  • Data: 2017-09-04 13:09:41
    Temat: Re: normalnie żyjemy w obozie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnoqqc9b.bei.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Przestępstwa w ogólności polegaja na tym, że kogoś naraża się na jakiś
    > uszczerbek. Chyba nie ma od tego wyjątku.

    Zdaje mi się, że jak gwizdnę komuś 399.99 PLN, to nie ma uszczerbku -
    wykroczenie. Ale jak to jest 400.00, to uszczerbek się pojawia... Nie
    pamiętam, ile dokładnie to teraz wynosi, ale chodzi mi, jakby to powiedzieć,
    o zasadę.

    > ??? Ten powód wcale nie wygląda mi na absurdalny! Grządki i ich ochronę
    > przed wygnieceniem uznaję za rzecz ważną.

    To ja się jej odpryskam na grządki, ciekawe, jaki zakaz tym razem wprowadzą?

    > Trochę tak to w prawie anglosaskim wygląda. Obywatel doznał szkody,
    > więc składa pozew do sądu, ma do tego prawo. Odbyło sie to w sposób
    > na tyle nietypowy, ze nie ma precedensu. Więc sąd dokładnie rozpatruje
    > przypadek -- i w ten sposób tworzy się nowy precedens.

    I to rozumiem. Ale czasem mam wrażenie, że ktoś napełnił maszynę Lotto
    piłeczkami i sobie losuje zamiast numerków, to treść aktu, jaki spłodzi.

    > Drobiazgowość sędziego może mieć też głębsze podłoże. Sprawa może być
    > mocno zakręcona i niejednoznaczna, a wyrok wydać trzeba. Wtedy dobrze
    > jest ograniczyć zasięg obowiązywania precedensu do przypadków, kiedy
    > oskarżony miał na sobie czerwone gacie, pada deszcz i jest pierwszy
    > poniedziałek tygodnia.

    Może i tak?, ale ja bym złośliwie, dołączył pieprzyk pod prawym okiem i
    krzywe pr... no, wiecie co. W tym sensie spodziewam się absurdu.

    > Zgadzamy się DOKŁADNIE co do jednego z warunków koniecznych, ale to
    > nie wszystko. Ma być paragraf *oraz* opis czynu. Strażnik ma napisać,
    > że jego zdaniem pierdzenie wyczerpuje znamiona czynu z paragrafu
    > o nieobyczajności. Albo z paragrafu o zanieczyszczaniu powietrza --

    No, to drugie to by była osobliwość. A jego auto to już nie... a on sam, jak
    żonkę r... no, czego tam w karetce nie można robić? To też pi..."łamie"
    powietrze...

    > jeśli to przyjął za podstawę. Dopiero to może być przedmiotem sporu
    > przy odmowie przyjęcia mandatu i rozstzyganiu przez sąd.

    A moim zdaniem pan strażnik jest https://www.youtube.com/watch?v=GugsCdLHm-Q
    :P
    Ale rozumiem, do czego dążysz. Tylko co, jeśli pan strażnik zrobi to z
    zemsty, albo nie lubi takich w wieku średnim?
    Bo może podstawa jest, ale taka jakaś wątła mi się wydaje...

    > Jarek
    >
    > --
    > -- Jesteś pan gówniarz. Plujesz pan na podłogę, jakbyś pan siedział w
    > tramwaju, w pociągu albo w innym lokalu publicznym. Zawsze się dziwiłem,
    > na co są te karteczki z napisem, że na podłogę pluć nie wolno, a teraz
    > widzę, że to dla pana. Pewno muszą pana już wszędzie dobrze znać.

    No, mniej-więcej.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.