  • 51. Data: 2010-08-20 12:36:31
    Temat: Re: nowoczesna płyta główna
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:20100820140300.411fa49b@babcia-workstation...

    > Wiele nowych serwerów ma nawet KVM-a wbudowanego w płyty główne. Mam to
    > w jakichś TYAN-ach ale nie korzystam bo miałem w tej lokacji wcześniej
    > zewnętrzny.

    > Ale np. jak trza coś przestawić w BIOS-ie serwera albo np. pomieszać w
    > kontrolerze RAID to się przydaje. Znam taką serwerownię gdzie stoi 16
    > maszyn po 4 procki i po giga RAM (do obliczeń) ale KVM-a nie ma bo nie
    > ujęli we wniosku o grant. I przekierowanie konsoli znakowej na COM-a
    > się przydaje. Wszystko po prostu zależy od warunków.

    Zbaczamy co prawda z tematu plyt glownych do domowego PCta, ale tu sie
    oczywiscie zgadzamy. Sprzet serwerowy ma tak szerokie zastosowania, ze to ma
    sens.

    > LPT to ja już dość w serwerach rackowych nie widziałem. Głownie dlatego
    > że najpowszechniejszym jego zastosowaniem było podłączenie drukarki
    > (albo Covox-a ;-) ) a dość rzadko podłączało się drukarkę pod serwer -
    > raczej stosowało się oddzielne urządzenia. No - czasami były jakieś
    > urządzenia pamięci masowej (pamiętam ZIP Omega czy jakieś małe
    > streamery) ale szybko to znikło bo sam port specjalnie szybki nie jest.
    > Wiec nie dziwne że to czego się nie używa nie jest montowane. Podobnie
    > parę lat temu zrezygnowano z napędów dyskietek - chyba nawet szybciej
> [...]

    FDD faktycznie nie widzialem juz od dawna, wystarczy system deployment CD do
    99% popularnych systemow. Administrator niepopularnego moze podpiac flopa
    pod USB. LPT jeszcze niedawno uzywalem do podpiecia klucza sprzetowego
    sieciowej licencji softu Olympusa (uzywany do kontrolowania mikroskopow),
    nowa wersja na szczescie ma juz klucz USB.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 52. Data: 2010-08-20 12:39:01
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-20 13:48, WiesłaW pisze:

    > Taka może być?
    > http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/D
    P55KG/DP55KG-overview.htm

    > Za nowoczesność jednak trzeba płacić :)

    Daję dwa kasztany.

  • 53. Data: 2010-08-20 15:23:18
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "pikny zenon" <z...@g...pl> wrote in message

    > Których?

    > Których?

    nie wiem, nie bede przeciez tracil czasu szukajac czegos czego rownie dobrze
    wcale moze nie byc, jakos kawalek plastiku na ps2 mi snu z powiek nie spedza,
    a huba usb sobie moge podlaczyc w kazdej chwili i bede mial portow tyle ile
    zapragne

    wole wybierac plyty z tych ktore maja to co potrzebuje niz na sile okrajac z
    rzeczy ktore moga sie czasem przydac (coma uzywam z girderem do pilota,
    klawiatura na ps2 dziala mi zawsze, dyskow na ide juz nie mam, ale gdybym
    musial kiedys podlaczyc to wole miec na plycie niz kombinowac z przejsciowkami)

  • 54. Data: 2010-08-20 15:25:38
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    > Gadka, wspomnienia, dobre rady... ani jednego modelu nikt nie podał:)

    jak ci zbyt duzy wybor nie sluzy i na sile chcesz sobie zycie utrudnic
    to moze cos od apple wybierzesz? MSPANC

  • 55. Data: 2010-08-20 19:48:29
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "pikny zenon" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu
    > myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i
    > tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?
    >
    > Jest jakiś odważny producent?

    Wygląda na to, że spełnia

    http://dlc.sun.com/pdf/820-6771/820-6771.pdf

    --
    Irokez

  • 56. Data: 2010-08-20 22:51:35
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-20 17:23, m4rkiz pisze:

> [...]
    > klawiatura na ps2 dziala mi zawsze, dyskow na ide juz nie mam, ale gdybym
    > musial kiedys podlaczyc to wole miec na plycie niz kombinowac z

    "Te żółte kurduple chcą nas skarptkami bezuciskowymi pozawyzabijać"
    A Ty w ogóle nie doceniasz powagi sytuacji.

  • 57. Data: 2010-08-20 22:53:53
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-20 21:48, Irokez pisze:

    > Wygląda na to, że spełnia
    > http://dlc.sun.com/pdf/820-6771/820-6771.pdf

    OS?

  • 58. Data: 2010-08-20 22:54:52
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-20 17:25, m4rkiz pisze:

    > jak ci zbyt duzy wybor nie sluzy i na sile chcesz sobie zycie utrudnic
    > to moze cos od apple wybierzesz? MSPANC

    Może być. A jakiś konkret? Jeden chociaż.

  • 59. Data: 2010-08-21 07:31:26
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > OS?

    Nic nie pisałeś o OS. Ta grupa też nie o OS.
    Ale Solarisa bez problemu stawiasz.
    Zresztą strona 17 - Windowsa też masz

    --
    Irokez

  • 60. Data: 2010-08-21 10:32:09
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 20 Aug 2010 10:43:55 +0100, kamil napisał(a):
    /..../

    > Badania wykazuja, ze 87% gospodyn domowych z gdanska doskwiera brak
    > mozliwosci podlaczenia konsoli switcha Linksysa i chetnie zrezygnowalyby
    > z dodatkowych portow USB do zgrywania zdjec z aparatu na N-K, gdyby
    > zamiast tego dostaly COMa.

    Jak chcą mieć dodatkowe USB to niech uzywają klawiatury/myszy PS2. 2
    Porty więcej zostaja. .