znow nie pamietasz dokladnie :-)

    >W czym się myle, w tym, że nie wiem o jaki Ci chodzi błąd czy że nie
    >mam PJ na ciężarowe?

    Masz PJ takze na ciezarowe. Do masy dopuszczalnej ... pewnie wiesz :-)

    >>> Ale w tym przypadku wydaje mi się, że A,B. Ale nie jestem pewien
    >>> jak
    >>> to jest w ich przypadku. Bo w osobowych tylne przeciwmgłowe można
    >>> używać jak widoczność jest mniejsza niż 50m.
    >
    >> No i co bys zaznaczyl ? Pomyslmy .. wlaczyc przeciwmglowe we mgle
    >> nie
    >> zaszkodzi ...

    >Przecież napisałem A i B. Zamiast wymyślać co mam na myśli
    >przeczytaj. Dokładnie tak samo traktuj przepisy. Za dużo wymyślasz.

    >Tak nawiasem, nie wiem dlaczego piszesz, że nie zaszkodzi włączyć
    >tylnych przeciwmgłowych? Przecież to oślepia kierowców za Tobą i nie
    >wolno tego włączać jeśli widoczność nie jest odpowiednio niska.

    Ja tylko nasladuje twoj tok myslenia. skoro testy sa latwe, i np
    powinien zachowac szczegolna ostroznosc, to pewnie w pierwszym
    czytaniu dojdziesz do wniosku ze powinien i wlaczyc swiatla pm we mgle
    :-)

    I bledna odpowiedz :-)


    >> A kierowca auta ciezarowego to akurat powinien zaparkowac na
    >> pierwszym
    >> parkingu. Odstawic obowiazkowa przerwe a nie marnowac czas
    >> tachografu
    >> snujac sie z predkoscia dostosowana :-)

    >Znowu coś wymyślasz, są jakieś przepisy zabraniające poruszania się
    >samochodów ciężarowych we mgle.

    Nie ma, ale pojedzie 40km/h. Poczekalby pare godzin i pojechalby
    70km/h i w przepisowym czasie pracy zajechal dalej niz turlajac sie we
    mgle.

    No dobra, nie wszyscy maja przed soba 1000km, moze pracuje do 15-tej i
    nikt mu za nadgodziny nie zaplaci, a brakuje mu 20 km :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: