  • 61. Data: 2010-08-21 14:46:49
    Temat: Re: nowoczesna płyta główna
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 19.08.2010 21:58, pikny zenon wrote:

    > Ok, a jakiś przykład do kupienia osobno?

    Np. Intel DX58SO.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 62. Data: 2010-08-23 11:59:42
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Smok Eustachy" <s...@w...pl> wrote in message
    > Dnia Fri, 20 Aug 2010 10:43:55 +0100, kamil napisał(a):
    > /..../

    > Jak chcą mieć dodatkowe USB to niech uzywają klawiatury/myszy PS2. 2
    > Porty więcej zostaja. .

    87% supermarketow w Gdansku sprzedaje nowe klawiatury PS/2, rowniez
    bezprzewodowe i multimedialne. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 63. Data: 2010-08-23 12:04:47
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

> [...]
    > całkiem jeszcze sprawnego UPSa sprzed paru lat. Gniazda IDE
    > z kolei doceniają wszyscy ci, którzy niedawno rozszerzyli
    > swój stary komputer o nowy, szybki dysk, a teraz zmieniają
    > płytę główną i nie chcą kupować kolejnego dysku. Stacje
    > dysków też są w niektórych zastosowaniach wciąż jeszcze
    > przydatne. Owszem, wszystko to można zastąpić odpowiednimi
    > przejściówkami USB, ale po pierwsze nie zawsze działają one
    > dobrze, a po drugie zintegrowanie gniazd COM czy FDD na pły-
    > cie głównej kosztuje kilkakrotnie mniej, niż osobna przej-

    Przypomne - rozmawiamy tu o komputerze maisntreamowym. 87% gospodyn domowych
    z Gdanska idzie do sklepu, kupuje komputer "zeby sie dalo zdjecia z aparatu
    wyslac do cioci i zeby syn mogl sobie pograc". W komplecie dostaje peryferia
    USB i naprawde nie podlacza UPSow sprzed paru lat ani dyskow od Gozdzikowej
    spod trojki. ;)

    Pozdrwiiam
    Kamil

  • 64. Data: 2010-08-23 13:24:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-23, o godz. 13:04:47
    "kamil" <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > komplecie dostaje peryferia USB i naprawde nie podlacza UPSow sprzed
    > paru lat ani dyskow od Gozdzikowej spod trojki. ;)

    Ale klawiaturę PS/2 jak najbardziej. Na grubo ponad setkę "firmowych"
    gotowych komputerów które przeszły przze moje biuro w ciągu tego roku
    (HP+Compaq, F&S, Dell, Adax-y i jakieś inne) większość posiadała
    klawiatury na PS/2. Celował w tym zwłaszcza Dell i HP - chyba wszytkie
    biurowe maszyny z tych firm miały myszki na USB i klawiaturę na PS/2.
    Poza nettopami klawiatura na PS/2 jest normą a nie wyjątkiem gdy jest
    to _prosta_ klawiatura w gotowym zestawie. Zresztą dośc dużo płyt ma
    tylko jedno gniazda PS/2 - tylko dla klawiatur,

    Zdrówko

  • 65. Data: 2010-08-23 15:47:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message

> [...]
    > to _prosta_ klawiatura w gotowym zestawie. Zresztą dośc dużo płyt ma
    > tylko jedno gniazda PS/2 - tylko dla klawiatur,

    Ktore Delle jesli wolno zapytac? Stoi roznych ze 400 w tej chwili na
    biurkach uzyszkodnikow i jakos tak od czasu Optiplexow 270/280 ponad 5 lat
    temu wszystkie mialy klawiatury i myszy USB.

    Chyba, ze Ty tez niezbyt na temat i na pytanie o plyte pod i7 wyskakujesz z
    "mam w domu 486 i uzywam PS/2" Mowimy o _NOWYM_ sprzecie, jasniej tego juz
    nie potrafie napisac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 66. Data: 2010-08-23 15:52:43
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

> [...]
    > z "mam w domu 486 i uzywam PS/2" Mowimy o _NOWYM_ sprzecie, jasniej tego

    Tak mi sie nasunelo - te firmowe sprzety uzywane byly? Pelno 6-7 letnich
    oddajemy do roznych organizacji charytatywnych albo po prostu do recyclingu
    i glowe dam, ze wiekszosc laduje potem odpicowana jako sprzet poleasingowy w
    w sklepach. Posrednik dorzuci do tego jakies klawiatury PS/2, ktore zawalaja
    mu magazyn po wczesniejszej partii i gotowe.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 67. Data: 2010-08-24 11:33:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-23, o godz. 16:47:56
    "kamil" <k...@s...com> napisał(a):

    > Ktore Delle jesli wolno zapytac? Stoi roznych ze 400 w tej chwili na
    > biurkach uzyszkodnikow i jakos tak od czasu Optiplexow 270/280 ponad
    > 5 lat temu wszystkie mialy klawiatury i myszy USB.

    A modeli nie pomnę bo dokumentacja leży w tej chwili jakięs 600 km od
    miejsca gdzie przebywam. Któreś biurowe desktopy ale serii nie pomnę
    bo takei rzeczy wywalam z pamięci. Zakup około 15-16 sztuk w okolicach
    marca tego roku. Jak Cię inetersują szczegóły to po 4 września.

    Zresztą Dell mnie zaskakuje często w kwestii kompletowaniasprzętu. Np.
    pakując często do tańszych serwerów napędy CD zamiast DVD - cłąkiem
    jakby im został magazyn tego i coś z tym trzebaby zrobić.

    > Chyba, ze Ty tez niezbyt na temat i na pytanie o plyte pod i7
    > wyskakujesz z "mam w domu 486 i uzywam PS/2" Mowimy o _NOWYM_
    > sprzecie, jasniej tego juz nie potrafie napisac.

    Taki cytat z mojego poprzedniego postu: <<Na grubo ponad setkę
    "firmowych" gotowych komputerów które przeszły przze moje biuro w ciągu
    tego roku">> Poza tym jakoś nikt nie pisał o płycie akurat po i7. Bo
    równei dobrze może to być płyta pod inney procesor Intela (I3, i5,
    Atomm czy coś innego) jak np. płyta pod jakiś procesor AMD.

    Zdrówko

  • 68. Data: 2010-08-24 11:35:11
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-23, o godz. 16:52:43
    "kamil" <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > sprzet poleasingowy w w sklepach. Posrednik dorzuci do tego jakies
    > klawiatury PS/2, ktore zawalaja mu magazyn po wczesniejszej partii i

    Zmartwię Cię - nowe. Ostatnie używki z jakimi miałem do czynienia to
    było koło 2005 roku - GX 150 bodajże. Dostałem w prezencie 170 sztuk
    trzyletnich.

    Zdrówko

  • 69. Data: 2010-08-24 12:35:40
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]

    > bo takei rzeczy wywalam z pamięci. Zakup około 15-16 sztuk w okolicach
    > marca tego roku. Jak Cię inetersują szczegóły to po 4 września.

    Kupilismy jakies 30 na poczatku roku, pare dni temu drugie tyle (Opitplexy
    780) - wszystko na USB. Chyba, ze to jakies ultra-budget edition na rynek
    ukrainski. ;)

    Przejrzyj strony Della i HP - za kazdy jeden komputer ktory tam bedzie
    dostepny z klawiatura PS/2 stawiam ci piwo. Powaznie mowie.

    > Zresztą Dell mnie zaskakuje często w kwestii kompletowaniasprzętu. Np.
    > pakując często do tańszych serwerów napędy CD zamiast DVD - cłąkiem
    > jakby im został magazyn tego i coś z tym trzebaby zrobić.

    Ostatnie Delle jakie kupilem to byly z serii PE 1850 kilka lat temu i tam
    byly CD, nie wiem jak nowe.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 70. Data: 2010-08-24 13:52:05
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-24, o godz. 13:35:40
    "kamil" <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przejrzyj strony Della i HP - za kazdy jeden komputer ktory tam
    > bedzie dostepny z klawiatura PS/2 stawiam ci piwo. Powaznie mowie.

    Jakieś maszyny biurowe. Wszystkie miały PS/2 - też lekko się zdziwiłem
    że jeszcze tak mają. Potem jedyne Delle które do mnie trafiły to
    notebooki. Poza tym oferta przez ostatnie pół roku uległa ciut
    zmianie więc to co dostarczono w marcu w porównaniu z tym co oferują
    obecnie nie za bardzo jest tożsame.

    > Ostatnie Delle jakie kupilem to byly z serii PE 1850 kilka lat temu i
    > tam byly CD, nie wiem jak nowe.

    Dell 2970 jakieś 2 miesiące temu (nie ja jej zamawiałem) i faktycznie
    już nie było samego CD. Postęp - tzn. dali combo DVD/CD-RW.

    Zdrówko