  • 41. Data: 2010-08-20 09:43:55
    Temat: Re: nowoczesna płyta główna
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:20100820095756.52f63718@babcia-workstation...

    > Kurcze a ja RS-a używałem wczoraj. Kupiłem switch Linksysa
    > i potrzebowałem dostać się do konsoli. I musiałem kompa rozkręcić bo
    > się okazało że ma RS-a na płycie ale gniazda już nie i musiałem śledzia
    > dodać. Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi.

    Badania wykazuja, ze 87% gospodyn domowych z gdanska doskwiera brak
    mozliwosci podlaczenia konsoli switcha Linksysa i chetnie zrezygnowalyby z
    dodatkowych portow USB do zgrywania zdjec z aparatu na N-K, gdyby zamiast
    tego dostaly COMa.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 42. Data: 2010-08-20 10:23:31
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-20, o godz. 10:36:37
    "kamil" <k...@s...com> napisał(a):

    > "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

    > Mam w tej chwili ~20 x3850, 3650 i 3550. Faktycznie maja COMy,
    > zwrocilem uwage dopiero teraz, bo ani razu jeszcze nie potrzebowalem
    > ich uzyc.

    Właśnie. :-) To że nie używasz to nie znaczy że ich nie ma. Np. na
    COM przekierowujesz konsolę, podpinasz się laptokiem i monitorujesz
    start kompa. Przydatne gdy nie masz monitora czy KVM-a podpiętego do
    serwera.

    Zdrówko

  • 43. Data: 2010-08-20 10:25:22
    Od: pikny zenon <z...@g...pl>

    W dniu 2010-08-19 22:28, JoteR pisze:
    > "pikny zenon" napisał:

    > Owszem, mój pierwszy komputer PC nie posiadał na płycie złącza pod
    > myszkę/klawiaturę, LPT, COM, IDE ani FDD. Niestety posiadał gniazdo
    > klawiatury DIN, zatem do Twojej klasyfikacji chyba się nie łapie.
    > Nazwy płyty nie pamiętam, ale była z gniazdem (!) pod procesor i80286.

    Bluźnisz;)
    Nowoczesna!

    Gadka, wspomnienia, dobre rady... ani jednego modelu nikt nie podał:)

  • 44. Data: 2010-08-20 10:53:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > portow USB do zgrywania zdjec z aparatu na N-K, gdyby zamiast tego dostaly

    Jak możesz przeboleć jeden ps/2 to kup ASUS Rampage III Extreme.

  • 45. Data: 2010-08-20 11:48:03
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-08-2010 o 14:44 pikny zenon napisał na pl.comp.pecet:

    > Czy Ktoś spotkał się z płytą, która nie posiada w ogóle złącz typu
    > myszka/klawiatura, tych starych parrallel/serial, kontrolerów IDE, FDD i
    > tych wszystkich innych elementów, które są już w nowszych wersjach?
    >
    > Jest jakiś odważny producent?

    Taka może być?
    http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/D
    P55KG/DP55KG-overview.htm
    Za nowoczesność jednak trzeba płacić :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 46. Data: 2010-08-20 11:48:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > COM przekierowujesz konsolę, podpinasz się laptokiem i monitorujesz
    > start kompa. Przydatne gdy nie masz monitora czy KVM-a podpiętego do

    Akurat mam KVM po LANie, wiec u mnie zbedne. Ewentualnie jakies serwisowe
    akcje, ale tym niech juz sie ludzie z IBMa martwia, do podstawowej
    diagnostyki wystarczy numer bledu na przednim panelu. Zerknalem tez na
    starsze sprzety (uchowalo sie kilka Delli 1400/1600sc) i wszystkie maja
    COMa, ale rownoleglych portow np. juz nie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 47. Data: 2010-08-20 11:52:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak możesz przeboleć jeden ps/2 to kup ASUS Rampage III Extreme.

    Rozmawiamy czysto teoretycznie, akurat czy port jest pod biurkiem czy nie ma
    specjalnie mnie nie razi (w P5QL-E mam PS/2 i FDD jeszcze). Ciekawe po
    prostu, dlaczego producenci zachowuja wsteczna kompatybilnosc w
    mainstreamowych plytach, kilku geekow i inzynierow mogloby spokojnie kupic
    wersje z COMem. Przy okazji mozna ja drozej sprzedac, wiekszosc nowych
    laptopow tez tych portow nie ma, a modele 'biznesowe' z COMem kosztuja
    zazwyczaj wiecej.

    Pozdrwaiam
    Kamil

  • 48. Data: 2010-08-20 11:57:37
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Ja tam trzymam w szafie jeszcze FDD 5,25" ;) a nawet 100mb ZIP-a

    U mnie leży streamer Colorado T3000. Ja go nigdy nie używałem, ale w
    komplecie miał przejściówkę z gniazda 5,25 na 3,5 cala, która mi służy
    obecnie do FDD.
    Za to w slocie na stację dyskietek mam panel z _czterema_ portami USB.
    Bardzo trudno było znaleźć, w sprzedaży są wszędzie czytniki na fafnaście
    rodzajów kart z jednym tylko USB...

    --
    Azarien

  • 49. Data: 2010-08-20 12:03:00
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-20, o godz. 12:48:35
    "kamil" <k...@s...com> napisał(a):
    > Akurat mam KVM po LANie, wiec u mnie zbedne. Ewentualnie jakies

    Wiele nowych serwerów ma nawet KVM-a wbudowanego w płyty główne. Mam to
    w jakichś TYAN-ach ale nie korzystam bo miałem w tej lokacji wcześniej
    zewnętrzny.

    > serwisowe akcje, ale tym niech juz sie ludzie z IBMa martwia, do
    > podstawowej diagnostyki wystarczy numer bledu na przednim panelu.

    Ale np. jak trza coś przestawić w BIOS-ie serwera albo np. pomieszać w
    kontrolerze RAID to się przydaje. Znam taką serwerownię gdzie stoi 16
    maszyn po 4 procki i po giga RAM (do obliczeń) ale KVM-a nie ma bo nie
    ujęli we wniosku o grant. I przekierowanie konsoli znakowej na COM-a
    się przydaje. Wszystko po prostu zależy od warunków.

    > Zerknalem tez na starsze sprzety (uchowalo sie kilka Delli
    > 1400/1600sc) i wszystkie maja COMa, ale rownoleglych portow np. juz
    > nie.

    LPT to ja już dość w serwerach rackowych nie widziałem. Głownie dlatego
    że najpowszechniejszym jego zastosowaniem było podłączenie drukarki
    (albo Covox-a ;-) ) a dość rzadko podłączało się drukarkę pod serwer -
    raczej stosowało się oddzielne urządzenia. No - czasami były jakieś
    urządzenia pamięci masowej (pamiętam ZIP Omega czy jakieś małe
    streamery) ale szybko to znikło bo sam port specjalnie szybki nie jest.
    Wiec nie dziwne że to czego się nie używa nie jest montowane. Podobnie
    parę lat temu zrezygnowano z napędów dyskietek - chyba nawet szybciej
    niż w desktopach.

    Zdrówko

  • 50. Data: 2010-08-20 12:06:47
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-20, o godz. 12:53:16
    "qwerty" <q...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak możesz przeboleć jeden ps/2 to kup ASUS Rampage III Extreme.

    A jak w druga stronę to jakąś płytę mini ITX z jakimś Atomem. One zwykle
    nie mają FDD, IDE, COM czy LPT a często także PS/2. Za to część ma
    złacza eSATA czy HDMI.

    Zdrówko