    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nocne Polakow podroze
    Date: Thu, 13 Jun 2013 12:51:58 +0200
    <kp2id2$300$1@node1.news.atman.pl> <kp2l6n$m88$1@news.vectranet.pl>
    <kp2lrt$6dv$2@node1.news.atman.pl> <kp2of6$n73$1@news.vectranet.pl>
    <kp2qbk$b40$1@node1.news.atman.pl> <kp2qs1$o0a$1@news.vectranet.pl>
    <kp2rir$ee3$2@node2.news.atman.pl> <kp3mbm$gj$1@news.vectranet.pl>
    <kp3rhu$apm$2@node2.news.atman.pl> <kp41nc$40l$1@news.vectranet.pl>
    <kp4577$kas$1@node2.news.atman.pl> <kp4b8o$6r3$1@news.vectranet.pl>
    <kp4dcv$sbq$1@node2.news.atman.pl> <kp4fp8$862$1@news.vectranet.pl>
    <kp4grt$vra$1@node2.news.atman.pl> <kp80k1$ab7$1@news.vectranet.pl>
    <kp838t$f0l$1@node2.news.atman.pl> <kp8508$bp8$1@news.vectranet.pl>
    <kp953t$ek4$1@node2.news.atman.pl>
    <51b99a91$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 13.06.2013 12:10, J.F pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w
    >
    > Kulturalnemu czlowiekowi raz wystarczy ... przypomniec o obowiazku
    > zjechania na prawy pas.

    Obowiązek? Nie ma takiego obowiązku. Istnieje obowiązek jazdy możliwie
    blisko prawej krawędzi. Jeśli prawy pas jest zajęty tak, że bez
    wymuszania nie można nań wjechać to lewy jest "możliwie blisko prawej".

    Więcej - jeśli ktoś planuje skręt w lewo, to ma obowiązek zjechać
    najpierw na lewy pas, a nie przecinać nagle przez dwa pasy tuż przed
    skrętem.

    Swoją drogą to też mi się parę razy zdarzyło - widać, że za parę metrów
    jest skrzyżowanie, mam włączony lewy kierunkowskaz, prawy pas jest wolny
    (!) i jaśniepan pędzący lewym MUSI się awanturować, zamiast płynnie
    zjechać na prawy. I dwie wisienki do tego tortu: dlaczego on jedzie
    lewym, skoro prawy wolny, a poza tym po co tak pędzi, skoro na
    skrzyżowaniu właśnie zapaliło się czerwone światło? I to są autentyczne
    przypadki!

    > Ba - kulturalny sam zjezdza :-)

    Ale wedle własnej oceny możliwości, a nie żądań chama z tyłu.

    > Oczywiscie roznie sie na drodze przydarza - jeden mysli ze wyprzedza,
    > drugi ze blokuje :-)

    To niech ten drugi, który w sumie w tym przypadku będzie trzecim,
    poszuka sobie trzeciego pasa :-P

    > Ale to nie Niemcy. Kierowca ma jechac odstepem bezpiecznym, i widac z
    > takim jedzie, skoro do wypadku nie doszlo.

    Jechanie "na zderzaku" nie jest bezpieczne i potwierdzi to każdy biegły
    w sądzie.

    Swoją drogą może to autosugestia, ale jakoś mam wrażenie, że na widok
    kamerki z tyłu trzymają się jakby dalej ;->

    > A jesli doszlo ... to lepiej zeby na kamerze z przodu nagralo sie cos
    > uzasadniajace ostre hamowanie :-)

    Z boku poza polem widzenia kamery wyskoczył zwierzaczek. Oczywiście
    mogło być to też złudzenie optyczne spowodowane złośliwym oślepianiem
    przez tępego chuja z tyłu.